kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۰۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323 - ۳۰۰۰۷۱۹۳۲  
 
 
*گفتمان و روایت ابن زیاد از واقعه کربلا این بود که همه فجایع و جنایاتی که خود و افسران میدانی او در روز عاشورا مرتکب شدند به گردن امام‌حسین‌(ع) و اهل بیت او و خواست خدا بیندازد. امروز آمریکا و سه کشور شرور اروپایی و ارتش رسانه‌ای غرب علیه ملت ایران از راهبرد ابن‌زیاد پیروی می‌کنند. محور  اصلی تبلیغات آنها این است که دولت ایران مسئول نابسامانی‌هاست!
نوروزیان
* عجیب است که مدعیان اعتدال و اصلاحات تا پایان سال هشتم دولت روحانی، ناکامی‌های وی را همچنان به دولت قبل (احمدی‌نژاد) نسبت می‌دادند، اما در سال دوم دولت رئیسی، در حالی که میراث خسارت‌بار دولت روحانی (از جمله بدهی ۱۵۰۰ هزار میلیاردی و سررسید بازپرداخت سود اوراق به میزان ۲۰۰ هزار میلیارد) سر جای خود باقی است، مسئولیت کاستی‌ها را صرفا به گردن دولت رئیسی می‌اندازند و‌ از پذیرش مسئولیت فاجعه‌آفرینی اقتصادی  خود شانه خالی می‌کنند! ‌ای کاش یک جو انصاف داشتند. 
 قنادیان 
* غربي‌ها به‌گونه‌اي ماجراي اهانت به قرآن را صورت‌بندي مي‌كنند كه گويا يك گروه افراطي چنين اقدامي را به تنهايي صورت داده و آنان با استناد به قانون اساسي كشورشان و اصل آزادي بيان ناچار به صيانت از فرد هتاك هستند. ولی واقعيت ماجرا اين است كه مواد خام فكري، عملياتي و امنيتي اسلام‌ستيزي در غرب از سوي اتاق‌هاي فكر وابسته به جريان‌هاي متعدد فكري در قاره اروپا و تحت مدیریت همین کشورها پخت و پز و به اجرا گذاشته مي‌شود.
شیروانی
* همه می‌دانند که سفارت سوئیس در تهران حافظ منافع دیپلماتیک  آمریکا در ایران است اما واقعیت نشان داده حافظ منافع دولت زورگوی آمریکا در ایران جریان غربگرایی است که فارسی حرف می‌زنند اما انگلیسی فکر می‌کنند! و تنها به منافع شیطان بزرگ فکر می‌کنند نه منافع ملت و کشور. خدا از آنها نگذرد.
سلطانی
*به نمایندگی از خانواده شهدا و جانبازان عرض می‌کنم هر چند در گذشته عده‌ای اسب دشمن را زین کردند و بدترین ظلم‌ها را به مردم و نظام اسلامی مردم نمودند ولی ما تا آخر در راه اسلام و انقلاب و ولایت ایستاده‌ایم.     
جمعی از خانواده شهدا و جانبازان
* نا امني‌هاي امنيت‌سوز و ضدتوسعه در سيستان و بلوچستان اگرچه قدمتي طولاني دارد و گروهك‌هاي تروريستي با حمايت و هدايت دست‌هاي پيدا و پنهان، همواره امنيت اين استان را به مخاطره مي‌اندازند، اما با كمي دقت مي‌توان ردپاي ترويج خشونت و خشونت‌پروري را در برخي مواضع و تريبون‌ها جست وجو كرد. به عبارتی باید گفت خطبه‌های خشونت‌آفرين زاهدان و ضريب دادن شبكه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای به اين خطبه‌ها همچنان در استان سيستان و بلوچستان قربانی می‌گيرد.
حشمت‌زاده
* بی‌حجاب‌هایی که با خدا مشکل ندارند، آیا تاکنون از خود پرسیده‌اند که با کدام دلیل خداپسند، حکم  کتاب خدا درباره حجاب را نقض می‌کنند؟ حجاب را که علمای دین تشریع نکرده‌اند. حجاب را خدا واجب کرده است. مگر می‌شود خدا را دوست داشت ولی حجاب را که واجب شرعی و قرآنی است دوست نداشت و کنار گذاشت؟
 شالیکار
* اين روزها مسئله حجاب يكي از موضوعات روز رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي شده و موافق و مخالف درباره وضعيت حجاب و رفتار حاكميت و اعمال قانون اظهارنظر مي‌كنند. در این بین نیاز ضروری در کشور اتفاق نظر سه قوه و اجرای یک الگوی واحد و منسجم در این زمینه از سوی مسئولان همه بخش‌های حاکمیتی است.
