kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۵۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

گردان جنین از ایران و جبهه مقاومت برای حمایت از ملت فلسطین تقدیر کرد



سرويس خارجي-
خروج بي‌نتيجه اشغالگران از اردوگاه جنين نشان داد كه نيروهاي فلسطيني تا حد زيادي قادر به مقابله و پاسخ به صهيونيست‎ها هستند. در اين ميان حمايت معنوي و حمايت در ساير حوزه‌ها از سوی ايران و ديگر جبهه‌های مقاومت، هم روحيه نيروهای فلسطيني را تقويت كرده و هم فراتر از آن دست فلسطينی‌ها برای مقابله مسلحانه با اشغالگران را پر كرده است.
سه روز پس از عقب‌نشيني خفت‌بار اشغالگران صهيونيست از اردوگاه جنين، گردان جنین با انتشار بيانيه‌اي از ايران و جبهه مقاومت در نبرد با اشغالگران قدرداني كرد. گردان جنین در بیانیه خود اظهار داشت كه از محور مقاومت از صنعا تا تهران به‌خاطر حمایتش از ما و ملت بزرگ فلسطین تقدیر و تشکر می‌کنیم. جبهه مقاومت طي چند سال گذشته به‌خوبي توانسته توازن را در فلسطين به نفع آزادي‌خواهان فلسطيني تغيير دهد و ناكامي صهيونيست‌ها در يورش اخير به اردوگاه جنين نشان داد كه وزنه قدرت در صحنه تحولات فلسطين در حال چربش به سمت نيروهاي مقاومت است. گردان جنین نيز در بخش دیگری از بیانیه خود به شکست و ناکامی صهیونیست‌ها در یورش به جنین اشاره كرده و از آمادگی کامل مقاومت فلسطین از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات جنگی در تمامی سطوح برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی خبر داده است.
تحولات اخير اردوگاه جنين و خروج بي‌نتيجه اشغالگران از آن نشان داد كه نيروهاي فلسطيني تا حد زيادي قادر به مقابله و پاسخ به صهيونيست‎ها هستند. در اين ميان حمايت معنوي و همچنين حمايت در ساير حوزه‌ها از سوي ايران و ديگر گروه‌هاي منطقه‌اي نيز روحيه نيروهاي مقاومت فلسطين را در نبرد با اشغالگران تقويت كرد و فراتر از آن نشان داد كه دست فلسطيني‌ها براي مقابله مسلحانه با اشغالگران باز است. از اين‌رو نيز در بیانیه گردان جنین بر وحدت تمامی گروه‌های مقاومت فلسطینی در جنین و روابط مستحکم، تماس‌ها و ارتباط دائمی آنها در تمامی زمینه‌ها برای طرد اشغالگران اشاره شده است.
بيانيه قدرداني گردان جنين نشان داد كه وحدت ميدان‌ها ميان گروه‌هاي مقاومت تاكنون در نبرد با اشغالگران كارساز بوده است. وحدت گروه‌هاي مقاومت در فلسطين و خارج از فلسطين يكي از كابوس‌هاي بزرگ تل‌آويو است و تاكنون فرماندهان نظامي رژيم صهيونيستي در چند نوبت اقدام به برگزاري مانورهاي نظامي براي مقابله همزمان با چند جبهه در نبردهاي آتي كرده‌اند. ماه گذشته نيز، «ایتای بلومنتال»، روزنامه‌نگار عبري‌زبان اعلام کرد که ارتش این رژیم تمرین چندجانبه‌ای را که تقریباً به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، آغاز خواهد کرد و هدف آن مقاله با جنگ در چند جبهه است. در همان زمان نيز شبکه «کان» رژيم اسرائیل گزارش داد که این رزمایش‌ها در مناطق مختلف از شمال تا جنوب خواهد بود و در آنها سناریوهای مختلفی از جمله جنگ در چند جبهه شبیه‌‌سازی خواهد شد و انواع جنگنده‌ها و نیز نیروهای نظامی در مناطق مختلف تحرکات فعالی خواهند داشت. با اين حال، شكست ارتش رژيم صهيونيستي در يورش به اردوگاه جنين نشان داد كه اين رژيم حتي قادر به مقابله و نبرد با گروه‌هاي فلسطيني نيز نيست چه رسد به آنكه بخواهد در چند جبهه با نيروهاي مقاومت در مناطق مختلف غرب آسيا مقابله كند.
