kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۹۸۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
4 واحد تولیدی متخلف پلمب شدند

بازداشت فروشندگان مجازی لباس‌های نامتعارف محرم در پایتخت

 
 
 
رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و بازداشت فروشندگان مجازی البسه نامتعارف محرم خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: در پی دریافت گزارش‌ها مکرر مردمی و نیز رصد و پایش فضای مجازی درخصوص تولید و فروش البسه نامتعارف و توهین‌آمیز در ارتباط با محرم و ائمه اطهار(ع) و تحریف جوانان و نوجوانان، موضوع به‌صورت ویژه در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.
معظمی ادامه داد: در تحقیقات اولیه ماموران پلیس فتا مشخص شد بیش از ۱۵ صفحه مجازی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال فعالیت در این خصوص می‌باشند و با تبلیغات گسترده اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند که با اقدامات تخصصی و فنی گردانندگان تمامی صفحات شناسایی شدند. وی با اشاره به اینکه این صفحات در مجموع بیش از ۸۰۰ هزار نفر دنبال‌کننده داشتند، افزود: در روند رسیدگی پرونده تعداد ۱۲ نفر متهم شناسایی و پس از تشریفات قضایی در مناطق مختلفی از تهران بزرگ دستگیر شدند و از انبارهای متعلق به این افراد چندین هزار انواع البسه نامتعارف کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه در این پرونده رئیس صنف مربوطه نیز برای نظارت بیشتر بر واحدهای تولیدی به پلیس فتا دعوت شد، اظهار داشت: در این پرونده چهار واحد تولید‌کننده که در محدوده بازار تهران فعال بودند و ضمن فروش به‌صورت حضوری پشتیبانی فروش اینترنتی این لباس‌ها را نیز برعهده داشتند برخورد شد و طبق قانون پلمب شدند.
معظمی با اشاره به طرح‌های مجرمانه چاپ‌شده روی این البسه گفت: طرح‌های چاپ‌شده روی البسه موجود در انبارهای مکشوفه عموما درخصوص تشویق به مصرف موادمخدر و مشروبات الکلی و یا آیین شیطان‌پرستی بودند.
وی تاکید کرد: شهروندان بدانند پلیس قدمی از برخورد با این اقدامات مجرمانه عقب نخواهد کشید و با هرگونه فعالیت مجرمانه و توهین به مقدسات در فضای مجازی و فرصت‌طلبی از مناسبات ملی مذهبی برای کسب منافع شخصی مطابق قانون برخورد خواهد کرد.