kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۲۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹

واکنش رئیس‌فدراسیون به اعزام رکابزن ۴۸ ساله به قهرمانی آسیا

 
 
رئیس‌فدراسیون دوچرخه‌سواری علت اینکه یک رکابزن 48 ساله را به مسابقات جاده قهرمانی آسیا اعزام می‌کند، بیان کرد.
رسول اسدی به این پرسش که حسین عسگری دوچرخه‌سوار با تجربه‌ای است اما در سن ۴۸ سالگی به سر می‌برد و چرا او به مسابقات دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی آسیا 2023 تایلند اعزام می‌شود و بهتر نیست به‌جای او یک رکابزن جوان و آینده‌دار اعزام شود؟ بیان کرد: در حال حاضر این رویکرد در فدراسیون‌ها وجود دارد، به فردی که الان بهترین است اما از لحاظ سنی آینده‌ای ندارد، میدان بدهیم یا کسی که صرفا آینده دارد. ما سعی می‌کنم هر دو را مدنظر قرار دهیم. ما الان، هم به مدال نیاز داریم و هم آینده‌نگری را در نظر داریم.
او ادامه داد: البته من مستقیما در انتخاب نفرات دخالتی نداشتم و اختیار را به بخش فنی دادم. هرچند خودم نیز مشکلی در این موضوع نمی‌بینم چون هم ورزشکار جوان در تیم داریم و هم باتجربه. حسین عسگری در تایم‌تریل انفرادی با فاصله اول شد و اگر رکابزنی نزدیک به او یا مساوی بود حتما گزینه جوان‌تر را انتخاب می‌کردیم و حتما این توصیه را به بخش فنی می‌کردم اما او الان با بقیه فاصله دارد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز نامش در سایت اتحادیه جهانی وارد نشده است، گفت: ما درخواست کردیم که این کار انجام شود اما فرآیند کاری آنها کند است. حتی به ما نگفته‌اند که مشکلی وجود دارد یا خیر. بعداز انتخابات فدراسیون چند سؤال از ما پرسیدند که شفاف پاسخ دادیم. در اجلاس ‌اندونزی نیز من توضیحات لازم را به رئیس‌ اتحادیه جهانی و رئیس‌کنفدراسیون آسیا دادم و شبهاتی که داشتند را پاسخ دادم. کنفدراسیون آسیا هم نامه تایید انتخابات فدراسیون را به اتحادیه جهانی ارسال کرد. رونوشت آن را به ما و کمیته ملی المپیک هم ارسال کرد. کمیته ملی المپیک هم انتخابات فدراسیون را تایید کرده است. فکر می‌کنم مشکل خاصی از لحاظ حقوقی 
نیست.