kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۰۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323 - ۳۰۰۰۷۱۹۳۲
* وصیت‌نامه شهید حججی که در 16 مرداد 1396 در منطقه‌ای مرزی بین سوریه و عراق به اسارت نیروهای تکفیری-تروریستی داعش درآمد و پس از دو روز شکنجه و اسارت، در روز 18 مرداد به درجه رفیع شهادت رسید را با دقت بنگریم:« از همه مردان امت رسول‌الله می‌خواهم فریب فرهنگ و مدهای غربی را نخورید؛ همواره علی‌بن‌ابی‌طالب امیرالمومنین‌(ع) را الگو و پیشوای خود قرار دهید و از شهدا درس بگیرید... از همه خواهران عزیزم و از همه زنان امت رسول‌الله (ص) می‌خواهم روز به روز حجاب خود را تقویت کنید، مبادا تار مویی از شما نظر نامحرمی را به خود جلب کند؛ مبادا رنگ و لعابی بر صورتتان باعث جلب توجه شود؛ مبادا چادر را کنار بگذارید. همیشه الگوی خود را حضرت زهرا(س) و زنان اهل بیت قرار دهید.»
شیخی
* انس با قرآن، توسل به ائمه اطهار‌(ع)، حفظ بیت‌المال، دنباله‌روی از نهضت عاشورا، ولایت‌مداری، حفظ انقلاب، امر به معروف و نهی از منکر، تولّی و تبری‌،حفظ حجاب و عفاف و...، از جمله مواردی است که شهدا در وصایا و دست‌نوشته‌های خود به آن ‌اشاره داشته‌اند.
فتحیان
* توجه مردم عزیزمان را به فرازی از وصیت‌نامه شهید بزرگوار علیرضا ملازاده جلب می‌کنم: شهید وقتی که غرق در خون می‌شود فریاد برمی‌آورد خواهرانم حجاب شما از خون من رنگین‌تر است، من اکنون نیز فریاد برمی‌آورم خواهرم حجابت را، حجابت را حفظ کن. تن‌پوش و لباست را حفظ کن. خواهرم نگذار پوشش را از تو بگیرند، نگذار به اسم آزادی زن، با تو و دیگر خواهرانم همانند شئ رفتار کنند. این فریاد از اعماق قلبم است.
ربانی
*آقای موسوی لاری گفته مردم فقط به اصلاح‌طلبان روی خوش نشان می‌دهند. ایشان در تخیل گذشته سیر می‌کند. در انتخابات گذشته مجلس نفر اول لیست اصلاح طلبان در تهران فقط70هزار رای آورد. مردم دیگر توجهی به مسائل جناحی ندارند. برای مردم کارآمدی و دینداری مهم است.
دین پرور
*کل ظرفیت نیروگاه‌های کشور در سال 57 حدود هفت هزار مگاوات بوده اما امروز99.7 درصد روستاهای کشور هم برق‌رسانی شده است. از طرفی سرانه مصرف برق خانگی در ایران 6 برابر متوسط جهانی است. پس اگر گاهی قطعی برق اتفاق می‌افتد، مشکل ، در تولیدبرق نیست بلکه الگوی مصرف باید اصلاح بشود.
حقیقی
* در شـیوه مقابله با بی‌حجابی تا جایی که ممکن است باید به گونه‌ای رفتار شود که سیاست جذب مدنظر قرار بگیرد نه دفع. برخی از همین افراد بی‌حجاب آدم‌های معتقد و دارای فطرت پاک هستند. فقط در پوشش ظاهری متوجه موازین دینی نیستند که این باید با توصیه‌های اخلاقی حل شود.
طلوعی
* مسـئولان نبایـد از مقابلـه با بی‌حجابی ذره‌ای کوتاه بیایند. دشـمن این بار از طریق حجاب وارد صحنه شده است.کوچک‌ترین عقب‌نشینی ، دشمنان را جسورتر و جسارتشان به ارزش‌های دینی را بیشتر و گسترده‌تر می‌کند.
دیباجی
* مدیرعامل راه آهن گفته است وارث بیش از ۲۰۰۰ میلیارد بدهی تعمیر ناوگان از دولت روحانی هستیم! البته این فقط یکی از صدها شاهکار دولت قبل است!
ملایی
* از وزیر آموزش و پرورش درخواست می‌شود هرچه سریع‌تر نسبت به تشکیل بخش پرورشی وزارت که یک کار ضروری و مورد تأکید امام خامنه‌ای است اهتمام ورزد.
شیخی
* از فرماندهی ولایتمدار فراجا درخواست می‌شود با فعال کردن گشت‌های امنیت اجتماعی و اخلاقی و دوربین‌های مداربسته در لرستان هم با متخلفین و فروشندگان موادمخدر برخورد ‌کنند و هم با برخی متخلفین همکار که به قول ایشان دزدان لباس مقدسند.
