kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳

آیت‌الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی اصفهانی درگذشت

 

اصفهان- خبرنگار كيهان: 
آیت‌الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی اصفهانی از نوادگان علامه مجلسی در ۹۴ سالگی درگذشت.
پیکر آیت‌الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی اصفهانی، دوشنبه از مدرسه صدر بازار به طرف مقبره علامه مجلسی تشییع و در محل این مقبره به خاک سپرده می‌شود.
آیت‌الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی از شاگردان آیات عظام آقایان حاج سید محمدحسین بروجردی، حاج سید محمدتقی خوانساری، حاج سید محمود شاهرودی، حاج میرزا عبدالهادی شیرازی، حاج سید محسن حکیم، حاج سید ابوالقاسم خویی، حاج میرزا‌ هاشم آملی در حوزه‌های علمیه قم و نجف بهره برده و سال ۱۳۴۲ با کسب اجازه اجتهاد از مراجع عالی‌قدر شیعه و اساتید عظام‌شان که بعضی از آنها در ابتدای کتاب اصول فقه ایشان به طبع رسیده، به ایران مراجعت و سال‌ها استاد حوزه‌های علمیه خرم‌آباد (بنا به درخواست آیت‌الله کمالوند) و قم بود و پس از آن بنابر اصرار جمعی از فضلا و با عنایت به نیاز مبرم به حضور ایشان در حوزه علمیه اصفهان به جمع اهل فقاهت و اجتهاد شهر اصفهان پیوست.
او در مدرسه علمیه صدر و مجمع جویندگان فقه جعفری به تدریس مباحث خارج فقه و اصول پرداخته و امامت جماعت مسجد کازرونی محله عباس‌آباد را برعهده داشت.
به همين مناسبت آیت‌الله مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در پیامی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محمد تقی مجلسی تسلیت گفت. در بخشی از پیام آیت‌الله مظاهری آمده است:
این فقیه بزرگوار یکی از ذخایر علمی و معنوی حوزه علمیّه اصفهان بود و عمر پربرکت خویش را در تربیت فضلا و ترویج معارف قرآن کریم و عترت طاهره و فقه آل‌محمد(صلوات‌الله‌علیهم اجمعین) سپری کرد. 
اینجانب ضایعه رحلت این فقیه پارسا را به پیشگاه حضرت بقیهًْ‌الله‌الأعظم(ارواحناله‌الفداء) و بیت مکرّم وی و همه شاگردان و ارادتمندان آن عالم ربّانی تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند تعالی، رحمت واسعه و علوّ درجات برای او و صبر و اجر خاندان مصاب را مسألت می‌نمایم.