kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۹۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی:

نتانیاهو و کابینه فاسدش اسرائیل را به سمت نابودی پیش می‌برند

ادامه اعتراضات، اعتصابات و زمزمه‌‎هاي نافرماني مدني در رژيم صهيونيستي نشان می‌دهد که اقدامات نتانياهو شكاف سنتي ميان تندروهاي مذهبي و سكولارها را به يك گسل فعال خانمان‌برانداز در تل‌آويو تبديل كرده و معترضان نيز هشدار داده‌اند كه نتانیاهو و کابینه فاسد او اسرائیل را به سمت پرتگاه می‌کشانند.
 
سرويس خارجي-
 
با تداوم بحران داخلي و اعتراضات در رژيم اسرائيل، آخرین هشدارها زمینه را برای یک رویارویی بزرگ در تل‌آويو آماده كرده‌ است. در حالي كه تل‌آويو و به‌طور كلي جامعه صهيونيستي اين روزها به‌شدت دوقطبي است، آشفتگی اجتماعی به همراه اعتصابات کارگری، ناآرامی‌ها و اختلافات در ارتش و اعتراضات توده‌ای، بخش بزرگی از اقتصاد، خدمات اجتماعي و زیرساخت‌های رژيم صهيونيستي را بی‌ثبات و بحراني کرده است. ناآرامی‌ها باعث تعطیلی دانشگاه‌ها، توقف برخي فعاليت‌هاي شهرداری‌ها و حتي اختلال در كار پروازهای خروجی از فرودگاه بن‌گورين به‌عنوان فرودگاه اصلي رژيم صهيونيستي شده و تل‌آويو را تا مرز نابودي داخلي و هرج‌ومرج كشانده است. نتانياهو به‌عنوان نخست‌وزير افراطي رژيم صهيونيستي در حال حاضر در يك بن‌بست بین تعلیق طرح قضایی خود و يا اجراي آن قرار دارد. تعليق طرح تغيير قوانين قضايي خشم متحدان سیاسی نتانياهو و فروپاشی ائتلاف او را به همراه دارد، چون اين طرح مهم‌ترين خواسته متحدان و وزراي تندرو كابينه نتانياهو است. از طرف ديگر اجراي طرح تغيير قوانين قضايي، هرج‌ومرج و احتمالا فروپاشي كل تل‌آويو را به همراه خواهد داشت. بنابراين نتانياهو ناگزير است ميان فروپاشي كابينه خود و يا فروپاشي تل‌آويو دست به انتخاب بزند، اما بعيد است كه نتانياهو حاضر به پذيرش فروپاشي كابينه‌اش باشد، چون فروپاشي كابينه نتانياهو به معناي گشوده شدن پرونده‌هاي دادگاهي او درباره اتهامات پرداخت رشوه خواهد شد. يكي از اهداف نتانياهو از تغيير قوانين قضايي اين است كه پرونده‌هاي فساد خود را مختومه كند، لذا اگر اين طرح متوقف شود، حبس و زندان در انتظار نخست‌وزير رژيم صهيونيستي خواهد بود.
«پیتر لرنر»، سخنگوی هیستادروت به‌عنوان بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری رژيم صهيونيستي كه نماینده 800 هزار کارگر یا حدود یک‌چهارم نیروی کار رژيم صهيونيستي را برعهده دارد، گفته است: «گزینه اعتصاب عمومی روی میز است.» اما بسياري از كارشناسان گفته‌اند اعتصاب عمومي احتمال درگيري‌هاي داخلي و حتي جنگ داخلي را نيز به همراه خواهد داشت، چون بسياري از صهيونيست‌ها مسلح هستند و به سلاح دسترسي دارند و اعتصاب عمومي مي‌تواند به درگيري مسلحانه در كف خيابان‌ها ميان موافقان و مخالفان نتانياهو منجر شود.
هیئت‌رئیسه سازمان‌های تجاری رژيم اسرائیل هنوز تعطیلی کسب‌وکارها را اعلام نکرده است، اما از چند روز گذشته صاحبان کسب‌وکارها به‌صورت خودجوش و انفرادي اقدام به تعطيلي كسب‌وكارهاي خود كرده‌اند. همچنين سران اپوزيسيون و سازمان‌دهندگان تظاهرات علیه لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» نتانياهو با صدور فراخوانی برای تظاهرات گسترده طی دوشنبه هفته آینده، هشدار دادند که این رژیم در حال حرکت به سمت پرتگاه است. آنها همچنین از رئیس اتحادیه‌های کارگری (هیستادروت) و رؤسای شرکت‌های فعال در تمام بخش‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی خواستند که در راستای ملحق شدن به فعالیت‌های اعتراضی علیه لایحه تغییرات قضایی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر اعتصاب کنند. سران اپوزيسيون رژيم صهيونيستي در بيانيه خود تاكيد كرده‌اند كه نتانیاهو و کابینه فاسد او اسرائیل را به سمت پرتگاه می‌کشانند.
