kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۷۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶

کیهان و خوانندگان

 
 
* یکی از حلقه‌های مفقوده در دولت سابق و سیاست خارجی کشور، تقویت دیپلماسی اقتصادی بود که خوشبختانه در دولت آقای رئیسی با جدیت دنبال می‌شود. رئیس‌جمهور با سفر به منطقه آمریکای لاتین نشان داده که دولت سیزدهم در تلاش برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها است. این سفر نوید می‌دهد که برای رونق اقتصادی کشور از ظرفیت‌های این منطقه نیز بهره‌مند خواهیم شد.
شاملو
* اکنون سطح چالش غرب با ما، دیگر این نیست که چگونه مانع خرید سیم خاردار و سلاح‌های ابتدایی از سوی ایران شود. امروز غرب هراسان است که ایران پس از پیروزی در جنگ سوریه و عراق و لبنان و یمن، سرنوشت جنگ در مرزهای شرقی اروپا را تعیین کند. در ضمن باپیوستن ۱۳ کشور دیگر از جمله ایران به بریکس و تحولات پیش‌رو، دلار دیگر آقای ارزها نخواهد بود و ناتو و صندوق بین‌المللی پول سلطه خود را از دست خواهند داد. با توجه به تحولات اخیر کاملا پیداست که سلطه و هیمنه آمریکا بر جهان پایان خواهد یافت.
سپهوند 
* این روزها که برخی سیاسیون صحبت از تناسب بین آرزو و فعل سیاسی می‌کنند، شاید اگر نسل حاج قاسم می‌خواست به این تئوري‌هاي صد من یک غاز بسنده کند باید در زمان حمله صدام تا دندان مسلح به کشورمان یا در زمان حمله داعش به سوریه در خانه می‌نشست. چرا که مطابق دیدگاه این آقایان‌، ما نه امکاناتی داشتیم و نه اسلحه‌اي براي جنگیدن. حاج قاسم را همین رفتارهاي بزرگ حاج قاسم کرد و باعث شد تا امروز از آن ژنرال بلندپایه روس تا آن رئیس‌جمهور آمریکاي جنوبی و هر انسان آزاده‌اي با شنیدن نام حاج قاسم به یاد بزرگی‌ها و رشادت‌هاي او سرتعظیم فرود آورد. 
سروستانی
* یک زمان مسخره‌ می‌کردند که کارگر ایرانی می‌رود ژاپن مرده می‌سوزاند! اما امروز کارگر ایرانی می‌رود تا آمریکای لاتین پالایشگاه اُوِرهال کند. این اگر پیشرفت نیست پس چیست؟
 فخاری
*هرچند بسیاري از صهیونیست‌ها فروپاشی این رژیم از درون را پیش‌بینی می‌کنند، اما باید توجه کرد که در جریان جنگ‌هاي اخیر این واقعیت اثبات شد که توان متنوع و متکثر نظامی و موشکی مقاومت در کنار ضعف‌هاي دفاعی و روانی ارتش رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد که هرگونه ماجراجویی این رژیم، به زودي زود پایان این رژیم جانی و غاصب و جرثومه فساد را در منطقه رقم بزند. ان‌شاءالله
آیتی
*با بررسی حادثه اخیر ایذه باید گفت تنها راه باقی مانده برای غربی‌ها در توطئه علیه ایران اسلامی تکرار پروژه‌های آشوب در کشور است تا بتوانند با برهم زدن امنیت، اقتصاد پایدار را از بین ببرند و دوباره موتور تورم دلاریزه فعال شود و بازار بر هم بخورد تا این امکان برای آنان فراهم بشود که اهرم‌های فشار خود را بازیابی کرده و مردم را تحت فشار بیشتر قرار دهند و با آوردن عده‌ای در کف خیابان دولت و نظام را برای دادن امتیاز بیشتر در مذاکره تحت فشار قرار دهند.ولی دستشان برای مردم رو شده است.
سرمد
*یکی از اساسی‌ترین علل شکست فتنه‌های سال‌های قبل و اغتشاشات دروغ مهسا، به صحنه آمدن هسته‌های قوی و گسترده مردمی برای دفاع از انقلاب اسلامی بود.می‌خواهم عرض بکنم با یاری خداوند می‌شود در بحرانی‌ترین شرایط و در دل سخت‌ترین تهدید‌ها فرصت خلق نمود، مشروط بر اینکه همه همچون شهدای دفاع مقدس خالصانه و برای یاری دین خدا به پا خیزیم و گوش به فرمان رهبرمان کار فرهنگی گسترده‌ای را با امید و انگیزه مضاعف آغاز کنیم و از تهدیدهای دشمن نهراسیم.
علیمردانی
* راحله امیری، یکی از اغتشاشگرانی بودکه در ایام آشوب‌های ۱۴۰۱، ادعا کرد چشمش توسط نیروهای امنیتی کور و تخلیه شده‌، اما چندی بعد با چشم‌بند از خود رونمایی کرد و در پست آخر اینستاگرام خود، در حالی که با چهره‌ای خندان در شهر ونیز ایستاده اعلام کرد ویزای خود را گرفته است. غرض اینکه داستان‌سرایی‌ها درباره مجرمین سیاسی و امنیتی علاوه‌بر قصد کلانِ «ایجاد پرونده حقوق بشری علیه ایران»، آورده خوبی برای صاحبان این پرونده‌ها دارد و آنها را به قصد حقیر دیرینه‌شان، یعنی مهاجرت از این سرزمین مقدس می‌رساند.
