kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323 - ۳۰۰۰۷۱۹۳۲

* در کمتر از ۲سال دکتر رئیسی به ۱۵ کشور مختلف جهان سفر کرده و مذاکرات و توافقات تجاری و اقتصادی بسیارمفید مختلفی هم داشته است. این تعداد جدا از سفرهای تیم سیاست خارجه ما و توافقات آنها بوده است. دیپلماسی فعال ایران و سطح روابط با کشورهای مختلف جهان در دو سال اخیر بی‌سابقه بوده است. تا باد چنین بادا
سبحان برکتی
* هر كشوري براي معرفي قهرمانان خودش به دنيا تا جايي كه ظرفيت دارد هزينه مي‌كند. وقتي ما شهدایي داريم كه در تمام ابعاد زندگي مي‌توانند الگوي جوانان باشند چرا در اين زمينه كم‌كاري داريم؟ به قول رهبر معظم انقلاب ما بالاتر از شهدا هيچ قهرماني در كشور نداريم.
گنجی
*وقایع جهان نشان می‌دهد مسيري كه امروز آمریکايي‌ها طي مي‌كنند فروپاشي در درون و فرومايگي از بيرون است. فروپاشي آمریکا که چند سال پس از فروپاشی شوروي شروع شده پايان تاريخ سلطه غرب خواهد بود. از طرف دیگر جهان به سوي ظهور منجي موعود در حرکت است. اين حركت را مردم در پنج قاره جهان به خوبی حس
مي‌كنند.
راسخی
* دولتمردان اروپایی‌ اگر استقلال رای داشتند، می‌توانستند با قدرت منطقه‌ای بی‌نظیری چون ایران کار کنند و خود را از بحران نجات دهند. ولی فرانسوی‌ها تحت فشار آمریکا، به حدی فرصت‌سوزی کردند که سرانجام‌، اغتشاشات دامن خودشان را گرفت.
زمردیان
* توافق برجام یک قرارداد رسمی و مکتوب بود ولی آمریکا به آن پایبند نماند و از آن خارج شد. معنی‌اش این است که زمانی که یک تفاهم
غیر رسمی بین ایران و آمریکا بخواهد صورت بگیرد دیگر قطعا هیچ تضمینی برای اجرای آن از سوی آمریکایی‌ها وجود ندارد.
زارعی
* فرانسه در ادامه ناآرامی‌ها‌، به فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر روی آورده است. از دید غربی‌ها این کار اگر در کشور‌های غربی مثل فرانسه صورت بگیرد اسمش می‌شود مدیریت بحران در فضای اغتشاش و آشوب! ولی اگر مثلا در ایران باشد آن را محدود کردن فضای مجازی و مقابله با آزادی بیان اعلام می‌کنند. غربی‌ها تا کی می‌خواهند به این پلشتی یعنی استانداردهای دوگانه ادامه بدهند؟
توکلیان
* حوادث فرانسه نشان می‌دهد ابعاد بحران، عمیق‌تر از ماجرای قتل نوجوان ۱۷ ساله و فراتر از مرزهای فرانسه است. می‌توان گفت اتفاقات اخیر، پیش‌درآمد زلزله‌ای بزرگ‌‌تر در اروپاست و آن را می‌شود به درد زایمان اروپای جدید و نظم تازه جهانی تعبیر کرد.
زرشناس
* چرا آمریکا برای رزمندگان دموکراسی در فرانسه اسلحه نمی‌فرستد یا تلاش نمی‌کند حداقل اینترنت‌شان را آزاد کند؟!
کماسی
*علی‌رغم ادعای این که ورزش سیاسی نیست ولی غربی‌ها به ویژه آمریکا به کرّات از ورزش برای اعمال خواسته سیاسی خود سوءاستفاده کرده‌اند که نمونه اخیر آن‌، عدم صدور ویزا برای سرمربی و برخی بازیکنان والیبال کشورمان برای شرکت در مسابقات بین‌المللی والیبال در آمریکاست. تا کی این روند غلط قرار است تداوم یابد و چرا از سوی مراجع ورزشی جهانی با این روش غلط غربی‌ها برخورد نمی‌شود؟
طاهری
* قریب 45 سال است که فیلم‌های محصول کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای اروپایی از رسانه ملی پخش می‌شود. در اقدامی تأمل‌برانگیز فیلم توت‌فرنگی‌های وحشی محصول 1957 کشور سوئد، که حکومت آن باپررویی اجازه هتک حرمت قرآن کریم را داد از رسانه ما پخش شد!
