kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷

کیهان و خوانندگان

 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323 - ۳۰۰۰۷۱۹۳۲  
 
* یکی از نشانه‌های مهم پیشرفت و قوی شدن ما، دستیابی به قدرت دریایی در راستای تأمین منافع ملی است. جوانان ایران زمین باید اخبار موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها‌ی کشورمان را با دقت مورد توجه قرار دهند تا به علت دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی پی ‌ببرند. خبر بازگشت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، از دریانوردی دور دنیا پس از هشت ماه با طی مسافتی حدود ۶۴ هزار کیلومتر‌، ‌ یکی از ده‌ها نشانگان تبدیل شدن ایران در دوره نظام دینی با رهبری ولایت فقیه، به یک ابرقدرت و قدرت بین‌المللی است.
یداللهی
*دریادلان ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در ماموریت شکوهمند دریانوردی در پهنه گیتی با ناوشکن‌های تمام ایرانی دنا و ناو بندر مکران، عمق راهبردی اقتدار و حوزه عمل نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را در یک رویداد ماندگار به رخ جهانیان کشیدند. این دستاورد را به تمامی نیروهای مسلح به ویژه دریادلان تبریک و خداقوت عرض می‌کنیم. 
فتحیان، منفرد و علم الهدی
* اقدام ناوگان ایرانی بسیار بزرگ‌تر است ازآن چیزی است که در ظاهر این مأموریت می‌بینیم. زیرا با عبور از امواج سهمگین، اقیانوس‌ها و قاره‌ها را پیموده و در هشت ماه کره زمین را دور زده است؛ این ناشی از اراده، ایمان، شجاعت، ایثار و وطن‌دوستی جوانان عزیز ما است که همت کردند و چنین کار بزرگی را انجام دادند.
کردبچه
* اقدام افتخارآفرین ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی در عبور از سه اقیانوس و طی کردن آب‌های آزاد دنیا در واقع جایگاه ایران در نظم نوین جهانی را تثبیت کرد که خود این مسئله نشانه پایان دوران آمریکامحوری است.
یوسف‌پور
* شهروز سخنوري معروف به «الكس» سرشبكه باند قاچاق دختران و زنان به كشورهاي منطقه با اهداف بردگی جنسی اعدام شد. دختران زيادي قرباني باند او شدند. اعدام امثال او و نابودي اين باندهاي فساد عين دفاع از حقوق زنان است. باید دید بین این فاسد اعدامی با سلبریتی‌های وطن‌فروش داخلی چه سر و سرّی بوده که از اعدام چنین مفسدی عزادار شده‌اند.
پارسا
* مگر برخی نمی‌گفتند شاهچراغ یا اصفهان و... کار خودشان است؟ پس لابد ما داریم چندتا از نیرو‌های خودمان را که مرتکب قتل شده‌اند اعدام می‌کنیم! شما چرا تو‌ی سرتان می‌زنید؟ 
معصومی 
*رئیس‌‌دولت خائن مدعی اصلاحات به خاطر فوت بیمار‌ی به نام مهسا امینی بیانیه صادرکرد و نوشت که مغز استخوانم سوخت! بعد از گذشت دو ماه از سال جدید و تقدیم این همه شهدای امنیت که آخرین آنان 5 شهید مرزبانی در شرق کشور بودند هرچه انتظار کشیدیم این باغی انقلاب مغزش که نسوخت حتی خراشی هم بر نداشت! 
حسامی
* فریب خوردگانی که دل در گرو رسانه‌های جریان سلطه دارید، ملاحظه کنید ۵نفر از فرزندان این کشور برای حفظ امنیت به دست دژخیمان تروریست تکفیری به شهادت رسیدند. این رسانه‌ها یک کلمه ‌اشاره نکردند اما وقتی عاملان این جنایت‌ها را اعدام می‌کنند مرثیه سرایی و مظلوم‌نمایی می‌کنند.
 شیخ الاسلام
* سکوت خائنان و وطن‌فروشان در شهادت جوانان شجاع و رشید کشورمان در مرزبانی شرق در حوادث تروریستی از چشم مردم ایران دور نخواهد ماند. لعن و نفرین و عذاب الهی بر قاتلین و دل در گرو استکبار دارندگان.
 شوقی
* رضا شاه(در قرارداد سال 1317) و محمدرضا شاه در سال 56 رسما منطقه‌ای با وسعت بیش از سه هزار کیلومتر مربع را با سرچشمه‌های آب هیرمند دو دستی تقدیم کشور افغانستان کردند و امروز تاوان این وطن فروشی را باید مردم بزرگوار استان سیستان و بلوچستان با بحران بی‌آبی بپردازند!
