kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۵۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323 - ۳۰۰۰۷۱۹۳۲  
 
 
* رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در سی‌و‌چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) از فعالان حوزه و دانشگاه و صاحبان جایگاه‌‌های اجتماعی خواستند به رفع شبهات و خنثی کردن شیوه‌های بدخواهان برای بدبین کردن جوانان به مسئولان و به حرکت سیاسی و اقتصادی کشور و همچنین بدبین کردن افراد به یکدیگر، در تقویت ایمان و امید مردم تلاش کنند. انتظار می‌رود به این درخواست و دغدغه حکیم انقلاب افراد مورد خطاب اهتمام جدی نموده و پس از چند ماه گزارش اقدامات خود را برای مردم تشریح نمایند. 
ثامنی
* رونمایی ایران از موشک ‌هایپرسونیک فتاح که در لحظات قبل از اصابت به هدف سرعتی به ‌اندازه 15 برابر سرعت صوت و با تجهیز به هوش مصنوعی  به راحتی می‌تواند سامانه‌های ضدموشکی دشمنان را از فاصله 1400 کیلومتری دقیقا هدف قرار دهد و قبل از آن رونمایی از موشک رادار‌گریز و نقطه‌زن خرمشهر ۴ با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سر جنگی ۱۴۰۰ کیلوگرمی که با آزادی آقای اسدالله اسدی از دیپلمات‌های کشورمان -که در کشورهای اروپایی  به بهانه‌های واهی بازداشت و به خاطر بی‌عملی دولت برجامی آقای روحانی و رودر‌بایستی‌هایش با اروپای بدعهد به مدت 5 سال زندانی شد‌-  همزمان بود. این اتفاق، نمادی از روند جدید و هماهنگی و هم‌افزایی میدان-دیپلماسی است. در حالی که وزیر خارجه می‌گوید مذاکرات برجامی همچنان در جریان است، جمهوری اسلامی ایران، نه از رونمایی بخشی از اقتدار دفاعی و موشکی خود صرف‌نظر می‌کند و نه سیاست خارجی و آمد و شد هیئت‌های دیپلماتیک با جهان فرا غرب را معطل نظر آمریکا و اروپا نگاه می‌دارد. فراموش نمی‌کنیم دیپلماسی التماسی و منفعلانه دولت گذشته را تا آنجا که با رونمایی از شهر موشکی کشورمان در مقابل تهدید‌های نظامی آمریکا و اسرائیل مخالفت می‌کردند.
فرهادی
* سلام و  درود خداوند بر سرباز دلاور محمد صلاح مصری که با یک قبضه کلاشینکف توانست 3 سرباز رژیم کودک‌کش را به درک واصل و 2 سرباز دیگر را زخمی نماید و خود نیز توسط دژخیمان جهنمی به شهادت رسید. 
رودبارانی 
* وقتی یک سرباز مصری به راحتی موفق می‌شود خود را به مناطق مرزی رژیم صهیونیستی رسانده و دو سرباز ‌اسرائیلی را در دو مکان مختلف به هلاکت برساند و در ادامه برای دیگر نیروهای پشتیبانی ارتش رژیم صهیونیستی که خود را به این منطقه رسانده بودند، کمین کرده و یک نفر دیگر را نیز به هلاکت برساند و چند نظامی را هم زخمی بکند یک شکست امنیتی بزرگ برای ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. سید حسن نصرالله درست گفته بود که خانه صهیونیست‌ها از خانه عنکبوت سست‌تر است.
کشانی
* بی‌تردید یکی از عوامل سرنوشت ساز در دوران جنگ تحمیلی‌، حضور جوانان رشید، دلیر، با اخلاص و از جان گذشته‌ای چون باکری‌ها‌، همت‌ها و باقری‌هاست که در جایگاه خطیر فرماندهی ایفای نقش کردند. امروز هم، این شایستگی و لیاقت در جوانان میهن اسلامی وجود دارد و ظهور و اثبات آن نیازمند همان اعتماد و میدان دادن در آن دوران سخت است. خلاصه هرجا میدان برای جوانان گشوده شود، تکرار همان حماسه‌های بزرگ دفاع مقدس نیز قطعی است. چنان‌که امروز میداندار اصلی شرکتها و مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناوریهای پیشرفته در کشور جوانان غیور ایرانی هستند.
خاقانی
* امروز جمهوري اسلامي ابتكارات و اقدامات فوق‌العاده و تعيين كننده در سياست خارجي دارد. به طوري كه تحميل سياست انزواي جهاني را پشت سر گذاشته است. به عبارت دیگر ايران با همه كشورهاي جهان روابط دوستانه با رويكرد احترام متقابل را در پیش گرفته البته طبیعی است که آمریکا و سه كشور شرور اروپايي اين رويكرد را قبول ندارند. لذا بر طبل خصومت با ملت ايران همچنان مي‌كوبند. سیاست دشمنان تاکنون تکفیر جمهوری اسلامی ایران و پوشاندن فضائل این نظام بوده است. اما هر چه بيشتر در اين معركه پيش رفتند كمتر به نتيجه رسيدند. دليل آن هم ملتي آگاه و گوش به فرمان ولي فقیهی بصیر و هوشمند نسبت به ترفندهاي دشمن است.
