kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۰۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

تجمع بزرگ ضد آمریکایی در یمن با شعار « با آتش بازی نکنید»

 
 
مردم يمن در فرصت‌هاي مختلف با برگزاري تظاهرات و حضور خياباني مخالفت خود با حضور بيگانگان و نيروهاي آمريكايي در آب‌هاي منطقه را اعلام مي‌كنند. 
یمنی ها روز شنبه نيز با برگزاری راهپیمایی گسترده در استان صعده در شمال غربی یمن، به آمریکایی ها و نیروهای بیگانه مستقر در خلیج عدن، باب المندب، دریای سرخ و دریای عمان هشدار دادند که با آتش بازی نکنند. براساس گزارش المسيره، راهپیمایان با در دست داشتن پرچم های یمن و پلاکارهایی حمایت خود را از دولت نجات ملی یمن اعلام داشتند. همچنين آنها در بیانیه پایانی این راهپیمایی تاکید کردند: «به آمریکایی ها و نیروهای بیگانه درباره ادامه اشغال جزایر یمن توسط آنها هشدار می دهیم، زیرا هزینه گزافی برای این کار خواهند پرداخت.» 
راهپیمایان در این بیانیه تاکید کردند: «ما از ملت خود می خواهیم که در آمادگی کامل و هوشیاری دائمی، حاضر به ادامه مقابله با دشمنان باشند.» این بیانیه همچنین بر لزوم توقف تجاوزگری ائتلاف متجاوز علیه یمن و پایان دادن به محاصره و اشغالگری و حل و فصل پرونده های جنگ در زمینه اسیران و بازسازی و خسارت ها و همچنین دست برداشتن این ائتلاف از توطئه های پلید خود برای جدا کردن بخش هایی از خاک یمن تاکید کرد.