kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۰۷۳۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
تحلیلگر آمریکایی: 

ایران قدرت نظامی آمریکا را جدی نمی‌گیرد

 
 
 
یک تحلیلگر آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: آمریکا نگران این است که ایران به ‌اندازه کافی نیروهایش را در منطقه جدی نمی‌گیرد.
یک تحلیلگر آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: آمریکا نگران این است که ایران به‌اندازه کافی نیروهایش را در منطقه جدی نمی‌گیرد.
همچنین یکی از کارشناسان این شبکه با‌اشاره به استقرار نیروهای آمریکایی در خلیج‌فارس اظهار داشت: گمان نمی‌کنم این موضوع بر تصمیم ایران برای متوقف کردن کشتی‌هایی که از قوانین تعدی می‌کنند، اثر بگذارد.
وی تصریح کرد: بنابر قوانین بین‌المللی‌، گماشتن نیروهای مسلح بر عرشه کشتی‌ها حتی شاید به ایران مشروعیت بین‌المللی برای شلیک به کشتی‌ها را بدهد.
اندیشکده کوینسی هم با بیان اینکه بایدن دو ‌اشتباه انجام داده که یکی آغاز جنگ نفتکش‌ها با ایران بوده‌، اظهار داشت: با اعزام نیرو به منطقه خاورمیانه کار را خراب‌تر نکنید.
گفتنی است ژنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در خاورمیانه در ماه مارس به قانونگذاران مجلس نمایندگان گفته بود: «ایران 2023، ایران 1983 نیست. در واقع، ایران امروز حتی نسبت به پنج سال پیش هم توانایی نظامی بیشتری دارد.»