kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۷۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

آغاز رزمایش معرفتی «طرح ولایت» با حضور 4 هزار نفر در مشهد مقدس

در رزمایش معرفتی طرح ولایت تابستان 1402، بیش از چهار هزار تن از معلمین‌، دانشجویان، فعالین فرهنگی و دانش‌آموزان در دوره‌های چهل روزه به تقویت مبانی معرفتی خود و بررسی شبهات فکری رایج می‌پردازند.
 
 
 
آیین افتتاحیه رزمایش بزرگ معرفتی «طرح ولایت» روز گذشته در جوار حرم مطهر رضوی و با حضور جمعی از اساتید، معرفت‌جویان و مقامات کشوری برگزار شد.
در این مراسم، آیت‌الله رجبی، رئیس‌ موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به سخنرانی پرداختند.
در رزمایش معرفتی طرح ولایت تابستان 1402، بیش از چهار هزار تن از معلمین‌، دانشجویان، فعالین فرهنگی و دانش‌آموزان در دوره‌های چهل‌روزه به تقویت مبانی معرفتی خود و بررسی شبهات فکری رایج می‌پردازند.
این طرح عظیم آموزشی که نخستین‌بار در سال 1375 توسط مرحوم علامه مصباح یزدی(ره) بنیان‌گذاری شد، تابستان امسال دارای سه بازه شروع است که بازه اول روز 28 خرداد با حضور معلمین سراسر کشور آغاز شده و بازه‌های بعدی 10 تیر و 23 تیر با حضور دانشجویان و فعالین فرهنگی برگزار خواهد شد.
از نکات قابل توجه این طرح در تابستان 1402، برگزاری یک دوره ویژه دانشجویان دانشگاه تهران به ظرفیت 300 نفر و برگزاری یک دوره ویژه دانش‌آموزی است که برای نخستین‌بار در تاریخ 27 ساله طرح ولایت صورت می‌گیرد.
دانش‌پژوهان طرح ولایت، در این دوره معرفتی، ‌اندیشه‌های بنیادین اسلامی را در
6 سرفصل معرفت‌شناسی، خداشناسی،انسان‌شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست در چهارچوبی نظام‌مند و استدلالی فرا گرفته و پاسخ بسیاری از شبهات اعتقادی و فکری را خواهند
 یافت. گفتنی است رهبر معظم انقلاب سال گذشته در دیدار با خانواده مرحوم علامه مصباح یزدی(ره) مورخ 1401/10/5، طرح ولایت را از جمله ابتکارات ایشان دانسته و بر تداوم آن تاکید نمودند.