kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۰۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

نقشه آمریکا برای بستن مرزهای بین عراق و سوریه در غرب الانبار!

 
 
یک منبع امنیتی عراقی از نقشه نظامیان‌اشغالگر آمریکایی برای بستن نوار مرزی میان عراق و سوریه در غرب استان الانبار پرده برداشت.
در ادامه تحرکات مشکوک آمریکا در سوریه که در روزهای اخیر در جریان است، یک منبع عراقی در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه اعلام کرد که اطلاعات درز یافته از منابع امنیتی در پایگاه هوایی «عین الاسد» حاکی از آن است که نیروهای آمریکا قصد دارند نوار مرزی با سوریه در غرب استان الانبار را به دلایل نامشخص ببندند. وی گفت که این تصمیم همزمان با رسیدن تجهیزات نظامی به نیروهای آمریکایی مستقر در عمق سوریه اتخاذ شده است. گفتنی است، چند روزی است که آمریکا تجهیزاتی را از عراق وارد خاک سوریه می‌کند. این منبع امنیتی افزود: «رهبران امنیتی ناظر بر پرونده امنیتی عراق، با وجود ثبات وضعیت امنیتی و عدم وجود هرگونه تهدید تروریستی احتمالی، اطلاعات کافی در این باره ندارند.» منبع مذکور در ادامه گزارش داد: «نیروهای آمریکا در برهه فعلی عملیات شناسایی هوایی به سمت مناطق غربی در عمق سوریه را تشدید کرده‌اند.»
گفتنی است، چندی پیش خبر رسید که ارتش آمریکا در حال بررسی استقرار نیروهای مسلح در کشتی‌های تجاری است که از تنگه هرمز عبور می‌کنند. گفته شده است، هدف از این اقدام جلوگیری از توقیف یا مزاحمت برای کشتی‌ها از جانب ایران است. اهمیت این خبر در این است که آمریکا حتی در طول «جنگ نفتکش‌ها» که با نبرد دریایی یک روزه نیروهای دریایی آمریکا و ایران در سال ۱۹۹۸ به اوج خود رسید و بزرگ‌ترین نبرد نیروی دریایی از زمان جنگ جهانی دوم بود، چنین اقدامی انجام نداد. همچنین، ایالات متحده اخیراً جنگنده‌های F-16 و F-35 خود را به منطقه ارسال کرده است. این شواهد نشان می‌دهد که سطح آمادگی‌ها و نظامی‌‌سازی منطقه‌ای در حال افزایش است.
حمله موشکی به پایگاه‌‌اشغالگران
خبر دیگر از سوریه آن‌که منابع خبری دیروز (شنبه؛ 21 مرداد) از حمله موشکی به پایگاه‌اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه خبر دادند. منابع رسانه‌ای سوریه از حمله موشکی به پایگاه آمریکا در میدان گازی «کونیکو» در شمال دیرالزور سوریه خبر دادند. این منابع اعلام کردند که سه فروند موشک توسط افراد ناشناس به سمت نظامیان‌اشغالگر آمریکا در داخل پایگاه مذکور شلیک شد و به اهداف خود اصابت کرد.