اکرمی- شیراز
*رئیس‌کمیسـیون اصل نود مجلس می‌گوید ۲ پرونده با ۷۰۰ هزار شکایت مردمی از حسن روحانی مطرح شده. اما سؤال مردم این است که چه موقع به این شکایت‌های مردمی رسیدگی می‌شود؟
پیرحیاتی
* از زمان مشروطیت تا به امروز هرچه بر سر کشور آمده از ناحیه غربزدگان صورت گرفته است. تا کی این عوامل نگون‌بختی می‌خواهند آب به آسیاب دشمن بریزند؟ آیا نمی‌خواهند به دامن ملت برگردند؟
علیمردانی
* بنابر اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری برای نخستین‌بار در تاریخ بعد از انقلاب به ۹ درصد رسیده و در دولت سیزدهم تلاش می‌شود تا این روند همچنان کاهشی باشد. این رویداد بزرگ در دولت انقلابی سیزدهم را به ملت و دولت تبریک عرض می‌کنیم. ان‌شاءالله این روند تداوم یابد و نرخ بیکاری به نقطه صفر برسد.
قیصری
* برخی جوانانی هم که شاغل هستند چون از حقوق مکفی برخوردار نیسـتند، قدرت تصمیم‌گیری برای ازدواج ندارند یا چنین اراده‌ای در آنان ضعیف است. دولت اگر خانه‌های ارزان‌قیمت بسازد و با اقساط بلندمدت در اختیار این زوج‌های جـوان قرار بدهد، قول می‌دهم در جوانان انگیزه ازدواج و تشکیل زندگی مشترک زیاد بشود. دغدغه مسکن که نباشد آمار ازدواج افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.
جهانی
* چرا نظارتي بر مدارس غيردولتي وجود ندارد؟ مشاهده می‌شود گاه در این مدارس شهريه‌هاي چند ده ميليون توماني از هر دانش‌آموز مي‌گيرند، اما اغلب از معلمان بازنشسته يا دانشجو استفاده مي‌کنند تا حقوق و مزاياي آنها را كم و ناقص پرداخت كنند.
انوشه
* جای درد و بسی گلایه وجود دارد که بگوییم سینمای ایران با کاهش تولید سینمای کودک مواجه شده و در تلویزیون نیز کمتر می‌توان یک سریال موفق را در سال‌های اخیر نام برد که در آن شخصیت کودک‌‌، محور سریال باشد و فرزند داشتن به عنوان یک امتیاز معرفی شود. چرا؟ مقصر این کوتاهی کیست و چگونه باید جبران شود؟
میر باقری
* در راستای سیاست کلی نظام مبنی بر افزایش جمعیت در حالی که نهادهای متولی فرهنگ تلاش می‌کنند با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی مختلف به شكلی بعضا غیر هنری به مسئله اهمیت فرزندآوری بپردازند، می‌توان بخشی از این هزینه‌کرد را به مسئله تولید آثار نمایشی اختصاص داد که تأثیر عمیق‌تر و ماندگارتر و بیشتری در اذهان مخاطبان دارد. امیدواریم این پیشنهاد از سوی مسئولین امر مورد توجه قرار بگیرد.
پایدار
* با توجه به اینکه بعضاً شاهد تاخیر قابل توجه در توقف اتوبوس‌های برون شهری برای نماز به ویژه نماز صبح هستیم، لازم است این موضوع از سازمان اتوبوسرانی بین شهری مطالبه گردد.
نادعلی
* با توجه به گرانی چادر مشکی در بازار، یک خانواده با دو یا سه دختر خانم چقدر باید برای چادر مشکی سالانه خود هزینه نمایند؟ از دولت جهادی درخواست می‌شود تسهیلاتی برای این امر درنظر بگیرند.
استاد ‌رحیمی
* حدود ده ساله از افتتاح پروژه ملی و عظیم اتوبان رشت قزوین می‌گذرد. چه گره و مشکلی در کار است که مشکل ترافیکی گلوگاه منجیل رودبار در این مسیر حل نشده است؟ تحقق مطالبه بر حق مردم‌، اقدام جهادی و همت مسئولان در این زمینه را می‌طلبد.
اقتداری
* برخی از سـارقین به قدری گستاخ شده‌اند که حتی در جریان سرقت گاهی به مامورین هم حمله می‌کنند. اینها اگر دستگیر می‌شوند دیگر لیاقت عفو یا آزادی را ندارند.
معراجی