kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
عضو کمیته تحقیق و تفحص از بانک‌ها:

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض‌الحسنه گرفتند

 
 
 
 
عضو کمیته تحقیق و تفحص از بانک‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت: کارکنان یکی از بانک‌ها ۱۱ بار وام قرض‌الحسنه دریافت کردند.
« سیدغنی نظری خانقاه» که سمت نایب‌ رئیس ‌کمیسیون اقتصادی مجلس را هم بر‌عهده ‌دارد، درباره تسهیلات اعطایی به کارکنان بانک‌ها، اظهار داشت: درست در زمانی که میزان تسهیلات اعطایی فقط یکی از بانک‌ها به کارکنان خود بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است، مردم برای دریافت وام ازدواج از همان بانک با مشکلات متعددی مواجه هستند. طبق بررسی‌های این هیئت، کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض‌الحسنه گرفته‌اند.
عضو کمیته تحقیق و تفحص از بانک‌ها یادآور شد: کل تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای که سال 1401 بانک‌ها به کارکنان خود پرداخت کرده‌اند ۲۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از تسهیلات ازدواجی است که در همین سال به ۹۰۰ هزار متقاضی پرداخت شد.
گفتنی است، رئیس‌جمهور در نشست ۱۰ خرداد هیئت دولت بر عادلانه شدن پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی تأکید کرد. رئیسی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم با هرگونه رویه خلاف عدالت و تبعیض‌آمیز مخالف است؛ وزیر اقتصاد و رئیس ‌بانک مرکزی را مأمور کرد چنانچه آیین‌نامه‌ای وجود دارد که برای کارکنان بانک‌ها تسهیلات ویژه و غیرمتعارفی در نظر گرفته، مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته و به مردم اطلاع‌رسانی شود. بر اساس آخرین آمار اعلامی بانک مرکزی، «مانده» تسهیلات پرداختی بانک‌ها به کارکنان آنها به ۱۶۲ هزار و ۶۴۷ میلیارد و ۳۱۹ میلیون تومان رسیده است.