kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۲۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
برگزاری آخرین جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی در کمیته ملی المپیک

اعزام بیش از 500 ورزشکار به بازی‌های آسیایی مدارک تأیید نشود، ژیمناستیک به ‌هانگژو نمی‌رود

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: اگر مدارک ژیمناستیک‌کاران تأیید نشود این رشته به بازی‌های آسیایی‌هانگژو اعزام نمی‌شود. 
 
سرویس ورزشی-
 
در فاصله ١٩ روز تا شروع بازی‌های آسیایی، آخرین جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی دیروز به ریاست سرپرست وزارت ورزش و جوانان در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این نشست که رئیس‌کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و دیگر اعضای ستاد هم حضور داشتند، سید مناف ‌هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، گزارشی از آخرین وضعیت تیم‌های ایرانی اعزامی به بازی‌های ‌هانگژو ارائه کرد.
سید مناف ‌هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان این نشست به خبرنگاران گفت: جلسه ستاد عالی‌بازی‌ها درخصوص چند رشته صحبت‌های نهایی انجام و در مورد ۲ رشته تعیین تکلیف شد و بقیه با مشورت هیئت اجرایی تصمیم‌گیری می‌شود.
دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان این‌که در مورد رشته وزنه‌برداری قرار بود بعد از عربستان تصمیم‌گیری شود، گفت: در جلسه شنبه با خسروی‌وفا با توجه به المپیکی بودن این رشته و استفاده از نیروهای جوان قرار شد با ترکیب ۷ مرد و ۳ زن در بازی‌ها حضور پیدا کنند و در جلسه ستاد هم کسی مخالفت نکرد.
او ادامه داد: در مورد اسکیت سرعت، سوارکاری و تیراندازی امروز هیئت اجرایی تصمیم‌گیری می‌کند و با توجه به این‌که کیومرث ‌هاشمی، رئیس‌کمیته ملی المپیک بوده است، گفتند تصمیم‌گیری از اختیارات کمیته است و از تصمیم ما حمایت می‌شود. اسامی تا دوشنبه نهایی می‌شود و تعداد ورزشکاران به ۵۲۰ نفر می‌رسد.
سیدمناف ‌هاشمی در مورد عدم همراهی ماساژورها در اعزام به بازی‌های آسیایی توضیح داد: کشتی و برخی رشته‌ها در پیش‌بینی‌هایشان ماساژور را همراه خواهند برد اما در برخی رشته‌ها پیش‌بینی‌ نشده و این مشکل تمام کشورهای حاضر در ‌هانگژو است. فدراسیون پزشکی-ورزشی با چند دستگاه ماساژ در مسابقات حضور خواهد داشت و رشته‌هایی که ظرفیت دارد با امکانات فنی آن را جبران می‌کنیم.
او با اعلام تصویب پرداخت‌شدن کمک‌هزینه به ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی، پاراآسیایی و حتی پارالمپیک بیان کرد: در نشست یک‌شنبه پرداخت کمک‌هزینه ورزشکاران به مبلغ ۲۰ میلیون تومان به تمام ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی، پاراآسیایی و حتی پارالمپیک که فهرست آن تا امروز نهایی می‌شود به همراه کادرهای فنی مصوب شد که پرداخت خواهیم کرد.
دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: این لیست حدود ۴۵۰ ورزشکار ما در مجموعه کمیته ملی المپیک و نزدیک به ۳۰۰ نفر در مجموعه پارالمپیک را شامل می‌شود که ظرف این هفته پرداخت خواهد شد تا دغدغه مالی کاهش یابد و ورزشکاران بتوانند با انگیزه بالا در مسابقات شرکت کنند.