زخم كهنه دهان باز كرده
هشدارها، اعتراضات، اعتصابات و زمزمه‌‎هاي نافرماني مدني در رژيم صهيونيستي نشان می‌دهد که چگونه اقدامات نتانياهو يك زخم كهنه را تازه كرده و یک شکاف طولانی‌مدت و تاريخي در جامعه صهيونيستي را به يك گسل فعال تبديل نموده است. گسلي كه فعاليتش آنچنان زلزله‌اي به پا كرده كه بسياري در تل‌آويو بيم فروپاشي جامعه صهيونيستي را دارند. اين گسل ميان صهيونيست‌ها مذهبي تندرو در مقابل سكولارها جريان دارد و تندروها جامعه صهيونيستي را يك جامعه غرق در فساد مي‌دانند كه تصميم به دگرگوني و تغيير قوانين فعلي آن دارند. 
روز پنج‌شنبه نيز «بنی گانتس» كه خودش تا دو سال پيش وزير جنگ نتانياهو بود، هشدار داد که نخست‌وزیر با بحرانی کردن اختلافات داخلي و تنش در روابط با آمریکا، در حال بازی با آتش و نابودی «اسرائیل» است. گانتس در سخنان خود اذعان كرد كه تهدیدات امنیتی عليه ما بسیار زیاد شده و در تمام مرزهای دور و نزدیک قابل مشاهده است، وضعیت در مرزهای شمالی بسیار حساس است و ایران قدرت خود را توسعه بخشیده است. به گفته وزير جنگ سابق رژيم صهيونيستي همزمان با تشديد بحران‌هاي داخلي و خارجي، نتانياهو تصميم به نابودی اسرائیل دارد و به‌جای گفت‌وگو با معترضان، به آنها توهین می‌کند. این سخنان گانتس پس از آن انجام شد که طي يك هفته گذشته درگیری‌هاي شدیدی میان تظاهرات‌کنندگان صهیونیست علیه تغییرات در دستگاه قضایی و پلیس رخ داد. در اعتراضات هفته گذشته حداقل 85 نفر از معترضان بازداشت شدند و تصاوير زيادي از معترضان با صورت‌هاي خون‌آلود در رسانه‌ها منتشر شد، اگرچه معترضان اعلام كرده‌اند كه همچنان براي اعتراض عليه نتانياهو به خيابان‌ها خواهند آمد.
گسترش اعتصابات
از سوي ديگر براساس گزارش تايمز اسرائيل، بیش از 1700 نفر از اعضای فعلی و سابق نیروهای ذخیره نیروی هوایی رژيم اسرائیل روز پنج‌شنبه بیانیه‌ای را در حمایت از خلبانان، ناوبران و سایر خدمه هوایی معترض امضا کردند. نظاميان نيروي هوايي در اعتراض خود گفته بودند كه در صورت اجراي طرح نتانياهو براي تغيير قوانين قضايي، از كار خود كناره‌گيري خواهند كرد. اگر اين تعداد از خلبانان تصمیم به كناره‌گيري از خدمت نظامي بگیرند، توانایی نیروی هوایی رژيم صهيونيستي به‌شدت كاهش خواهد يافت و اين كاهش توانايي، ارتش رژيم صهيونيستي را با ضعف اساسي رو‌به‌رو خواهد كرد. همچنين بزرگ‌ترین اتحادیه پزشکان رژيم اسرائيل نيز قرار است فعاليت پزشکی خود را به‌صورت اعتراضي کاهش دهد. در ویدیوی فاش‌شده از یک جلسه داخلی اتحاديه پزشكان که روز پنج‌شنبه از شبکه 12 اسرائیل پخش شد، «صهیون‌ هاگی»، رئیس انجمن پزشکی مي‌گويد پزشكان در بحران فعلي حاضر به كار نيستند. طي دو روز گذشته نيز، معترضان در مناطق مختلفي از جمله در خارج از اقامتگاه رئیس رژيم صهيونيستي، در كنار ساختمان وزارت جنگ در تل‌آویو و در مجاورت ساختمان سفارت آمریکا دست به تجمع اعتراضي زدند و براي ساعاتي مسيرهاي خيابان‌ها را مسدود كردند. معترضان براي ادامه اعتراضات خود بسيار مصمم به نظر مي‌رسند و آن‌گونه كه نشنال گزارش داده است، «ایلان سامیش»، معترض و مخالف دولت نتانیاهو گفته است كه ما بسیار مصمم هستیم و این اعتراضات برای ما مانند یک جنگ است.