تأمین اجتماعی هشدار داد
ارسال پیامکهای جعلی به بیمهشدگان برای دریافت اطلاعات شخصی
سازمان تأمیناجتماعی با صدور اطلاعیهای پیرامون تلاش افراد سودجو و متخلف برای سوءاستفاده از نام، عنوان یا لوگوی این سازمان هشدار داد.
طبق اعلام تأمین اجتماعی، هرگونه تماس یا پیامکی مبنی بر درخواست ارسال اطلاعات شخصی و مالی بیمهشدگان و بازنشستگان، مورد تأیید این سازمان نیست. شایان ذکر است اطلاعیههای رسمی سازمان علاوهبر شعبههای بیمهای، صرفاً از طریق درگاههای ارتباطی رسمی این سازمان منتشر میشود.
سازمان تأمین اجتماعی پیش از این نیز اعلام کرده بود که هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد با عنوان سازمان تأمیناجتماعی به درب منازل و تقاضای وجه یا درخواست اطلاعات شخصی، مورد تأیید این سازمان نبوده و اقدامی کلاهبردارانه است.
لازم به ذکر است بیمهشدگان و بازنشستگان برای کسب هرگونه اطلاعات مورد نیاز، در تمام ساعات شبانهروز میتوانند با مرکز ارتباطات مردمی این سازمان با شماره ۱۴۲۰ تماس برقرار کنند و از مشاوره و راهنمایی کارشناسان این مرکز بهرهمند شوند.
چندی قبل هم سازمان تأمین اجتماعی طی اطلاعیهای اعلام کرد: بیمه شدگان و افراد تحت پوشش این سازمان؛ آخرین اخبار مربوط به قوانین و مقررات این سازمان را از طریق سایت رسمی این سازمان و رسانههای معتبر کشور جویا شوند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مشاهده شده است برخی با سوءاستفاده از ابزار و امکانات فضای مجازی؛ و تنها با هدف کسب درآمد اقدام به انتشار اخباری با موضوع قوانین تأمین اجتماعی میکنند که باعث ایجاد تشویش در اذهان عمومی و فراهم شدن زمینه سوءاستفاده میشود.
این سازمان از عموم مردم کشورمان درخواست کرد؛ منبع اصلی برای دریافت اطلاعات و اخبار مرتبط با تأمین اجتماعی از طریق سایت رسمی این سازمان به نشانی www.tamin.ir
و سامانه پیامکی این سازمان به شماره 1000142 و نیز رسانههای معتبر دیداری، شنیداری و مکتوب کشور باشد تا زمینه سوءاستفاده افراد یا شرکتهای سودجو فراهم نشود. ضمن اینکه در این قبیل موارد مراتب از سوی این سازمان و از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.