یک شهروند
* برای اینکه انتخابات پرشور و با مشارکت بالا داشته باشیم از همه احزاب و گروه‌ها می‌خواهیم در انتخابات حضور فعال داشته باشند تا مردم به کاندیدای موردنظر خود رأی دهند.
طالقانی
* سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی مدتهاست واریز نشده است؟ مسئولین شرکت نفت چرا در این مورد اظهارنظری نمی‌کنند؟
تبریزیان
*چند ماهی است بوستان رشد واقع در ناحیه شش منطقه 22 شهرداری به حال خود رها شده به گونه‌ای که چمن و گل‌های کاشته شده در حال خشک شدن هستند و سرویس بهداشتی آن تعطیل است. خود نیروهای خدماتی آن نیز ناراحت هستند. عوامل شهرداری هم هیچ نظارتی به کار پیمانکار ندارند. حال چرا به رغم این وضع، نگهداری چند بوستان دیگر هم به همین پیمانکار واگذار شده است؟
شیبانی و جمعی از ساکنین محل
* باید از این پول‌های بی‌حسـاب و کتابی که در فوتبال هزینه می‌شود تحقیق و تفحص به عمل ‌آید. واقعیت این است که از پول‌های نجومی رد و بدل شده در فوتبال ، بوی مشمئز‌کننده فساد و پولشویی بلند است.
پارسا
* امیدواریم کاهش قیمت خودرو همچنان ادامه پیدا کند و به کاهش قیمـت قطعات خودرو و خدمات هم کشیده شود. در حال حاضر هزینه قطعات و خدمات سرسام‌آور افزایشی شده است.
حکیمی
* وضعیت قیمت اجاره بهای مسـکن بالا و ناراحت‌کننده اسـت . به هر بنگاهی می‌گوییم صدمیلیون پول پیش داریم اصلا نگاهمان هم نمی‌کند و می‌گوید با این مقدار پول دنبال خانه نگرد.
شریعت
* با وام مسکن ۹۶۰ میلیون تومانی و با ایـن قیمت‌های فعلی فقـط می‌توان ۱۳متـر زمین خالی خرید. واقعا خریدن خانه و صاحب خانه شدن برای خیلی از ما مردم به امری محال تبدیل شده است.
افخمی
* برخی از دستفروشـان در بعضی مناطق سطح شهر مانند میدان تجریش موادمخدر و نوشـیدنی الکلی می‌فروشند. نیروی انتظامی یا شهرداری جلوی این سوءاستفاده‌ها را بگیرند.
بهادری
* سال‌هاسـت در بـازار، روغـن تقلبـی موتور خودرو توزیع می‌شـود، عجیب‌تر اینکه اتحادیه خودروسـازان می‌گوید تا حالا نتوانسته‌ایم مانع توزیع این روغن‌ها بشویم؟
نجاری
* خیلی از خودرو‌های خارجی که قرار است وارد کشور بشود لوکس و لاکچری نیستند. وقتی تعرفه و عوارض گوناگون به آنها بسته می‌شود تبدیل به خودروی لاکچری می‌شوند. اگر می‌خواهیم واردات خودرو به نفع مردم باشد باید دولت تعرفه‌ها را کم کند.
شیر محمدی
* درصد قابل توجهی از زوجین که عقد کرده‌اند، جرأت اینکه زیر یک سقف بروند را ندارند. چون خانه با قیمت مناسب پیدا نمی‌کنند؟ افزایش جمعیت در درجه اول نیازمند حل مشکل مسکن زوج های جوان است.
خسروی
* از مسئولان امر می‌خواهیم آماری در مورد مسـکن ملی بدهند. حداقل مردم بدانند پروژه ساخت این مسکن اکنون به چه مرحله‌ای رسیده و آیا جای امیدواری هست یا خیر؟
خرمشاهی
* کودکان کار سوار واگن‌های مترو می‌شوند و با ایجاد مزاحمت برای مردم به زور و سماجت و التمـاس مطالبه پول می‌کنند. مسئولین امر برنامه‌ای را برای سـاماندهی این کودکان مورد استثمار باندهای مافیایی به اجرا بگذارند.
شاه‌کرمی
پاسخ شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در کیهان 9 مرداد ماه سال 1402 با موضوع درخواست جلوگیری از ورود بانوان به واگن ‌های عمومی‌، ضمن تشکر از مسافر گرامی و همچنین سپاس از آن روزنامه وزین به خاطر انعکاس دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خوانندگان و ظرفیت ایجاد شده جهت تعامل و پاسخگویی به شهروندان و مسافران محترم به آگاهی می‌رساند: یک ‌و ‌نیم واگن ابتدا و انتهای هر قطار ویژه بانوان محترم بوده و ورود آقایان به آن ممنوع است. اما سایر واگن‌های مترو واگن‌های عمومی هستند و همه مسافران محترم می‌توانند از آنها استفاده نمایند.