kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۱۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
نتایج یک نظرسنجی نشان داد

اشتیاق ۷۲ درصد ایرانیان به حضور در پیاده‌روی اربعین

 
 
 
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با انتشار اطلاع‌نگاشتی از افکارسنجی جدید مؤسسه بینا درباره میزان ارادت مردم ایران به سیدالشهدا‌(ع)، نوشت: این ملت، حقیقتاً ملت امام حسین‌(ع) است.
به گزارش سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی با انتشار اطلاع‌نگاشتی از افکارسنجی جدید مؤسسه بینا، نوشت: نتایج پژوهش‌ها و افکارسنجی‌ها درباره میزان ارادت مردم ایران به سیدالشهدا(ع) شگفت‌انگیز است. در تازه‌ترین افکارسنجی که همکاران ما در مؤسسه بینا در کنار ایسپا انجام داده‌اند، ۷۲ درصد مردم ایران مشتاق حضور در پیاده‌روی اربعین هستند و ۴۶ درصد از مردم هم در دهه محرم هرشب به محافل عزای حسینی رفته‌اند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه آورده است: البته افزایش مشتاقان زیارت اربعین و کاهش تعداد کسانی که در مراسم دهه محرم شرکت نکرده بودند، نسبت به سال گذشته، این آمار و ارقام شگفت‌انگیز است و تاریخی، این ملت، حقیقتاً ملت امام حسین است.
نگاهی به نظرسنجی مشترک بینا و ایسپا
آنچه حجت‌الاسلام قمی، اظهار داشته براساس نظرسنجی مشترکی است که از سوی موسسه بینا، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز نظرسنجی ایسپا انجام شد. در این نظرسنجی از هزار و ۵۱۳ شهروند پرسیده شد: «شما امسال در مراسم عزاداری دهه اول محرم شرکت کردید؟» ۴۶.۱ درصد پاسخ گفته‌اند که هرشب در مراسم عزاداری شرکت کرده‌اند؛ ۲۴.۸ درصد بیشتر شب‌ها و ۱۵ درصد، یک یا دو شب در مراسم عزاداری دهه اول محرم شرکت کرده‌اند. صرفا ۱۴.۱ درصد از پاسخگویان در مراسم عزاداری دهه اول شرکت نداشته‌اند. در این بین ۰.۱ درصد نیز به این پرسش پاسخ نداده‌اند. بدین‌ترتیب ۸۵.۹ درصد پاسخگویان حداقل یک‌بار در مراسم عزاداری دهه اول محرم شرکت کرده‌اند. سال گذشته ۸۰.۴ درصد حداقل یک‌بار در مراسم عزاداری بوده‌اند.
در پرسشی دیگر از هزار و ۵۰۳ شهروند پرسیده شد: «به‌طور کلی اگر شرایط فراهم باشد، علاقه‌مند هستید در مراسم راهپیمایی اربعین در کشور عراق شرکت کنید؟» طبق نتایج، ۷۲ درصد پاسخگویان جواب مثبت داده، اما ۲۷.۱ درصد علاقه‌ای به شرکت در مراسم راهپیمایی نداشتند. این رقم سال گذشته ۲۸.۳ درصد بود که نشان می‌دهد علاقه‌مندی شهروندان به تجربه حضور در این مراسم ۱.۲ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.