kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۰۲۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳

افزایش ۸۵ درصدی پرونده‌های کلان اقتصادی در حوزه پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک

 
 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: در چهارماهه امسال تعداد پرونده‌های سازمان‌یافته و کلان اقتصادی در مقایسه با مشابه سال قبل ۸۵ درصد افزایش داشته است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار حسین رحیمی در نخستین همایش پلیس گمرک کشور به ارائه گزارش از اقدامات انجام‌شده این پلیس در سال ۱۴۰۲ پرداخت و اظهار داشت: با هم‌افزایی و هماهنگی ایجادشده بین پلیس امنیت اقتصادی، پلیس گمرک و جرایم اقتصادی، پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال و سایر رده‌های پلیس امنیت اقتصادی ایجاد شده است، سعی داریم تا جلوی انواع و اقسام مفاسد اقتصادی را در کشور بگیریم.
رحیمی افزود: نخستین هدف ما ارتقای امنیت اقتصادی و ارتقای احساس امنیت در موضوع اقتصاد است تا بتوانیم از تجار، تولیدکنندگان و افرادی که در حوزه اقتصاد فعالیت می‌کنند، حمایت کنیم.
وی ادامه داد: هدف بعدی ما برخورد با افراد ناسالم و ناصالحی است که قصد ایجاد فساد اقتصادی و قاچاق کالا را دارند. این افراد بدانند با برخورد قاطع و جدی پلیس در اقصی‌نقاط کشور از نقطه صفر مرزی تا شهر‌ها رو‌به‌رو می‌شوند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به عملکرد چهارماهه پلیس امنیت اقتصادی در سال ۱۴۰۲ گفت: در چهارماهه امسال تعداد پرونده‌های سازمان‌یافته و کلان اقتصادی در حوزه پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پلیس گمرک ۳۴۵ فقره بوده است که در مقایسه با مشابه سال قبل تشکیل پرونده‌های سازمان‌یافته و کلان اقتصادی ۸۵ درصد افزایش داشته است.
رحیمی افزود: همچنین بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان ارزش پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه جرایم سازمان‌یافته و کلان اقتصادی بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته است.