kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۷۷۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

عملگرایی دولت رئیسی جریان غربگرا را به وحشت و هذیان‌گویی ‌انداخت

 

سرویس سیاسی-
روزنامه اعتماد روز گذشته گفت وگویی با سعید حجاریان از تئوریسین‌های جریان غربگرا یا همان طیف مدعی اصلاحات منتشر کرده که وی در بخش‌های از این گفت‌و‌گو در نهایت وقاحت مدعی شده است: « دولت آقاي رئيسي پوپوليست، شعارمحور و ناتوان است. اين‌ سه فاكتور ممكن است باعث شود ما دولت سيزدهم را با دولت آقاي احمدي‌نژاد يكي بدانيم. حال آنكه دولت معجزه، پوپوليستِ پولدار بود، اما دولت فعلي، پوپوليستِ بي‌پول است. يعني‌شانسي براي جلب نظر مردم ندارد. ناتواني دولت سيزدهم فقط معطوف به كارگزارانش و چند انتصاب بي‌قواره نيست. مشكل در راس آن و رئيس‌جمهور است. من پيشنهاد مي‌كنم دولت استعفا دهد و برود. هرچه زودتر، بهتر! حضور اين دولت و تفكر خسارت محض است.»
گفتنی است ظاهرا موفقیت‌های دولت آیت‌الله رئیسی در دوسال گذشته در تغییرات به نفع مردم به‌ویژه در سیاست خارجی، سلامت، اقتصاد و... و عیان شدن بیشتر ناکارآمدی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون با حرام کردن سال‌های فرصت خدمت، این طیف را به وحشت و هذیان‌گویی ‌انداخته است.
در حالی که دولت مورد حمایت این طیف کشور را با انبوهی از مشکلات و بحران‌ها به دولت رئیسی تحویل داده بود و در روزهای آخر کرونا بیش از 700 نفر از هموطنانمان کشته می‌گرفت و روحانی خود را در دفتر کار خود حبس کرده بود، دولت قبل حتی از پرداخت حقوق کارکنان خود عاجز بود و برای توزیع مرغ مصرفی مردم قرارگاه تشکیل می‌داد‌، دولت رئیسی در مدت زمان کوتاهی توانست با اقدامات بعضا عاجل و فوری بر بسیاری از این مشکلات فایق آید و در حوزه‌های مختلف نیز دستاوردهای قابل توجه و چشمگیری نیز داشته باشد، از این رو طبیعی است طیف بی‌کارنامه برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی و فضاحت مدیریتی دولت مورد حمایت خود و همچنین فرار از پاسخگویی بر شدت تخریب‌های علیه دولت رئیسی روی آورد.
عصبانیت جریان غربگرا و رسانه‌های ضد‌انقلاب
از تغییر در شبکه نمایش خانگی
مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون ساماندهی تولیدات شبکه نمایش خانگی به مذاق رسانه‌های طیف مدعی اصلاحات یا همان جریان غربگرا خوش نیامده و روزنامه‌های هم‌میهن و سازندگی روز گذشته در صفحه اول خود به این مصوبه حمله کردند.
نکته قابل تامل اینکه شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی نیز به این مصوبه واکنش نشان داد و به برجسته‌‌سازی برخی اظهارنظرهای مخالفین این مصوبه از جمله سلبریتی‌ها پرداخت.
این در حالی است که هنجارشکنی برخی تولیدات شبکه نمایش خانگی در سال‌های اخیر به قدری واضح و آشکار شده که صدای همه ‌اشخاص دغدغه‌مند در حوزه فرهنگ را بلند کرده و بسیاری از خانواده‌ها نگران تاثیرات مخرب برخی از محصولات این شبکه بر فرزندان‌شان هستند.
ترویج بی‌عفتی و روابط نامناسب دختر و پسر، دیالوگ‌های رکیک و جنسی، استفاده ابزاری از بانوان با پوشش‌های ناهنجار برای دیده شدن، تبلیغ فرهنگ تجمل‌ و مصرف‌گرایی، تضعیف چهارچوب‌های خانواده، نمایش چهره منفی از دین و افراد متدین، سیاه‌نمایی وضعیت جامعه ایرانی و تزریق روحیه یاس و ناامیدی از جمله مواردی است که مصادیق آنها در تولیدات شبکه نمایش خانگی آشکار است و حتی اقدام اخیر شورای انقلاب فرهنگی برای کنترل این ناهنجاری‌ها را می‌توان دیرهنگام ارزیابی کرد.
بیشتر بسترها و سکوهای نمایش خانگی علی‌رغم اینکه گفته می‌شود از مراجع ذی‌صلاح و قانونی کشور مجوز فعالیت دارند و تلاش می‌کنند که موازین اسلامی و انسانی را رعایت کنند اما به دفعات دیده شده است که محصولات ارائه شده در آنها نه تنها موازین اسلامی و ایرانی را زیرپا گذاشته‌اند بلکه فراتر از آن عمل می‌کنند و به ترویج بی‌بندوباری و ابتذال در جامعه دست می‌زنند.