kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۸۳۷۹
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

صیانت از ولایت وظیفه همه است

 

شيراز- خبرنگار كيهان:
 همایش نقش شبکه امامت در صیانت از جایگاه ولایت فقیه با حضور آیت‌الله خاتمی رئیس ‌مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس، آیت‌الله بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، و ائمه جمعه استان‌های فارس، بوشهر، و کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان، علما و مبلغین برجسته جنوب کشور در شیراز برگزار شد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این همایش، با تاکید بر اینکه یادآوری صیانت از ولایت به عنوان رکن و اساس تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه همه است، اظهار داشت: قطعاً وظیفه‌ای مهم‌تر از این برای مجلس خبرگان رهبری نیست و سوای وظیفه شرعی، نمایندگان خبرگان رهبری برای صیانت از اصل ولایت فقیه سوگند هم می‌خورند.
دژكام با‌اشاره به اینکه در تحلیل‌های ناظر بر انقلاب اسلامی این بحث می‌شود که شبکه روحانیت و مساجد‌، رژیم شاهنشاهی را شکست دادند، گفت: منظور از شبکه امامت مجموعه افرادی است که حوزه علمیه آن را پرورش می‌دهد و عرصه‌های نماز جماعت، منبر و نماز جمعه جایگاه آنها می‌شود. نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه امروز این شبکه وظیفه‌ای سنگین را برعهده‌ دارد، با‌اشاره به پیاده شدن اسلام ناب به عنوان یک هدف مشترک در این شبکه تصریح کرد: شبکه در تامین مالی هم مشترک است و صیانت از ولایت فقیه نقش اصلی این شبکه است.
تفقه در دین به معنی خوب فهمیدن دین، از جمله نقش شبکه امامت در صیانت از ولایت فقیه است که دژکام با‌اشاره به آن ادامه داد: تولی، مبارزه و جهاد تبیین، رصد تهاجمات فرهنگی دشمن و تهیه ابزار تبلیغ و جهاد تبیین از دیگر مواردی است که در صیانت از ولایت فقیه باید مورد توجه قرار گیرد. دژکام با بیان اینکه طلبه ما از ولایت فقیه دفاع کند، ادامه داد: دیکتاتوری در منظومه فکری جمهوری اسلامی بد است، اما دشمنان‌، حکومت را متهم به دیکتاتوری می‌کنند لذا باید طلاب بتوانند با علم و آگاهی کامل به شبهات پاسخ بدهند.
وی با بیان اینکه برای صیانت از ولایت فقیه نیاز است ابزار تبلیغ و جهاد تبیین را فراهم کنیم، اظهار کرد: ابزار تبلیغ مساجد، محافل، تریبون‌ها، سیستم‌های صوتی نیز شامل می‌شود. در تشکیلات علمی برای ابزار‌های تبلیغ نظیر سیستم صوت اهمیت قائل نیستیم بنابراین مسلم است وقتی ابزار نداریم در صیانت از ولایت فقیه موفق نمی‌شویم.