kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323 - ۳۰۰۰۷۱۹۳۲
*34 سال از رحلت امام می‌گذرد و در این مدت آنچه واضح است این است که هرگاه به آنچه او توصیه می‌کرد پایبند بودیم وشجاعانه به آن عمل کردیم‌،کوه مشکلات در برابرمان پودر شد و خداوند امکانات را برایمان مهیاکرد. شاهد مثال امروزی‌اش همین سیاست خارجی دوری از التماس به غرب است که بنیانگذارش امام بود و امروز دارد موضوعی به نام تحریم را از موضوعیت می‌اندازد.
مومنی
*حل مشـکلات مردم بایـد در راس کارهای اولویت‌دار مسئولان قرار بگیرد. این موضوع آن‌قدر مهم است که همه عقـلای جامعه به آن معتقدند و به دولت توصیه می‌کنند به ضروری‌ترین کارها و امور مردم رسـیدگی کنـد. درحال حاضر بسیاری از بدنه جامعه دچار مشکلات عدیده هستند و توقع دارند به آنها رسیدگی شود.
حقیقت‌پسند
* نماینده بجنورد در مورد صندوق‌های بازنشستگی می‌گوید صدها شرکت با حقوق نجومی تأسـیس شده ولی زمانی که صحبت پرداخت‌ها می‌شود می‌گویند ورشکسته‌ایم. باید به این پلشتی‌ها پایان داده ‌شود.
رجبی‌پور
* مجلس محترم یک بررسی اساسی انجام دهد تا مشخص شود این جریان وام‌های میلیاردی به کارکنان بانک‌ها چیست و با آن چه باید کرد.
بیگی
* با ایجاد گشایش در روابط با عربستان انتظار بود دیگر با اعدام جوانان صرف سیاسی این کشور مواجه نشویم ولی گویا روند گذشته ادامه دارد. از دستگاه دیپلماسی درخواست می‌شود با رایزنی نسبت به این قبیل امور اهتمام ویژه‌ای نمایند.
صاحبی
* کشورمان در مورد حقآبه خود نباید در مقابل افغانسـتان کوتاه بیاید. افغانسـتان یا طالبان هم نباید بیش از این کوتاهی کننـد. بدون رودربایسـتی بایـد حق‌مـان را از آنها بگیریم. امیدواریم تهدید آقای رئیس‌جمهور موثر واقع بشود.
امیری
*یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای دارای داعیه دروغ اصلاح‌طلبی با هدف ایجاد رعب در بین مردم نوشته گروهـی از قانونگـذاران تندرو در آمریکا در حال تهیه پیش‌نویسی هستند تا به مجلس سنا و مجلس نمایندگان ارائه کنند که در صورت تصویب نهایی این طرح تحریم‌های اقتصادی علیه ایران دائمی می‌شود! بنویسید مگر غیر از این بوده که آمریکا از اول انقلاب ایران را تاکنون در تحریم نگه داشته پس اتفاق جدیدی نیفتاده است که این آقایان ترسیده‌اند.
رباط‌جزی
* سایت انتخاب اخیرا با درج تصویر یک بمب آمریکایی نوشته که در حمله احتمالی به ایران استفاده خواهد شد. در حالی که گردانندگان این پایگاه خبری اصلا نمی‌دانند که بمب‌افکن بی‌-52 که این بمب را حمل می‌کند اگر مثلا بخواهد به تاسیسات هسته‌ای ایران برسد باید صدها کیلومتر وارد خاک کشورمان شود که با توجه به پوشش دقیق و گسترده و قدرت پدافندی کشورمان این امر حتی در بدترین حالت غیر ممکن است. این جماعت که با این تیترها کاسبی می‌کنند بدانند که از دست دوستان آمریکایی‌شان هیچ کاری بر نمی‌آید. دست و پای بیهوده نزنند.
مختاری
* تلفن همراه علی‌رغم کارایی زیاد‌، متأسفانه ابزاری نیز برای کنترل و ردیابی افراد و ترور آنان توسط سرویس‌های جاسوسی است. اغلب ترور‌های اخیر فرماندهان مقاومت و علی‌الخصوص حادثه اخیر و شهادت تنی چند از فرماندهان مقاومت غزه به وسیله ردیابی آنان از طریق تلفن همراه صورت گرفته است. وزارت ارتباطات و دستگاه‌های امنیتی کشور باید راهکارهایی را برای خنثی‌سازی این طرح دشمنان اتخاذ کنند و افراد موثر را در این زمینه آموزش دهند.
مجیدی
* همه با هم برای شکستن سلطه دلار بر بازارهای داخلی فریاد بزنیم و حذف دلار (و هر نوع ارز خارجی) را از معاملات داخلی مطالبه کنیم. فروش دلاری اجناس ایرانی به مردم ایران باید متوقف شود.