صانعی
*از دستگاه دیپلماسی کشورمان می‌خواهم یادداشت روز دوشنبه دوم مردادماه 1402به قلم دکتر سعدالله زارعی را در جزوه‌ای تهیه و به دیپلمات‌های کشورمان در کشورهای اروپایی بدهد تا با این وحشی‌های قرون وسطایی بیشتر آشنا شوند. از آقای زارعی نیز به خاطر این یادداشت تشکر می‌کنم.
 اسدی‌نیا از سیرجان کرمان
* متأسفانه در محیط فرودگاه مهرآباد شاهد بودم که نه‌تنها ممانعت از ورود خانم‌های بدون حجاب نمی‌‌شود بلکه هیچ تذکری هم به آنان داده نمی‌شود. آنها با خیال راحت به زیر پا گذاشتن قانون کشور و حکم اسلام و هنجارشکنی خود ادامه می‌دهند. لازم است با متخلفین از اجرای قانون طبق قانون برخورد شود.
حمزه 
* از آقای بلوری به خاطر یادداشت «مشکل آنها با تکه پارچه نیست» تشکر می‌ کنم. 
اسدی
* بافت‌های فرسوده يك تهديد جدي براي مناطق مختلف پايتخت به شمار مي‌رود و بايد هرچه سريع‌تر براي آن كاري انجام شود. بدون شك مسئله‌اي مهم‌تر از سلامت مردم و مقابله با تهديد جان آنها وجود ندارد و از طرفی نوسازی بافت‌های فرسوده یک فرصت برای تولید مسکن خواهدبود. چرا برخی‌ از دستگاه ها‌ در ‌نو‌سازی ‌بافت ‌فرسوده‌ همکاری‌ لازم را ندارند؟
طباخیان
* دولت دو تیم فوتبال پرهزینه استقلال و پیروزی را به بخش خصوصی واگذار و از قبال درآمد آن بخشی از مشکلات مسکن و ازدواج جوانان کشور را حل کند. نگذاریم جوانان کشورمان امید به آینده زندگی را از دست بدهند.
حسینی
* خانواده‌هایی که از آخر فروردین ۱۴۰۲ شامل طرح جوانی جمعیت شده‌اند (فرزند دوم به بعدشان به دنیا آمده است) تاکنون نتوانسته‌اند در محصولات شرکت ایران خودرو ثبت‌نام کنند. چون طرح اول سامانه یکپارچه برای اسفند ۱۴۰۱ بود و در طرح دوم سامانه یکپارچه هم محصولات شرکت ایران خودرو ارائه نشده بود. از خود شرکت هم پیگیری کردیم، گفته‌اند که فعلا برنامه‌ای برای ثبت‌نام خودرو جدید در طرح جوانی جمعیت ندارند. لطفا پیگیری کنید.
اصغری
* با توجه به تبلیغات گسترده در زمینه کاهش مصرف آب و گاز پیشنهاد می‌کنم که کنتور آب و گاز مشترکین جدا و هزینه مصرف هر واحد بر اساس مصرف تعیین گردد. با توجه به بالا بودن هزینه اولیه این طرح، تاکنون این طرح انجام نشده است. با جدا‌سازی کنتورها هر واحد هزینه مصرف واقعی خود را پرداخت خواهد کرد.
عظیمیان
*  برای جذب افراد جامعه خصوصا نسل جوان باید از روش‌های نوین جذاب استفاده کرد. روش‌های قدیمی و سنتی خیلی جواب نمی‌دهند و احتیاج به نو‌آوری است.
حیاتی
* با توجه به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور، واقعیت این است که جامعه شدیدا نیاز به نشاط و امید به آینده دارد. مسئولان باید کاری بکنند مردم شاد باشند.
برزویی
*ظاهرا به خیریه‌ها و موسسه‌های صندوق قرض‌الحسـنه هشدار داده شده که اگر مجوز نگیرند متهم به پولشـویی می‌شـوند. همه باید ملتزم  به رعایت قانون باشیم تا کسانی که درپوشش خیریه و... قصد پلیدی دارند فرصت سوءاستفاده پیدا نکنند.
خیابانی