kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323 - ۳۰۰۰۷۱۹۳۲
* مگر روزنامه‌های زنجیره‌ای از مردم دم نمی‌زنند؟ پس چرا تصاویر انبوه مردم استقبال‌کننده از رئیس‌جمهور در تبریز و چهاراویماق را سانسور کردند! فرض می‌کنیم با دولت مشکل دارند؛ چرا خبرهای امیدوارکننده این سفر، مانند افتتاح خط آهن بستان‌آباد- خاوران که مسیر تهران- تبریز را سه ساعت کوتاه‌تر کرد و می‌تواند در ترانزیت 7 میلیون تن کالا از طریق ایران به کشورهای مختلف نقش راهبردی ایفا کند، یا تامین آب شرب 180 نفر از ساکنان شهر میانه و 17 روستای اطراف را پنهان می‌کنند؟ به اینها علاوه کنید احیای 220 واحد تولیدی و صنعتی، و ده‌ها پروژه‌ بزرگ آب و برق و سلامت.
جمالی‌نسب
*رونمایی سپاه پاسداران از موشک ابر فراصوت فتاح ثابت کرد دانشمندان ایرانی با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از داشته‌های خود به پیشـرفت‌های مختلفی در حوزه دفاعی رسیده‌اند. ساخت چنین موشکی نیازمند آن اسـت که هزاران دانشـمند و صدها مرکز پژوهشی دارای توانمندی دانش بنیان دور هم جمع شده و بتوانند با هم افزایی به چنین دستاورد بزرگی برسند. آنچه امروز پیش روی جهانیان اسـت فناوری‌های دانش پایه‌ای اسـت که در بحبوحه تحریم‌ها رقم خورده است‌، آن هم در شـرایطی که دشمن ما ادعا می‌کرد می‌تواند با تحریم‌های فلج‌کننده ایران را به زانو دربیاورد.
رهنما
* آقای ظریف که مدعی بودید متخصص در امر سیاست هستید تجربه نشان داد حتی الفبای سیاست را هم بلد نبودید. اکنون میدان و دیپلماسی درکنارهم و مکمل هم هستند. موشک با برد دوهزار کیلومتر پرتاب می‌کنیم و همزمان رفت وآمدهای سران کشورها و قراردادهای مختلف درحال اجراست. بیایید یک بار برای رضای خدا به جای سخنان بی‌پایه، از مردم به‌خاطرخسارت‌های غیرقابل جبران عذرخواهی کنید.
سرلک
* با اظهارات سخیف سید محمدخاتمی درباره دین، چقدر متأسف می‌شویم که چنین بیسوادانی 8سال بر سرنوشت کشور حاکم بوده‌اند!
دمشقی صومعه‌سرا
* تردیدی در این نمی‌توان داشت که ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر فشارها نقش مهمی را در شکست راهبردی دشمنان داشته و دارد‌، اما بلاشک رهبری نظام چه در دوران زعامت حضرت امام(ره)و چه در دوران زعامت مقام معظم رهبری، اصلی‌ترین نقش را در عبور از این چالش‌ها و بحران‌ها داشته و این متأثر از ویژگی‌ها و شاخصه‌ای منحصربه فرد رهبری نظام در جمهوری اسلامی در جایگاه ولایت فقیه است که نظام اسلامی را از همه نظام‌های سیاسی جهان متمایز کرده است.
حمزه لو
* راه براي رسيدن به آقا مصطفي صدرزاده و شهدايي كه رهبري به آنها ‌اشاره كردند بسته نيست. با این تفاوت که امروز مجاهدت براي رشد ايمان و اميد در جامعه از مجاهدت در ميدان نبرد نظامي هم سخت‌تر و هم مهم‌تر است. ولی باید توجه داشت اين جمله رهبری که فرمودند ما مثل مصطفي‌هاي صدرزاده در تمام سرتاسر كشور بسيار داريم یک دريا اميد برای كشور است.
فلاح
* در همه دولت‌ها مردم با مشکلاتی رو‌به‌رو بوده‌اند ولی جلو آمده‌ایم. مهم این است که مشکلات حل شدنی است ضمن اینکه در کنار مشکلات و بعضی نارسایی‌ها موفقیت‌ها و کار‌های بزرگ انجام شده نیز وجود دارند و باید آنها را هم دید و قضاوت کرد.
گلپایگانی
* باعنایت خداوند شرایط بی‌نظیری از هماهنگی سران قوا با داشتن روحیه جهادی انقلابی و ولایی و نیز حمایت کم‌نظیر مردم از نظام فراهم شده‌، فرصت سوزی در انجام کارهای بزرگ زمین مانده گناهی نابخشودنی است. مشکل یارانه‌های پنهان انرژی راکه ظلم آشکار است حل ‌‌کنید و دست اختاپوس هفت سر را از خودرو قطع ‌‌کنید. ضمنا در بدنه مدیریت کشور افراد منفعل که با اهداف نظام هماهنگ نیستند رسوب کرده‌اند اگر پاک‌‌سازی نشوند مانع تحقق اقدامات انقلابی خواهند شد.