ایوبی
**امروز جمهوری اسلامی به واسطه ‌اندیشه بالای امامین انقلاب یک امنیت پایدار با داشته‌های بومی را دارا است. برخلاف گفته سالیان گذشته افرادی مانند برایان هوک که تکنولوژی موشکی ایران را یک فتوشاپ معرفی می‌کردند ولی آنچه امروز وجود دارد واقعیتی عینی است که روی میز توانمندی‌های ایران قرار گرفته است و این موقعیت را مدیون مردان میدان هستیم که از تهدیدات برای پیشرفت کشور فرصت ساختند.
اشتری
 * در بزرگ‌ترین جنگ نرم تاریخ اگر برخی گمان می‌کنند می‌توانند برای عادی‌‌سازی بی‌حجابی زمان بخرند، سخت در ‌اشتباه هستند. حکومت پهلوی با تمام قدرت و جنایاتش در طی۵۰ سال نتوانست بی‌حجابی را عادی‌‌سازی کند، حالا مقابل شما مردمی قرار دارند که برای انقلاب و اجرای اسلام صدها هزار شهید داده‌اند.
شربتیان
* وقتی در خیابان با صحنه‌های خانم‌های کشف حجاب کرده مواجه می‌شوم ابتدا ناراحت می‌شوم ولی این جمله شهید سلیمانی آرامشم می‌دهد که مدیر باید بتواند تهدیدات را به فرصت تبدیل سازد. در گذشته هم همیشه از دل بزرگ‌ترین تهدید‌ها، بهترین فرصت‌ها خلق شده‌اند. می‌شود در بحرانی‌ترین شرایط و در دل سخت‌ترین تهدید‌ها فرصت خلق نمود. به شرط اینکه همه همچون شهدای دفاع مقدس خالصانه و برای یاری دین خدا به‌پا خیزیم وگوش به فرمان رهبرمان کار فرهنگی گسترده را با امید و انگیزه مضاعف آغاز کنیم. دولت و مسئولین هم به آنچه که قانون مشخص کرده در این مورد عمل کنند وکم نگذارند.
الیاسی
* در پرتو فضاي تغييراتی كه در منطقه شكل گرفته است، شاهد تلاش كشورهای منطقه براي حل اختلافات همسايگي و غلبه بر جو منفي هستيم؛ روندي كه با توافق رياض و تهران آغاز و در ادامه با تقويت روابط كشورهاي عضو اتحاديه عرب و همچنين بهبود روابط ايران با ديگر كشورهاي عربي ادامه خواهد داشت. تنها متضرر اصلي چنين سياستي، رژيم صهيونيستي و برنده اصلي آن ملت‌های مسلمان منطقه هستند.
نامینی
** اگر دریافت کدرهگیری و قرارداد اجاره تنها با سامانه ثبت اجاره مسکن قابل اجرا باشد اقدام خوبی است و از این راه جلوی خیلی از سوءاستفاده‌های بنگاه‌های املاک و اجحاف به مردم گرفته خواهد شد. 
یک پیام
 * موتورسیکلت‌ها نقش مهمی در رفت و آمدهای روزانه در پایتخت دارند. متاسفانه تعداد کثیری از راکبان موتورسیکلت در تهران بدون در نظر گرفتن قانون در مسیرهای ممنوعه مانند خط ویژه، مسیر دوچرخه، پیاده راه‌ها و... حرکت می‌کنند. عدم استفاده از کلاه ایمنی نیز از جمله تخلفات آشکار و خطرناک راکبان موتورسیکلت است. این عدم رعایت قانون در موارد زیادی موجب بروز حوادث مالی و جانی می‌شود
بصیرتی
 * ما تعدادی از نیروهای شرکتی و پیمانی زحمتکش شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، که اکثرا دارای سوابق خدمت بالای ده سال می‌باشیم، اولا؛ حذف پیمانکارانی راکه دیگر هیچ خاصیت و موضوعیتی ندارند و تبدیل وضعیت و نظارت دقیق در اجرای درست و عادلانه این مسئله را خواستاریم. ثانیا؛ موضوع عدم اجرای قانون طبقه‌بندی مشاغل با توجه به ماده ۴۸ و ۴۹ قانون کار می‌باشد که عدم تسریع در اجرای آن تاکنون موجبات سرخوردگی نیروهای اداری و اجرایی‌ غیررسمی شرکت را به همراه داشته است. ثالثا؛ تخصیص سختی‌کار برای نیروهای اجرایی، برابر با آنچه که در تعیین مشاغل سخت و زیان‌آور سازمان تأمین اجتماعی آمده است، راخواستاریم.
جمعی از نیروهای شرکتی و پیمانی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ
* کودکان آسیب‌پذیرترین قشر در میان کاربران اینترنت و هدف خوبی برای مجرمان و تبهکاران اینترنتی هستند، از این رو کنترل والدین به یک نیاز اساسی برای محافظت از کودکان تبدیل شده است. در فضای مجازی یله و رهای کنونی خانواده‌ها باید خود مراقب فرزندان خود باشند.
ماه‌پیکر
* در مـورد جزئیات اخـذ مالیات از خانه‌های خالـی یک آماری ارائه شـود تا مشخص شود از چند درصد خانه‌های خالی تاکنون مالیات گرفته شده است؟
خیری
*آب گرمسار هم فشارش کم شده و هم گل‌آلود می‌باشد. آب این شهر از ارتفاعات فیروزکوه سرچشمه می‌گیرد ولی متاسفانه عده‌ای صاحب ثروت این آب را برای آبیاری باغ‌ها و ویلاهای ساخته شده خود استفاده می‌کنند.
سادات