تقوی
* به بهانه سفر پر دستاورد چندی قبل آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری به کشور ‌اندونزی یاد‌آوری می‌کنم که آقای روحانی در سفر سال 94 به ‌اندونزی به جای هواپیمای ریاست جمهوری، با یک ایرباس برجامی به ‌اندونزی رفت که مثلا فخر برجام را بفروشد، اما عملا آن سفر هیچ آورده‌ای برای ایران نداشت.
آشتیانی
* در همين همسايگي ایران‌، کشور تركيه توانسته به طور ميانگين سالي ۲۰ ميليارد دلار پوشاك صادر و ۴ ميليون شغل ايجاد كند. ولی توليدكننده‌های داخلي ما درحالی که ازنظر كيفيت کالا با مشابه خارجي رقابت می‌کنند وضعیت خوبی در صادرات ندارند. این عقب‌ماندگی پذیرفته نیست و باید سریع جبران شود.
فرخان
* ابتكار دولت در فرهنگسازي و ترغيب مردم براي كاهش مصرف برق خانگي موجب شد در نخستين روز اجراي اين طرح معادل پنج نيروگاه گازي در مصرف برق صرفه‌جويي شود. با اینکه اين پاداش صرفه‌جويي براي اقشار مرفه عدد ناچيزي است، اما باز هم طبقات متوسط براي بهره‌مند شدن از پاداش صرفه‌جويي در مصرف برق پيشقدم شده و در اجرای طرح همکاری داشته‌اند.
نجومی
* متأسفانه بانكها و برخي سازمانها و شركت‌هاي دولتي و غيردولتي در زمان پيك مصرف با روشن نگه داشتن چراغهاي ساختمان و شعب بانكها، ضمن تضييع حقوق شهروندان، مصرف را به شدت بالا مي برند و به پاداش صرفه‌جويي برق وزارت نيرو اعتنايي ندارند، چرا که هزينه برق مصرفي‌شان از جيب كارمندان و كاركنان اين ادارات پرداخت نمی‌شود.
فاطمی
* دولت باید تلاش نماید تورم را مهار و سپس کاهشی بکند. افزایش حقوق‌ها در شرایط تورم بالا اصلا کارساز نیست.
سلیمانی
* وام ۲۰۰ میلیونی مسکن برای فرزند سوم با اقساط ۹۱۰ هزارتومان به نسبت رقم بدی نیست‌، اما با توجه به تورم فعلی باید دید خانوارها با این مبلغ وام توانایی پرداخت آن را در خود می‌بینند؟ نظرم این است که تمام تلاش دولت و مسئولین باید مهار و کنترل تورم و گرانی‌ها باشد.
شاطرنیا
* اسرائیل غاصب در راستای گزافه‌گویی‌ها و ادعای واهی خود اعلام کرده آماده‌ایم تا به تنهایی در مقابل ایران بایستیم. بنویسید اسرائیلی‌ها اگر هر غلطی می‌توانستند علیه ایران انجام بدهند انجام می‌دادند. 
خیرآبادی
* از بی‌حجابی نه تنها رضایت نداریم بلکه بیزار‌یم. رعایت حجاب امری لازم و ضروری بوده و عدم رعایت حجاب در جامعه واقعا ناراحت‌کننده است. به موازات مبارزه موثر با این پدیده ناشی از تبلیغات دشمنان دیرینه ملت ایران‌، به نظر بنده هرچه در توان داریم برای مقابله با گسترش فقر در جامعه به کار ببندیم.
صانعیان
* چه خوب است در كنار نصب اين بنرهاي شهرداري تهران و كارهاي خوب فرهنگي ديگری که براي تشويق به فرزندآوري انجام می‌گیرد‌، قيمت پوشك و شيرخشك را كنترل بکنند و به آن يارانه بدهند. و یا به مادرانی كه بيشتر از دو بچه دارند حقوق يا بيمه تأمين اجتماعي تعلق بگیرد. مسئولین محترم باید باور داشته باشند پيري جمعيت از رگ گردن به ما نزدیک‌تر شده است.
مقدم
* مجارستان از زلنسكي خواسته جنگ را با استعفاء هم که شده تمام كند. از سوی دیگر فرانسه، ايتاليا، آلمان نیز از انگليس و آمریکا بابت نبرد اوكراين خشمگين هستند. گویا زخمي از اختلاف بر پيكره غرب افتاده، اين جنگ تمام بشود يا نشود آن زخم التيام پيدا نخواهد كرد. بايد پذيرفت كه آينده جهان مبهم است و آينده غرب ترسناك.
سیدی
* شايد زلنسكي نمی‌دانست با حماقتش براي پيوستن به ناتو چه بلايي بر سر اوكراين مي‌آورد اما مقامات واشنگتن دقيقا مي‌دانستند مشغول باز كردن جهنم به روي اوكراين هستند. کاملا معلوم شد ارمغان زلنسكي به عنوان يك سلبریتی دلقک براي اوكراين، تبديل اين كشور به بارانداز سلاح و ميدان جنگ ناتو با روسيه بوده است. متاسفانه این سلبریتی مثل بسیاری از سلبریتی‌های ما برای کشورش دردسر‌ساز شد. این سنخ از سلبریتی‌ها در مواجهه با مسائل جامعه، نه قسمتي از راه‌حل كه بخشي از مشكل هستند.
محرم خانی