سردار عراقی:
سپاه اسناد ورود تروریستها از پاکستان را ارائه داده است
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: نیروی زمینی سپاه اسناد کافی از نفوذ اشرار از داخل پاکستان را در وزارت خارجه و وزارت کشور قرار داده است.
سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته به مناسبت سالگرد شهادت سردار نورعلی شوشتری، در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاشهای همه جانبه در جهت تامین امنیت پایدار در مرزهای کشور گفت: یکی از مولفههای امنیت ملی حضور نیروهای مسلح و مقتدر در سراسر کشور است که از اوایل انقلاب تا امروز توسعه پیدا کرده است و با قدرت ماموریتهای خود را انجام میدهند.
وی افزود: طرح شهید شوشتری توسط خود او آغاز شد و همچنان ادامه دارد و 90 درصد امنیت توسط مردم منطقه و طوایف ایجاد شده است. طوایف، سران طوایف، مولویها و ماموستاها و سازماندهی نیروهای حوزه سرزمینی در این لوایح امنیت پایدار نسبی را ایجاد کردهاند.
عراقی با تاکید بر اینکه نیروی زمینی، ستون فقرات سپاه و کماکان مشغول اجرای ماموریت است، تصریح کرد: کماکان در غرب، شمال غرب و جنوب شرق کشور درگیر مقابله با ناامنی هستیم.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران یک کشور مستقل است و به هرگونه تجاوز از مرزهای کشور، از طریق قانونی و مسئولین سیاسی پاسخ داده خواهد شد.
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: از آنجا که کشورهای شرقی ما سازوکار اعمال حاکمیتی ندارند، تروریستها اقدام کرده و به داخل خاک همان کشور باز میگردند اما نیروی زمینی سپاه سازو کار مناسبی برای پاسخ قاطع دارد.
وی با بیان اینکه در 2هفته اخیر، اشرار به یکی از پاسگاههای ما حمله کردند، گفت: با همکاری مردم و قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، تلفاتی بر آنها وارد شد.
عراقی افزود: تلاش داریم با مستحکم سازی مرزها و اشراف اطلاعاتی و بالا بردن توان نظامی، امنیت پایدار را در این مناطق برقرار کنیم. به گزارش فارس وی همچنین تاکید کرد: نیروی زمینی سپاه اسناد کافی از نفوذ اشرار از داخل پاکستان را در وزارت خارجه و وزارت کشور قرار داده است.
عراقی با اشاره به سالروز شهادت سردار شوشتری و جمعی از پاسداران و عشایر بومی منطقه در سیستان، افزود: یادواره فرماندهان شهید نیروی زمینی سپاه روز دوشنبه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حسینیه نیروی زمینی سپاه برگزار میشود.