kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹

خواندنی از ورزش 

 
 
* مناف ‌هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک به عنوان سرپرست کاروان ایران در المپیک پاریس انتخاب شد. در جلسه هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک درخصوص سرپرست کاروان ایران در المپیک پاریس بحث و گفت‌وگو شد و در نهایت مناف ‌هاشمی که در حال حاضر دبیر کمیته ملی المپیک است برای این سمت انتخاب شد.‌ هاشمی سرپرستی کاروان ایران در بازی‌های آسیایی‌ هانگژو را نیز بر عهده‌ دارد. در المپیک توکیو نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران بود.
*طبق توافقات صورت گرفته میان‌ هاکان دمیر و فدراسیون بسکتبال ایران، قرار بر این بود که این سرمربی از دستیاران ترکیه‌ای در کادر فنی خود استفاده کند که به همین منظور، دو فرد مورد نظر ‌هاکان دمیر معرفی شدند. بر این اساس «گوکتوگ دیلبازر» به عنوان کمک مربی و «اوگور وورال» در کادر فنی تیم ملی ایران در جام جهانی و بازی‌های آسیایی حضور خواهند داشت. تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۳ فیلیپین، ژاپن و ‌اندونزی با تیم‌های ملی اسپانیا، برزیل و ساحل‌عاج همگروه است.
*روح‌الله حسینی سرپرست فدراسیون بوکس، طی حکمی علیرضا استکی سرمربی سابق تیم ملی بزرگسالان ایران به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب کرد. پیش از این نیز رضا مهدی‌پور به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان و اکبر احدی به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان منصوب شده بودند.