کهنکی
* در اثر خیانت سلسله فاسد پهلوی و عقد قراردادهای خائنانه در آن زمان و از دست دادن سرشاخه‌های هیرمند‌، اکنون وضعیت آب در سیستان و بلوچستان بحرانی شده است، مسئولان یا باید از طریق مبحث حقابه ‌هامون و هیرمند اقدام کنند یا آب را از طریق دیگری برای مردم منطقه تامین کنند. هر چه هست اگر این معضل حل نشود ممکن است شاهد کوچ ناخواسته مردم از این منطقه باشیم.
نریمانی
* پلیس، قوای انضباطی و نظارتی باید با مشارکت مردم، قانون‌گرایی را تبدیل به امری طبیعی و عادی نموده و بی‌قانونی و قبح‌شکنی را امری غیرعادی و استثنایی نمایند. به نظر می‌رسد از این طریق‌، هم شرایط برای برخورد قاطع پلیس فراهم شده و هم منجر به پذیرش اجتماعی می‌شود. 
پارسائیان
* در وصیتنامه اکثر شهدا به حجاب بانوان تأکید شده است. شما را به خون شهدا با این لایحه که با دو فوریت به مجلس ارسال شده خود و جامعه را آزار ندهید. 
حسینی
* گوارایتان باد نمایندگان انقلابی مجلس‌، کارنامه درخشانی که از ولی امر مسلمین دریافت کردید. البته ‌چهره‌هایی که در جریان استیضاح فاطمی‌امین صادقانه و جوانمردانه عمل نکردند و یا امثال پزشکیان که در ماجرای سراسر دروغ مهسا آب به آسیاب دشمن ریختند از همان استثناهایی هستند که امام خامنه‌ای فرمودند البته هر مجموعه استثنایی دارد. 
ابوالقاسمی- سعدی
* دلسوزان نظام که به حق نگران تورم و گرانی و... هستید و از هر فرصتی به دولت تذکر می‌دهید همه می‌دانیم که کشور درگیر یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار است، مگر در جنگ نظامی هر روز شاهد شهید، مجروح و معلول شدن عزیزان نبودیم و مردم با توصیه شما عزیزان صفحات طلایی از صبر را از خود نشان دادند امروز نیز شما بزرگواران ضمن تذکر به این مسئولین که در جهاد کم نظیر هستند باید مردم را نیز توصیه به صبر ‌نمایید.
 سعیدی 
* مسئولین دستگاه دیپلماسی باید به نمایش فیلم مستهجن برادران لیلا در سفارت ایتالیا اعتراض کنند.
عسگری
* کارت‌های هدیـه بانکی به گونه‌ای طراحی شده که فقط بـرای خرید اجناس قابل اسـتفاده است. باید کاری کنند تا بتوان در مراجعـه به بانک وجه اهدایی را نیز دریافت کرد.
سنجابی
* بعد از چند روز خبر سقوط کامل شهر باخموت از سوی منابع رسمی روسیه‌، دولت اوکراین نیز آن را تایید کرد. شهری ویران شده و سوخته که می‌توان گفت حالا به نماد «فرجام اعتماد و تکیه به آمریکا» تبدیل شده است. بسیاری از کارشناسان برجسته جهان معتقدند، سیاست‌های آمریکا برای گسترش ناتو به سمت روسیه از طریق یک دلقک اوکراینی، با هدف تبدیل اوکراین به سنگری در برابر روسیه عامل اصلی آغاز این جنگ است و آنچه باعث بروز جنگ خانمان‌سوز اوکراین شده، سیاست‌های آمریکا برای گسترش ناتو به سمت روسیه می‌باشد. در این بین اوکراینی‌ها صرفا گوشت‌های قربانی هستند که هزینه این سیاست‌ها را می‌دهند
حشمت‌زاده
* ضمن آرزوی توفیق برای مسئولان سازمان حج‌، کاش برای حجاج از ریال سعودی به‌جای دلار استفاده می‌کردند. درچنین مواقعی است که به طور عملی می‌شود با آقایی دلار مبارزه کرد.
 طباطبایی
* در سفر اخیر رئیس‌جمهور، جایگزینی پول ملی ایران و ‌اندونزی برای افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و ‌اندونزی هدف‌گذاری شده است. در این چند ماه گذشته نیز شاهد دیگر اقدامات مسئولین کشورمان برای شکستن اقتدار دلار ازطریق مبادلات با دیگر کشورها با ارز خودشان بودیم. در این شرایط چرا حجاج بیت‌الله‌الحرام باید ارز دلار دریافت کنند؟ یعنی نمی‌شد ریال سعودی ببرند؟ البته برای تفریح در ترکیه هم دلار می‌دهند!
رضایی