سیدمناف‌ هاشمی در پاسخ به سؤالی درباره همراهی گودرزی به عنوان سرپرست تیم امید در حالی که این تیم دارای سرپرست است، گفت: برای رفع نیازمندی‌ها به یک واسطه نیاز بود. به این مفهوم نیست که یک نفر از یک رشته دیگر به فوتبال آمده باشد. گودرزی عضو هیئت اجرایی است و علاقه‌مند به کمک بود و ما هم قسمتی از کار را به او سپردیم و این‌گونه نیست که بخواهد انگیزه تیم امید را کم کند. او یک مدیر ورزشی است و سال‌ها رئیس‌فدراسیون بوده و حتما تجربه لازم برای رفع کمک‌ها دارد. ما تقسیم کار داخلی انجام دادیم و این تصمیم را گرفتیم. او افزود: ۲۸ فدراسیون و ۳۲ رشته اعزامی را به شش گروه تقسیم کرده‌ایم و فعالیت‌ها پیش می‌رود.
انتخابات ژیمناستیک باطل می‌شود؟
یکی از بخش‌های مهم صحبت‌های دیروز دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره فدراسیون ژیمناستیک و چگونگی حضور ورزشکاران این رشته ورزشی در بازی‌های آسیایی بود.‌هاشمی در این باره گفت: در مورد ژیمناستیک با سعه صدر دوستان قرار شد لایسنس ورزشکاران مشخص شود. با رئیس‌سابق صحبت شد اگر نهایی شد 4 نفر اعزام شوند و اگر نشود ممکن است ژیمناستیک را در این بازی‌ها نداشته باشیم که اگر این اتفاق بیفتد برای این رشته بسیار بد است و در تلاشیم تا این اتفاق تا دو سه روز دیگر بیفتد. 
دیروز اما زهرا اینچه‌درگاهی رئیس‌پیشین فدراسیون ژیمناستیک هم در کمیته ملی المپیک حاضر بود. او پس از برگزاری جلسه با مدیران کمیته در جمع خبرنگاران عنوان داشت: جلسات سازنده‌ای با متولیان ورزش داشتیم و رویکرد جلسات، حل مشکلات بود. پیشرفت‌های نسبی داشتیم اما هنوز به پایان نرسیده است چون هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. صحبت‌های مثبتی در جریان است. بازی‌های آسیایی از راه می‌رسد، احساس من، احساس ژیمناستیک و خانواده ورزش است و مایلم بچه‌هایی که حداقل از شش سال پیش در دوره ریاست من روی آنها سرمایه‌گذاری کردیم و بازی‌های آسیایی جزو اهداف تعریف شده ما بود تا برای اولین بار مدال بگیریم، شرکت کنند. 
او ادامه داد: همه در جریان تخلفات انتخابات فدراسیون ژیمناستیک هستیم و نهادهای نظارتی نیز برآن صحه گذاشتند و فدراسیون جهانی انتخابات را نپذیرفته است و این دوره بلاتکلیفی ان‌شاءالله با همدلی مسئولان ورزش به پایان برسد. در نهایت تصمیم عاقلانه‌ای به دور از جنجال‌ها و حواشی گرفتم. البته روز شنبه شاهد انتشار اخباری بودم که احساس کردم، اگر کسی قرار است برای لایسنس بچه‌ها همکاری نکند، الان وقتش است اما خوشبختانه این روحیه را ندارم. امروز آمدم و اعلام کردم برای کسانی که نیاز به لایسنس دارند، درخواست لایسنس خواهم داد. امیدوارم هر چه سریع‌تر مشکلات حل و انتخابات فدراسیون ژیمناستیک تجدید شود و نفر قانونی هر کسی که می‌خواهد باشد، انتخاب شود. امیدوارم بچه‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی بتوانند افتخارآفرینی کنند چون ما ‌شانس مدال داریم آن هم از نوع خوش‌رنگش.
اینچه‌درگاهی در مورد صحبت‌های حقدادی، رئیس‌فدراسیون ژیمناستیک، مبنی بر این‌که انتخابات هنوز باطل نشده است و همچنین برگزاری انتخابات با اساسنامه منتخب مجمع و فدراسیون جهانی برگزار شد، تصریح کرد: بحث مفصلی است. آقای حقدادی اگر تعریف درستی از اساسنامه و قانون داشت امروز این شرایط را نداشتیم. او از خانواده ما نیست و ژیمناست نبوده است و شناختی ندارد. اگر جوانمرد است و احساس همدلی کند، همان روز مجمع که ۲۳ نفر مجمع را ترک کردند و سه نفر هم بیرون ایستادند اجازه می‌داد مجمع به تعویق بیفتد تا خواست خانواده ژیمناستیک اجرا شود. به هر حال کرسی دارد که این کرسی هم زیر سؤال است و باطل اعلام شده است. انتظار می‌رود ان‌شاءالله به زودی این کرسی را ترک کند.