kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۰۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵

وزیر بهداشت از افتتاح ۱۳ طرح بهداشتی و درمانی در سیستان و بلوچستان خبر داد

 

در سفر وزیر بهداشت به استان سیستان و بلوچستان و در مراسمی، 13 پروژه بهداشتی و درمانی به ارزش 123 میلیارد تومان به‌صورت همزمان، از طریق ارتباط زنده تصویری به بهره‌برداری رسید.
به گزارش وبدا، با بهره‌برداری از این پروژه‌ها که در شهرهای زاهدان، سراوان و سیب و سوران بود، در مجموع سه هزار و 500 مترمربع فضای بهداشتی و درمانی به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، افزوده شد.
از مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به بهره‌برداری و راه‌اندازی دستگاه سی‌تی آنژیو 160 اسلایس و بخش‌های عفونی و مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان علی ابن ابی‌طالب(ع) زاهدان و دستگاه MRI بیمارستان ایرانمهر شهرستان سراوان اشاره کرد.
یک باب مرکز جامع خدمات سلامت در چله‌زرد زاهدان، 6 باب خانه بهداشت و دو باب واحد مسکونی کارکنان بهداشت و درمان در شهرستان‌های زاهدان، سراوان و سیب و سوران از دیگر پروژه‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید. در این مراسم علاوه‌بر جمعی از معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت، دو نفر از نمایندگان مردم استان در مجلس و همچنین رئیس و معاونین دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر حضور داشتند. وزیر بهداشت نیز در تشریح جزئیات افتتاح این طرح‌ها با بیان اینکه در زاهدان ۱۳ طرح بزرگ با ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، گفت: بهره‌برداری از دستگاه سی‌تی اسکن پیشرفته، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، بخش بیماران عفونی در بیمارستان علی ابن ابی‌طالب(ع) و دستگاه پیشرفته ام‌آرآی در بیمارستان ایرانمهر سراوان از جمله این طرح‌ها است.
عین‌اللهی افزود: برای اولین‌بار در منطقه زابل مرکز درمان ناباروری افتتاح شده و به سه‌هزار زوج نابارور در حال خدمت‌رسانی است. همچنین اولین بیمارستان تنفسی کشور با زیربنای ۵۵۰۰ مترمربع افتتاح شد، در زابل دستگاه ام‌آرآی نصب شد و رادیوگرافی و ماموگرافی در حال بهره‌برداری است.
وزیر بهداشت همچنین در ستاد دانشگاه علوم پزشکی زابل از رایگان شدن خدمات درمانی برای بیماران در زابل در صورت مراجعه از مسیر نظام ارجاع و سلامت خانواده خبر داد.