kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۰۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
فیفا پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه ذوب‌آهن را بست
در حالی که پنجره نقل و انتقالاتی ذوب‌آهن مسدود شده این تیم با یک بازیکن جدید توافق کرد. فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) دیروز با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال مسدودی پنجره نقل و انتقالاتی ذوب‌آهن را اعلام کرد. دلیل این مسدودی، شکایت «دارکو بیدوف» بازیکن سابق و صربستانی سبزپوشان بابت عدم دریافت مطالبات 12 هزار دلاری وی است. البته با توجه به محاسبه هزینه قضایی و جریمه دیرکرد احتمالاً این هزینه تا 18 هزار دلار افزایش پیدا کند. این در حالی است که باشگاه ذوب‌آهن دیروز خبر توافق خود با مهرداد رضایی بازیکن سابق مس رفسنجان را اعلام کرد؛ البته با این اوصاف فعلاً بازیکن مذکور نمی‌تواند قرارداد خود را ثبت کند. بررسی‌ها حاکی از آن است که باشگاه ذوب‌آهن رقم 600 میلیون تومانی بازیکن مذکور به همراه هزینه دیرکرد و قضایی را آماده کرده است. ولی با توجه به در پیش بودن تعطیلی آخر هفته کشورهای اروپایی (امروز و فردا)، ذوب‌آهن قصد دارد رقم قرارداد بیدوف را حداکثر تا 72 ساعت آینده به حساب منتقل کند. با توجه به مبلغ کم قرارداد مشکلی برای پرداخت وجود ندارد اما به نظر می‌رسد بازیکن صربستانی به دلیل تاخیر در پرداخت هزینه 12 هزار دلاری و نوع رفتاری که فصل گذشته با وی شد، از ذوب‌آهن دلگیر است.
 آل‌کثیر؛ از پرسپولیس رانده، از سپاهان مانده!
عیسی آل‌کثیر مهاجم پیشین پرسپولیس که به دلیل مسائل مالی از این تیم جدا شد، دقیقاً به همین خاطر نمی‌تواند در سپاهان بازی کند!
عیسی آل‌کثیر که روزهای خوبی را در پرسپولیس پشت سر گذاشته بود، پیش از شروع فصل جدید لیگ برتر به دلیل مسائل مالی راهی سپاهان شد. در همین رابطه رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس گفته بود «آل‌کثیر پیشنهاد 15 میلیاردی ما را قبول نکرد و راهی تیم دیگری شد.» درباره رقم قرارداد آل‌کثیر با سپاهان حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شده است. علی پروین هم از قرارداد 70 میلیاردی او صحبت کرده بود، اما باشگاه سپاهان این موضوع را رد کرد. با آغاز لیگ برتر اما مشخص شد که حرف و حدیث‌ها درباره مبلغ قرارداد آل‌کثیر درست بوده و کارت بازی این بازیکن صادر نشده است. علاوه‌بر او برایان دابو هم که مدنظر مورایس برای حضور در این تیم است نمی‌تواند قراردادش را ثبت کند. علت این موضوع عبور سپاهان از سقف بودجه تعیین شده از سوی سازمان لیگ است. در این میان آل‌کثیر بیش از همه متضرر شد. او که جایگاه مناسبی در پرسپولیس داشت به خاطر مسائل مالی به تیمی رفت که رقیب سرخپوشان در راه قهرمانی است و حالا هم به دلیل بالا بودن مبلغ قراردادش نمی‌تواند بازی کند. در واقع او مصداق ضرب‌المثل «از این‌جا رانده و از آنجا مانده» است. آل‌کثیر به گفته مدیر تیم سپاهان باید قراردادش را تعدیل کند. شاید این موضوع باعث شود قرارداد این مهاجم به همان رقمی برسد که پرسپولیس پیشنهاد داده بود و اگر چنین اتفاقی رخ دهد او بیشتر از گذشته از این شرایط متضرر شده است. حتی اگر سپاهان بیشتر از پرسپولیس به این بازیکن پول دهد، باز هم اتفاقات اخیر رخ داده، برای آل‌کثیر گران تمام خواهد شد.
2 انتقال بزرگ در فوتبال اروپا
*عثمان دمبله، ستاره فرانسوی، که در بارسا جانشین نیمار شده بود، با قراردادی پنج ساله به ارزش 50 میلیون یورو راهی پاری‌سن‌ژرمن شد. قرارداد او تا سال 2028 اعتبار دارد و برای این انتقال پی اس جی 50.4 میلیون یورو نیز هزینه کرده است. پاری‌سن‌ژرمن که اخیراً لوئیس انریکه را به عنوان سرمربی جدید خود منصوب کرد؛ در این تابستان بازیکنانی همچون مانوئل اوگارته، لوکاس هرناندس، هوگو اکیتیکه، کانگ‌این لی، ژاوی سیمونز، مارکو آسنسیو، میلان‌اشکرینیار و گونچالو راموس را هم به خدمت گرفته است.
*باشگاه بایرن مونیخ صبح دیروز به طور رسمی از خرید هری‌کین رونمایی کرد. این مهاجم انگلیسی با امضای قراردادی چهار ساله خود را تا پایان ماه ژوئن 2027 به سرخپوشان مونیخی متعهد کرد. او پیراهن شماره «9» باواریایی‌ها را به تن خواهد کرد. بر اساس گزارش‌های منتشرشده؛ انتقال هری‌کین از تاتنهام به بایرن مونیخ در ازای 100 میلیون یورو بعلاوه 10 میلیون یورو بند پاداش‌ها عملی شد. بهترین گلزن باشگاه تاتنهام در بایرن‌مونیخ به طور ناخالص 25 میلیون یورو دستمزد دریافت خواهد کرد که این شامل بند پاداش‌های مرتبط با عملکردش هم خواهد شد.