ادامه اعتراضها به پلیس نژادپرست آمریکا 20 معترض سیاهپوست دستگیر شدند
صدها نفر از ساکنان «سنت لوئیس» آمریکا طی دو روزگذشته با ادامه تظاهرات علیه نژادپرستی آمریکا با نیروهای پلیس درگیر شدند.
اعتراضات ضدپلیس نژادپرست آمریکا چند روزی است با قتل یک نوجوان سیاهپوست 18 ساله آمریکایی در شهر «فرگوسن» مجددا از سرگرفته شده است. هفته گذشته بود که خبر رسید پلیس آمریکا «وندریک مایرس» را به ضرب 17 گلوله از پای درآورده است. تا پیش از وقوع این جنایت قتل یک نوجوان سیاهپوست 17 ساله با نام «مایکل براون» این شهر را ناآرام کرده بود. «براون» که قربانی رنگ پوستش شده بود، از ناحیه سر و صورت و به ضرب 5 گلوله کشته شد.
طبق آخرین خبرها و تصاویر منتشر شده نزدیک به هزار نفر یکشنبه شب در خیابانهای «سنت لوئیس» تظاهرات کردند و خواستار محاکمه قاتلان این دو جوان شدند. در جریان این راهپیمایی درگیریهایی بین معترضان و پلیس رخ داد که طی آن 20 سیاهپوست بازداشت شدند.
قتل سیاهپوستان در آمریکا تبدیل به امری عادی شده و اعتراضها علیه آن نیز تاکنون به جایی نرسیده است.