kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۹۳۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
با تأمین سویا برای مرغداری‌ها 

مشکل نهاده مرغداران حل شد

رئیس ‌هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه ذخایر ذرت به میزان کافی وجود دارد و تأمین دیگر نهاده‌ها به خوبی انجام می‌شود، افزود: با روند فعلی مشکلات تأمین سویا در حال رفع شدن است.
 
 
 
 
همچنین به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حمیدرضا کاشانی درباره وضعیت تامین نهاده مرغداری‌ها گفت: مشکلاتی در تأمین ارز برای نهاده سویا در یک ماه گذشته به وجود آمد که با پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی و قائم‌مقام وزیر، در یک هفته گذشته تقریباً ۳۷ هزار تن کنجاله سویا به مقاصد مرغداری‌ها و واحدهای مختلف تولیدی جوجه یک‌روزه، مرغ گوشتی و تخم‌گذار حمل شده است.
وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور در قرارگاه امنیت غذایی، موجودی ذخایر سویا را نزدیک به ۲۵۰ هزار تن اعلام کرده است که میزان خوبی برای بخش تولید است. شرکت‌های واردکننده هم متعهد شده‌اند تا ۱۰ روز آینده تمام سویاهای خریداری شده را به مرغداران تحویل دهند. مشکلات تأمین سویا با روند فعلی در حال رفع شدن است و نگرانی وجود ندارد. ضمن اینکه ذخایر ذرت به میزان کافی وجود دارد و تأمین دیگر نهاده‌ها به خوبی انجام می‌شود.
همچنین به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «محمدرضا صدیق‌پور» در زمینه تامین نهاده‌های دامی افزود: براساس پیگیری وزارت جهاد کشاورزی بخشی از بارگیری‌های نهاده‌های دامی به مقصد واحدهای جوجه یک‌روزه و مرغداری‌های گوشتی در استان‌ها انجام شده است. روند توزیع و تامین تا یک هفته آینده روال عادی پیدا کند. ضمن اینکه بر اساس گزارش‌های اعلام شده در یک هفته اخیر ۳۷ هزار تن نهاده سویا طبق سامانه قرنطینه به واحدهای مادر، گوشتی، جوجه یک‌روزه و کارخانه‌ها حمل شده است.
گفتنی است پرویز فروغی؛ دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در حالی که قیمت مصوب کنجاله سویا 17 هزار تومان است اما مرغداران مجبور به خرید این محصول از بازار آزاد با قیمت‌های هر کیلوگرم 31 تا 32 هزار تومان هستند. از طرفی سید احمد مقدسی؛ رئیس ‌‌هیئت‌مدیره انجمن صنفی گاوداران هم تصریح کرد: در تامین کنجاله سویا از سامانه بازارگاه با مشکل مواجه هستیم و دامدار باید به سه برابر قیمت این نهاده را از بازار آزاد تامین کند. دو تا پنج ماه است که دامدار هزینه را واریز کرده ولی نه تنها خوراک در سامانه بازارگاه تامین نشده بلکه ارزی هم تامین نشده است.