kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۰۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

کیهان و خوانندگان

 
 
* البته که دستگاه امام حسین(ع) بزرگ ‌و پذیرای همه افکار و ادیان است. ولی قاعده و قانون دارد. همه نوع آدمی حق دارد وارد مجلس امام حسین شود، حتی آن گنهکار هم حق دارد. اما هیچ‌کس حق ندارد آداب این مجلس را به سخره گرفته و بی‌حرمتی کند. هیچ کس حق ندارد با تظاهر به گناه در این مجلس حضور یابد و حرمت این مجلس را بشکند و قبح‌زدایی کند.
انواری
* این روزها شاهد هستیم که استکبار جهانی و غربگرایان به شدت و با شیوه‌های مختلف برای ایجاد فتنه و تفرقه میان مردم با یکدیگر و بین مردم و مسئولان تلاش‌های مذبوحانه‌ای را انجام می‌دهند، اما هوشیاری همگان این نقشه فتنه‌گران و تفرقه‌افکنان را نقش بر آب خواهد کرد. 
کاردان
* تصویب لایحه جنجالی در کنیست اسرائیل، نه پایان ماجرا بلکه آغاز آشوب‌ها و سرکوب‌های به مراتب سنگین‌تر است. به نظر می‌رسد نتانیاهو، تیر خلاص را به رژیم جعلی اسرائیل زده و وضعیت وخیم فعلی در این رژیم، وضعیتی بی‌بازگشت است. گویا تقدیر بر این است که اسرائیل را نه دشمنانش، بلکه خود صهیونیست‌ها به ویژه نتانیاهو از پا در آورند.
حائری 
* بعد از آن که آمریکا و اروپا برای مقابله با روسیه بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین فرستادند، حالا دبیرکل ناتو استفاده تلافی‌جویانه روسیه از بمب‌های خوشه‌ای را محکوم کرده و گفته روسیه با این کار خود نشان داد علاقه‌ای به صلح ندارد و جنگ‌طلب است! یعنی این‌ها در مناسبات بین‌المللی تا این حد بی‌شرفند. بمب که به اوکراین بدهند استفاده بکند خوب است ولی اگر روسیه مقابله به مثل بکند جنگ‌طلب معرفی می‌شود. همین کشورها دقیقا با همین منطق سال‌هاست دارند بر علیه ایران اسلامی و ما مردم مشکل ایجاد می‌کنند.
اللهیاری
* خشاب سلاح تروریست‌های میدانی را تروریست‌های رسانه‌ای پر می‌کنند! علاوه‌بر سرباز خبرنگاران معلوم‌الحال، هشتگ‌پران‌های پیرو هم در تحریک قاتلان سهیم‌اند و در خون‌های ریخته‌شده شریک! باید دستگاه قضایی با این تروریست‌های رسانه‌ای به شدت برخورد نماید.
محبوبی
*از سخنگوی دولت درخواست می‌شود خروجی جلسات سران سه قوه در موضوع اقتصادی به ویژه کاهش تورم و کالاهای اساسی اطلاع‌رسانی نماید. ظاهر امر نشانی از کاهش قیمت‌ها به ویژه در بخش مسکن وکالاهای اساسی نیست.
برکچی
*اگر دولت بتواند بیشـتر کالاهای اساسی را به صورت کالابرگ به دست دهک‌های پایین جامعه برساند کمک بزرگی به این اقشار خواهد بود.
خوبرو
* قیمت مرغ هم در برخی از مغازه‌ها به 100 هزار تومان رسیده است. باید معلوم شود علت اصلی گران شـدن قیمت مرغ چیست؟ مرغداران یا واسطه‌ها؟
شهمیرزادی
* دولت باید برای مسئله مسکن یک برنامه جدی را طراحی و اجرا کند. در حال حاضر نه وضعیت قیمت مصالح سـاختمانی خوب است و نه بانک‌ها همکاری لازم را دارند؟ موضوع زمین که جای خود دارد.
ستوده کلام
* اداره مخابـرات توضیـح بدهد چرا یک مشترک تلفن ثابت که از تلفن خود تقریبا استفاده نمی‌کند باید قبض‌های آنچنانـی برایش صادر بشود؟چرا به خاطر مبلغ بسیار ناچیز بدهی خیلی راحت خط تلفن مشترک را قطع یا یکطرفه می‌کنند؟
کامرانی
* گردش‌هـای مالی عجیب و غریبی که در قراردادهای فوتبالی‌ها دیده می‌شود واقعا جای سـوال و نگرانی دارد؟ یک زمانی یک بازیکن بـا 100 میلیون قرارداد می‌بسـت حالا با 100 میلیارد قرداد می‌بندد. حق این است که در این مورد تحقیق و تفحص به عمل بیاید و جلو حیف و میل و فساد در این بخش گرفته شود.
منیری
*برخی از مسافرخانه‌های واقع در میدان راه‌آهن تهران از لحاظ بهداشتی با کرایه بالایی که می‌گیرند هیچ سنخیتی ندارند. از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم. 
حسنی
*روند کند طرح‌های مسکن ملی در بعضی شهرستان‌ها به‌خصوص مواردی که متولی آن بنیاد مسکن است، بعضاً سبب ایجاد نارضایتی مردم شده است. عدم توجه به احداث زیرساخت‌های لازم در شهرجدید فولادشهر اصفهان یک نمونه از این موارد است. امیدواریم رسیدگی شود.
