kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۷۷۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بیمه کردن خبرنگاران توسط صاحبان رسانه‌ها الزامی است

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان اینکه آیین‌نامه جامع خبرنگاری با هدف حمایت از جامعه خبرنگاران در حال تدوین است، بر بیمه کردن خبرنگاران توسط صاحبان رسانه‌ها تاکید کرد.

 

 اراک- خبرنگار کیهان:

 ایمان شمسایی در آیین اختتامیه جشنواره و مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه خبری استان مرکزی در اراک، تامین امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران را از برنامه‌های مهم این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: صاحبان امتیاز موظف هستند خبرنگاران را بیمه کنند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام توان این مهم را برای تحقق پیگیری می‌کند.  وی اظهار کرد: رسانه‌ها در جنگ که پیش رو است رسالت مهمی را برعهده‌ دارند زیرا در وقایع اخیر رسانه‌های خارجی واقعیت ایران را منعکس نمی‌کردند. اما رسانه‌های داخلی در این برهه حساس خوب درخشیدند و قلم را زمین نگذاشتند و رسالت خود را به نحو شایسته انجام دادند.
 به گفته مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای سامانه جامع رسانه کشور از ۲ هزار و ۵۰۰ عضو در سال ۱۴۰۱، اکنون به ۸ هزار نفر افزایش یافته است.
 بر اساس این گزارش، استاندار مرکزی در این آئین با‌اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند در تصویر‌سازی آینده موثر باشند، گفت: رویدادها؛ روندها و تغییرات منظم اقدامات ما در زندگی خانوادگی و اجتماعی و تصاویر ما از آینده مولفه‌های شکل‌دهنده آینده هستند. رسانه‌ها باید رویکرد خود را در حرکت به سوی آینده مشخص کنند. فرزاد مخلص‌الائمه اظهار کرد: در استان مرکزی با توجه به حوزه نخبگان و خاستگاه ‌اندیشمندان در حوزه‌های مختلف و پیشینه تاریخی استان؛ ظرفیت‌های خوبی برای قدرتمندی رسانه‌ها وجود دارد که تاکنون از این ظرفیت‌ها آن‌طور که باید و شاید  استفاده نشده است. سینا دلشادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: همه رسانه‌ها دلبسته دین، نظام و کشورشان هستند و سه ماموریت اصلی تبین، اعتماد‌سازی و رفع شبهات در دستور کارشان قرار دارد. وی افزود: اهل رسانه باید هوشیار و اهل تفکر و‌اندیشه باشند. اهالی رسانه نباید گرا‌دهنده به دشمن باشند که آنان نیز این روند و غفلت را وسیله هدف قرار دادن ما قلمداد کنند.