kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۷۵۵۹
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

اقدامات حقوقی برای استرداد منافقین به ایران در جریان است

 
 
 
معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: یک سری اقداماتی از طریق دستگاه‌های داخلی برای صدور حکم علیه افرادی که در کشور مرتکب جنایت شده‌‌اند صورت گرفته، اما متولی اصلی وزارت اطلاعات و قوه قضائیه است.
محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور‌، درخصوص استرداد منافقین، گفت: یک سری اقداماتی از طریق دستگاه‌های داخلی برای صدور حکم علیه افرادی که در کشور مرتکب جنایت شده‌اند، صورت گرفته است اما متولی این کار طبیعتاً وزارت اطلاعات و قوه قضائیه است که این کار را پیگیری می‌کند.
وی افزود: ما باید برای آنهایی که علیه افراد یا اموال کشور در داخل مرتکب جنایت شده‌اند، حکم صادر کرده و احکام آنها را به اجرا در‌آوریم.
دهقان تاکید کرد: باید تقاضای شناسایی افراد را در خارج از کشور داشته باشیم و این کار از طریق دولت پیگیری شده اما متولی آن قوه قضائیه است، زیرا دادستان علیه آنها حکم صادر می‌کند.
وی با ‌اشاره همکاری به وزارت خارجه گفت: برای شناسایی و اجرای آن احکام ما با وزارت خارجه اقدام خواهیم داشت.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور اذعان داشت: در این ۴۰ سال باید این کار انجام می‌شد و متأسفانه غفلت صورت گرفته است. منافقین در کشور مرتکب جنایت شدند و ۱۷ هزار نفر آدم را کشتند لذا لازم است علیه آنها حکم صادر شده و افراد آنها شناسایی و حکم‌شان اجرا شود.