انوری
*نجات‌گران جان بر کف و داوطلب هلال احمر که سالیان سال با کمترین دریافتی که حتی نصف قانون کار هم نیست در سخت‌ترین شرایط در حال امدادرسانی به مردم هستند. علت عقب افتادن ۴۵ روز به بالای پرداختی‌های کمک معیشت و علت برگزار نشدن دوره‌های تخصصی در جهت بالا بردن آمادگی چیست؟
 جمعی از کارکنان هلال احمر
* بانک‌ها، علت‌العلل اقتصاد غیرتولیدی کشور هستند و فقط به افزایش پایه پولی و تورم و رکود در امر تولید دامن می‌زنند. آنها برکت را از زندگی مردم برده‌اند. باید بانکداری اسلامی به صورت دقیق عملیاتی و اجرائی شود.
فرزانه
*مصوبه افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها از نظر کارشناسان غیر‌قانونی و باعث وارد آمدن ضرر هنگفت به سهامداران خرد و همچنین خود پتروشیمی‌ها و در کل اقتصاد کشور می‌شود. در همین دو ماه گذشته میلیاردها تومان از سرمایه مردم به واسطه این تصمیم نابود شده است. مسئولان امر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها را اصلاح نمایند.
 بابل‌پور
* بر اساس ماده 17 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تامین اجتماعی موظف است، تمام حقوق دریافتی قبل از زایمان مادران را در دوران مرخصی زایمان نیز به طور کامل پرداخت نماید، در حالی که بر اساس آیین‌نامه‌های اجرایی این سازمان، تنها دو سوم حقوق ماهیانه مادر به وی پرداخت می‌شود. این یعنی تخلف آشکار از متن صریح قانون. لطفا رسیدگی شود.
دریابیگی
*شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به سایت فروش بلیط به تفاوت فاحش بلیط هواپیما از تهران به نجف نسبت به بلیط هواپیما از تهران به استانبول یا دبی پی ببرید. این نوع تفاوت قیمت‌ها و گران بودن بی‌حد و ‌اندازه اماکن زیارتی نسبت به سایر نقاط گردشگری یعنی چه؟؟ به سختی ‌انداختن محبان ائمه معصومین عمدی است یا سهوی؟ این جهت‌گیری چه چیزی را در فرهنگ ما هدف قرار داده است؟
حمیدی، روحی، توکلی و...
*در ایستگاه‌های مترو مأمورینی جلوی درب‌های قطار حضور داشتند که هم راهنما بودند و هم مانع ورود آقایان به واگن ویژه بانوان در مترو می‌شدند اما اکنون در هیچ ایستگاهی این مأموران به چشم نمی‌خورند و آقایان بدون تذکر مأموران، وارد واگن ویژه خانم‌ها شده و بعضا این اقدام منجر به ایجاد درگیری میان خانم و آقا می‌شود. لطفاً مأموران ایستگاه‌های مترو را به سکوها برگردانید.
طاعتی
*از شهرداری ناحیه 2 منطقه 7 درخواست می‌شود با آبیاری به موقع درختان محل(خیابان شهید نامجو) با توجه به کمبود فضای سبز منطقه از خشک شدن آنها جلوگیری کنند.
 طاهری
* ضمن تشکر از تلاش شبانه‌روزی دولت به ویژه رئیس‌جمهور ‌محترم، لطفا نسبت به افزایش حقوق ایثارگران که با گذشت 4 ماه از سال جدید هنوز با دریافتی‌های سال قبل سر می‌گذرانند اهتمام ورزند. 
ابوالقاسمی از قم
پاسخ شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در کیهان 19 تیر ماه 1402 با موضوع ازدحام جمعیت و درخواست کاهش فاصله حرکت قطارها، ضمن سپاس از مسافر محترم به آگاهی می‌رساند باتوجه به در نظر گرفتن امکانات موجود و محدودیت‌های عملیاتی و زیربنایی و همچنین ناوگان در اختیار، هدوی (سر فاصله حرکت قطارها) خطوط متروی تهران و حومه در ساعت مختلف و به خصوص در ساعات پیک تعیین می‌گردد. همچنین شرایط مسافری ایستگاه‌ها به صورت لحظه‌ای بررسی و پایش شده و در صورت نیاز با اعزام قطار فوق‌العاده اقدامات لازم جهت رفع گره ترافیکی و روان‌‌سازی جریان تردد مسافران بعمل می‌آید. شرکت بهره‌برداری همه تلاش خود را معطوف به افزایش رضایت مسافران گرامی نموده و انتظار دارد این عزیزان نیز با صبر و شکیبایی خود، این شرکت را در پیشبرد اهداف برنامه‌ریزی شده و در رأس همه آنها تامین ایمنی و سلامت سفر که جزو شعار‌های کلیدی و خط‌مشی مترو می‌باشد‌، یاری نمایند.