قسام هر لحظه آماده پاسخ به جنایات دشمن است
از سوي ديگر همزمان با ادامه درگيري‌ها در كرانه باختري، گروه‌هاي مقاومت فلسطيني با تاكيد از آمادگي خود براي پاسخ به اشغالگران خبر مي‌دهند. شامگاه پنجشنبه هم سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس بر آمادگی دائم این گردان‌ها و دیگر گروه‌های مقاومت برای پاسخ به هرگونه جنایت دشمن صهیونیستی در هر نقطه از سرزمین فلسطین و مقدسات آن تاکید کرد. ابوعبیده در پیامی تلگرامی تاکید کرد كه وقتی گردان‌های قسام اعلام می‌کند جنین تنها نیست، خوب می‌داند که چه می‌گوید و عملیات شهید مهند شحاده و شهید خالد صباح دو مبارز قسامی در شهرک عیلی، بهایی بود که دشمن اشغالگر باید به‌خاطر تجاوز ماه گذشته به جنین پرداخت می‌کرد. اين چهره مطرح مقاومت فلسطين افزود که عملیات‌های قسام به‌عنوان پاسخی سریع به جنایت چند روز پیش علیه اردوگاه جنین با عملیات شهید عبدالوهاب خلایله در قلب تل‌آویو و پس از آن عملیات مبارز قسامی شهید احمد یاسین غیظان در شهرک کدومیم ادامه یافت تا تاکیدی باشد بر آمادگی دائمی قسام و مقاومت برای پاسخ به هرگونه جنایت دشمن در هر نقطه از این سرزمین و مقدسات آن.
رژيم صهيونيستي روي مدار آشوب داخلي
آشوب و اعتراضات داخلي در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين همچنان ادامه دارد. در حالي كه تل‌آويو و ديگر شهرهاي رژيم صهيونيستي هر هفته در روزهاي شنبه شاهد برپايي تظاهرات عليه كابينه افراطي نتانياهو هستند، همزمان در ديگر روزهاي هفته نيز اعتراضات عليه مقامات صهيونيست ادامه دارد. در همين ارتباط نيز، شامگاه پنج‌شنبه، هزاران نفر در اعتراض به طرح موسوم به اصلاحات قضایی که کابینه بنیامین نتانیاهو اصرار بر اجرای آن دارد، مقابل منزل نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و وزیران کابینه صهیونیستی تظاهرات کردند. براساس گزارش القدس العربیه، معترضان مقابل منزل «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در منطقه «موشاف عمیکام» و «یاریو لوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در شهر «مودیعین» تظاهرات کردند. همچنین معترضان در برابر منزل «عمیر یوحنا» رئیس کنست و «بوعز بیسموت» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی در تل‌آویو تجمع کردند. تظاهرات مشابهی نیز در شهر‌های نتانیا، هرتزلیا و بیتح تیکفا در اعتراض به تغییرات قضایی برگزار شد. يك روز قبل از آن در شامگاه چهارشنبه نیز ۳۰ هزار نفر از شهرک‌نشینان علیه کابینه نتانیاهو در تل‌آویو دست به تظاهرات زده بودند. فاصله اعتراضات و تظاهرات‌ عليه كابينه افراطي نتانياهو كه تا پيش از اين يك هفته به هفته بود در حال تبديل شدن به اعتراضات روزانه است و به نظر مي‌رسد مناطق اشغالي صهيونيست در طول روزهاي هفته به‌صورت پي‌درپي صحنه برپايي اعتراضات عليه مقامات تل‌آويو است.
يورش به نابلس
اقدامات ضدانساني و ضدحقوق بشري رژيم صهيونيستي در مناطق فلسطيني همچنان ادامه دارد. اين جنايت‌ها در سايه سكوت دولت‌ها و مجامع حقوق بشري غربي صورت مي‌گيرد و همين سكوت معنادار غرب است كه دست رژيم اسرائيل را براي جنايت در فلسطين باز كرده است. صبح جمعه نيز نظامیان اشغالگر اسرائیلی به بخش قدیمی نابلس یورش برده و دو شهروند مبارز و آزادي‌خواه فلسطینی را ترور کردند. منابع محلی اعلام کردند که در این حمله دو فلسطینی به شهادت رسیده و سه نفر دیگر زخمی شدند. شهدای روز جمعه در نابلس «حمزه مقبول» و «خیری شاهین» نام دارند كه هر دو از نسل جوان فلسطين و زير 30 سال سن داشتند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نيز اعلام کرده است که شهدای نابلس مجریان عملیات تیراندازی روز گذشته به سمت یک خودروی پلیس این رژیم در اطراف نابلس بودند. اين ادعا در حالي است كه در عمليات اين دو جوان فلسطيني، آسيبي به اشغالگران وارد نشده بود. شامگاه جمعه همچنين منابع محلی از زخمی شدن جوانی فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهيونيستي در درگیری‌های شهرک بیت امر در شمال الخلیل خبر دادند. وضعیت این جوان فلسطینی وخیم اعلام شده است.
براساس گزارش مركز اطلاع‌رساني فلسطين از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ فلسطینی در حملات اشغالگران اسرائیلی به مناطق مختلف اراضی اشغالی به شهادت رسیدند. در اين ميان، 160 نفر از شهدا متعلق به کرانه باختری و قدس، 37 نفر از شهدا نيز متعلق به نوار غزه و در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ نیز 3 فلسطيني شهيد تقديم آزادي قدس كرده‌اند.