نیک‌نام
* چندی پیش بود که خبر درگذشت حاج محمد ضیائی پدر بزرگوار شهیدان مجید، خدابخش، اصغر و محمدرضا ضیائی رسانه‌ای شد؛ پدر شهیدی که خود از رزمندگان و جانبازان جبهه‌های دفاع مقدس بود. خبر درگذشت این پدر مجاهد که چهار فرزندش در راه انقلاب و اسلام به شهادت رسیده‌اند، برای همه ما تلخ بود. پدری که همرزم فرزندان شهیدش بود و هر چهار فرزند را خود با دستان خودش تدفین کرده بود. پدری که زمان تدفین خدابخش دومین فرزند شهیدش وارد قبر شد و اجازه نداد خاکسپاری انجام شود، مگر اینکه سپاه حکم مأموریتش به جبهه را بیاورد که به خاطر پدر سه شهید بودن بعد‌ها مانع اعزامش نشوند. منتظر ماند تا اینکه سپاه حکم مأموریت پدر را به دستش رساند. بعد از آن بود که بدن خدابخش را به خاک سپردند. روایت این پدر شهید روایت بزرگمردی است که مردمی بودن و مهرش زبانزد مردمان شهر‌های مبارکه و اصفهان است و فراموش نخواهد شد.
کاظمی
* بسیاری از وب‌سایت‌های غیراخلاقی بدون هیچ ابزاری و با سرعت بالاتر از وب‌سایت‌های داخلی قابل دسترسی هستند و همچنین موتورهای جست و جو مانند گوگل به مکملی برای تسهیل دسترسی به این وب‌سایت‌ها تبدیل شده‌اند. با توجه به ازدیاد استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی برای تحصیل، این امکان وجود دارد که جامعه خردسالان و نوجوانان ایران زمین در معرض همه‌گیر شدن ابتلا به این پدیده شوم قرار بگیرند، حال آنکه حتی در کشورهای غربی طرفدار آزادی جنسی‌، برای کودکان محدودیت‌هایی وجود دارد. بسیار نگران‌کننده است در یک کشور اسلامی با تمدن چند هزارساله فضای مجازی این چنین رها و بدون متولی باشد. کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه می‌بایست در این زمینه فعال و پاسخگو باشد!
مالمیر
* با توجه به طاقت‌فرسا بودن محیط کار مرزبانان در نقاط مرزی، مرزبانان با خطرات زیادی مواجه بوده و در این راه جان خود را بر سر امنیت کشور گذاشته‌‌اند لذا خواهشمندیم شغل مرزبانی را در میان مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دهید تا شاغلان این حرفه مشمول قوانین مربوط به این دسته از مشاغل شوند و معیشت‌شان ارتقا یابد.
طهماسبی
* از دولت و قوه قضائیه می‌خواهیم به منظور تنویر افکار عمومی و در جهت برقراری عدالت اجتماعی و برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان از مناصب دولتی و عمومی و حیف و میل‌کنندگان بیت‌المال و استرداد اموال و دارایی‌های نامشروع، گزارشی از خلاصه اقدامات انجام شده و نتایج حاصله را به اطلاع ملت شریف ایران برسانند.
رودبارانی
* اربعین حسینی نزدیک است و بیش از ۹۰ درصد زائران اربعین به صورت زمینی وارد عراق می‌شوند. آیا زیرساخت‌های مرزهای زمینی برای پذیرش میلیون‌ها زائر در یک بازه زمانی مشخص آماده است؟ با توجه به مشکلات سال قبل‌، مسئولان از هم‌اکنون با تدبیر لازم نسبت به حل مشکلات احتمالی اهتمام ویژه‌ای نمایند تا شرمنده زوار حسینی در گرمای تابستان نشوند.
خدیمی
* برخی از سلبریتی‌ها با وقاحت تمام نه تنها مالیات نمی‌دهند که هر بار لگدی را حواله نظام و امنیت کشور می‌کنند. تا کی قرار است به این جماعت پر مدعا باج بدهیم؟! چرا باید کارمند پرتلاش و کارگر زحمت‌کش مالیات بدهند اما اینها که برخی اقامت و ‌‌گرین‌کارت و تابعیت کشور دیگر را دارند، از مالیات معاف باشند؟
اوجاری
* طبق آمار رسمی، برخی بانک‌ها (بانک صنعت‌ومعدن‌، پست بانک، و بانک رفاه) برای کارمندان خود، تسهیلات بالای یک میلیارد تومانی پرداخت کرده‌اند! رئیس‌جمهور‌محترم! اقتصاد کشور را جراحی کنید، اصلاح کنید، رحم هم نکنید ولی این اصلاح و جراحی را از بانک‌ها شروع کنید.اصلاح بانک‌ها نیازمند یک انقلاب است.
دوست‌بین
* برخی موجرین بی‌انصاف معادل یک‌سال حقوق مستاجرین را تصاحب می‌کنند. البته خیلی‌ها دریک سال 100میلیون هم نمی‌گیرند. در حالی که موجران هر سال با افزایش 100میلیونی به ودیعه مسکن‌، 3 تا 4 میلیون هم به اجاره‌ها می‌افزایند. با این اوصاف مستاجرین چگونه قادرند هم اجاره‌ها را پرداخت کنند و هم قسط وام ودیعه را؟ مسئولان اهتمام جدی در مهار تورم و ساخت مسکن نمایند تا ما از دست برخی موجرین بی‌انصاف رها شویم.
برکچی
نرخ کارخانه خودروی دناپلاس علی رغم مصوبه شورای رقابت مبنی بر لزوم کاهش 43 میلیونی قیمت پایه این خودرو و نیز روند کاهشی قیمت ارز در مدت اخیر، طی دو روز گذشته بر اساس اطلاعیه ایران خودرو با افزایش قیمت 130 میلیونی مواجه شده است! تماس‌های مکرر به این دو سازمان نیز نتیجه بخش نبوده است. کدام نهاد پاسخگوی این ایجاد سردرگمی برای آن دسته از مصرف کنندگان واقعی است که تمام پس‌انداز خود را برای تامین این نیاز اولیه قرار داده‌اند؟
علی صفاری