kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۳۵۵۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
دانشجویان در دومین تجمع اعتراضی مطرح کردند

ترک فعل وزیر صمت در ابطال انتخابات اتاق بازرگانی

 
 
 
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران روز شنبه در اعتراض به حضور سلاح‌ورزی در جایگاه ریاست اتاق بازرگانی ایران و ترک فعل رئیس ‌شورای عالی نظارت بر اتاق در ابطال انتخابات غیرقانونی، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.
به گزارش تسنیم، این دانشجویان صبح روز شنبه اول شهریور با در دست داشتن دست نوشته‌هایی با مضامین مختلف از جمله «نشر اکاذیب بوده افتخارش؛ ریاست اتاق بازرگانی شده مزد کارش» و همچنین «دولت انقلابی درایت درایت» و غیره باتوجه به سوابق و موضع‌گیری‌های سلاح‌ورزی در حوادث اخیر خواستار عزل او از سوی مسئولان اقتصادی کشور شدند.
دانشجویان در این تجمع همچنین با سر دادن شعارهایی و قرائت بیانیه‌ای از رئیس‌جمهور درخواست کردند با توجه به جایگاه قانونی خود نسبت به عزل سلاح ورزی اقدام کند.
دانشجویان پیش از این هم به محض انتخاب سلاح‌ورزی به عنوان ریاست اتاق بازرگانی ایران در بیانیه و نامه‌های مختلفی به مسئولان کشور خواستار عزل و برکناری او از این جایگاه 
شدند.
عصر روز شنبه هم گروهی از دانشجویان درخصوص تداوم حضور غیرقانونی سلاح‌ورزی در اتاق بازرگانی مقابل وزارت صمت تجمع اعتراضی برگزار کردند.
این‌ تجمع دومین گردهمایی دانشجویان در ادامه موج مطالبه‌گری درخصوص تعیین تکلیف تخلفات رخ داده در انتخابات اتاق بازرگانی ایران است.
پیش از این نیز کمیسیون‌های اصل 90 و اقتصادی مجلس، نمایندگان ادوار و گروه‌های مختلف از بخش خصوصی برای تعیین تکلیف انتخابات پر حاشیه اتاق بازرگانی ایران اعتراض کرده‌اند.
 اعتراض به ترک فعل وزیر صمت
دانشجویان در این تجمع خواستار اقدام بدون معطلی و انجام وظیفه قانونی وزیر صمت درخصوص صدور رای عزل و برکناری سلاح‌ورزی از عضویت در هیئت ‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران شدند.
لازم به ذکر است، علی‌آبادی، وزیر صمت و رئیس ‌شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی (متشکل از وزرای اقتصاد، کشاورزی، صمت و همچنین رئیس ‌سازمان استاندارد در کنار دو عضو اتاق بازرگانی) است و باید این موضوع را تعیین تکلیف کند اما به نظر می‌رسد رئیس ‌و اعضای هیئت عالی نظارت از بار مسئولیت ‌شانه خالی کرده و می‌خواهند تصمیم‌گیری در این مورد را به گردن شورای سران قوا بیندازند.
براساس اعلام احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، تیر ماه امسال آخرین جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی درخصوص تعیین تکلیف نهایی وضعیت سلاح‌ورزی در اتاق ایران برگزار شد. در این جلسه وزیر صمت از اعضای شورا برای هماهنگی نهایی با سران قوا جهت اعلام وضعیت نهایی تخلفات رخ داده مهلت گرفته اما بعد از گذشت دو ماه هنوز وزیر صمت به تکلیف قانونی خود عمل نکرده است.
هم اکنون حدود 3 ماه ار انتخابات اتاق بازرگانی ایران گذشته اما وزیر صمت به دلایل نامعلوم به وظایف خود به عنوان رئیس ‌شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی عمل نکرده 
است.