یزدانی
* سلبریتی‌های‌ تروریست‌‌ که در حال بازی با روان مردم و تحریک افکار عمومی به نفع قاتلین و خائنین به کشورند، مهم‌ترین ابزارهای جنگ شناختی علیه مردم ایران هستند. قوه قضائیه باید به مماشات با این حامیان تروریست‌ها خاتمه دهد.
رنجبران
* ان شاءالله در سال پایانی مجلس یازدهم‌، نمایندگان انقلابی با اهتمام جدی قوانین و طرح‌ها و لوایح ضروری بر زمین مانده را به سرانجام برسانند و نام نیک مجلس انقلابی را برای همیشه در تاریخ به یادگار گذارند.
حاج‌احمدی، طهوری، روشنی و...
*به اتفاقات و حوادث جاری کشور که نگاه می‌کنم باید اعتراف بکنم مسئولان اراده‌های محکمی برای حل مسـائل مردم دارند و واقعا هم می‌خواهند کاری بکنند اما به هر دلیلی چندان در سفره مردم دیده نمی‌شود. که احتمالا یکی از دلایل آن مشکلات فراوان روی زمین مانده از قبل باشد.
دانش‌مقدم
*مردم جدا‌‌سازی خانم‌ها از مردان در داخل واگن‌های مترو یا اتوبوس را می‌پسندند. چرا که باعث آرامش و امنیت بیشتر خانم‌هاست و این کار باید با ظرافت تمام و به صورت هنرمندانه ادامه یابد.
گلشنی
* آقای کرباسـچی شهردار پر مسئله تهران در دهه هفتاد از شهردار فعلی انتقاد کرده که چرا در داخل مترو اقدام به دیوارکشی کرده است! بنده هر روز از مترو استفاده می‌کنم ولی چیزی به نام دیوارکشی ندیده‌ام. گویا بعضی‌ها نانشان در جو‌‌سازی‌های دروغین است. همان جدا‌‌سازی که قبلا بوده الان هم هست. و ما خانم‌ها هم به جهت آرامش و آسایش خویش این جدا‌‌سازی را قبول داریم و آن را احترام به جامعه بانوان کشور می‌دانیم.
رستگار
* روزهای اول ماهی که در آن هستیم یعنی خرداد به پاسداشت مقاومت دزفول اختصاص یافته است. باید گلزار شهدای شهیدآباد دزفول را معرفی کرد که در جهان بدیل ندارد. در این مکان مقدس اعضاء دفن شده بدن مردم دزفول از حملات موشکی صدام به گونه‌ای است که مشخص نیست مربوط به کدام یک از شهداست. این میراثی منحصر به فرد است که متاسفانه مغفول مانده و حتی بسیاری از ساکنین دزفول از وجود آن بی‌خبرند.
قلم بر
* با افزایش بی‌رویه قیمت کاذب اجاره‌بها تکلیف ما با دو جوان دم وقت با این تورم و گرانی چیست؟ از لوازم قطعی ازدواج و فرزندآوری که امروز و فردای کشور به شدت نیازمند آن است،حل این مشکل است.
سادات از شیراز
* برای فرد وام گیرنده‌ای که کارمند و حقوق بگیر است و بانک به راحتی قادر به برداشت از حقوق اوست چرا همان ابتدای امر از حقوق ضامن برداشت می‌شود؟ امید است بانک مرکزی و بانک مسکن گلشهر کرج این مشکل را برطرف نمایند.
عباس توکلی
* هزینه‌های سنگین مدارس غیردولتی تمایل به فرزندآوری را درکشور افزایش می‌دهند یا کاهش؟ مسئولین محترم وزارت آموزش وپرورش و دیگر متولیان امر به فکر چاره باشند.
سجادی
* از مسئولین مترو درخواست می‌شود نسبت به راه‌اندازی پله‌‌های برقی در ایستگاه محمدیه به سمت سکوی خط‌7 که افراد مسن با مشقت پله‌های معمولی را طی می‌کنند اهتمام جدی نمایند. ضمنا تقاطع خط‌7 و‌6 در ایستگاه شهدای 17 شهریور کی افتتاح می‌شود؟
احمدزاده
* آمار سقط جنين در ایران 500 تا 800 هزار نفر در سال است! یعنی ده‌ها برابر رقم 17 هزار نفری کشته‌های تصادفات‌، چندین برابر تمام 146 هزار نفر کشته‌ کرونا در ایران، بیش از ۳۰۰ هزار نفر شهید جنگ تحميلي و بلکه بیش از مجموع تمامی آنها! این خبر بسیار دهشتناکی است. باید برخوردهای بسیار محکم‌تری با این جنایت عادی شده صورت بگیرد.
شمسی
*شاید بین دولت و تولیدکنندگان بر سر قیمت کالا جرّ و بحثی باشد. اما معمولا بیشتر زور تولیدکنندگان برای افزایش قیمت به دولت می‌چربد و ما مصرف‌کنندگان هستیم که باید با این قیمت‌های گزاف بسوزیم و بسازیم.
گلپیچی