kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۱۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در وزارت صمت تصویب شد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در وزارت صمت به تصویب رسیده و برای بررسی و تصویب به هیئت دولت ارسال شده است.

 


به گزارش خبرگزاری تسنیم، عزالله اکبری تالارپشتی با بیان اینکه امیدواریم هیئت دولت هرچه سریع‌تر آئین‌نامه واردات خودرو را تصویب کند، ادامه داد: از دولت می‌خواهیم این موضوع را هرچه سریع‌تر در دستورکار قرار دهد زیرا مطالبه مردم است. واردات خودرو می‌تواند به تنظیم و ساماندهی بازار، ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و افزایش رقابت‌پذیری کمک کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، وضعیت تولید خودرو در کشور نشان داد در چهار ماهه ابتدای سال گذشته در مجموع 340 هزار انواع خودرو تولید شده بود که با رشد 30 درصدی تولید انواع خودرو در چهار ماهه ابتدای امسال، به 442 هزار و 686 دستگاه افزایش یافت. همچنین در تیرماه امسال 121 هزار و 659 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است. در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 94 هزار و 987 دستگاه خودرو در کشور تولید شده بود.
در چهار ماهه اول سال 1401 هم تعداد 90 هزار و 136 دستگاه خودرو ناقص نیز تکمیل شده بود اما امسال در همین بازه زمانی 92 هزار و 230 دستگاه خودرو ناقص تکمیل شده است. بنابراین تولید خودرو سواری در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد، وانت 52 درصد، ون 60 درصد، مینی‌بوس و میدل باس 25 درصد و کامیون و کامیون کشنده 77 درصد رشد داشته اما تولید اتوبوس در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد کاهش داشته است.
عبدالله توکلی لاهیجانی؛ مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت درباره وضعیت تولید خودرو، گفت: حدود 376 هزار دستگاه خودرو در چهارماهه نخست سال جاری تولید شده که در مقایسه با 297هزاردستگاه پارسال، رشد 27 درصدی را نشان می‌دهد. در کل نیز 442 هزار انواع خودرو در چهارماهه نخست امسال تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش 30 درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه در صنعت خودروی کشور روند رشد کم سابقه‌ای را شاهد هستیم،‌ افزود: از ابتدای سال نیز با برنامه‌ریزی‌های دقیق به عمل آمده به کلیه نیازهای ارزی خودروسازان داخلی پاسخ داده شده و این روند تا پایان سال تدوام خواهد داشت.