kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۸۲۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323 - ۳۰۰۰۷۱۹۳۲
* تمام مناقشات منطقه‌ای ایران از گور رژیم منفور پهلوی بلند می‌شود. شاه خائن با فروش دشت ناامید سر‌منشا رود هیرمند را از دست ایران گرفت و به بیگانه داد و مردم سیستان را برای چنین روزی دچار مشکل بی‌آبی کرد. او همچنین با جدایی بحرین از خاک ایران چاه‌های نفتی وسیعی را به انگلیسی‌ها واگذار کرد. پدر خیانتکارش نیز با فروش منطقه آرارات در شمال غرب کشور یکی از مهم‌ترین منابع طبیعی و آبی ما را نابود کرد. حالا دار و دسته فراری همین وطن‌فروش‌ها برای ما ژست وطن‌پرستی می‌گیرند! ‌ این خاندان منحوس اگر مانده بودند، حتما ایران تجزیه شده بود و چیزی به نام ایران یکپارچه وجود نداشت.
قاسمیان
*این که ایران به حدی پیشرفت کرده که توربین‌های گازی به روسیه صادر می‌کند و در حال حاضر تعمیر موتورهای بوئینگ و ایرباس شرکت‌های هواپیمایی خارجی در داخل کشور صورت می‌گیرد، در واقع پاسخ به فردی است که در دولت قبل می‌گفت ایرانیان جز در طبخ آبگوشت بزباش توان رقابت با دنیا را ندارند. این نگاه حقارت‌زده فقط از یک ذهن پوسیده و وابسته به بیگانه به جامعه تزریق می‌شود.
گرگانی
*ای دلقک‌های سیاست‌باز به اصطلاح اصلاح‌طلب مدعی گفت‌وگو با جهان! دیدید درهای تمام کشورها را به روی ملت بستید و به آمریکا و چندکشور معدود اروپا دل خوش کردید‌ و عاقبت آب دهان به صورتتان ‌انداختند و گورشان را گم کردند. و‌لی در همین مدت کمتر از دو سال اخیر چه اتفاقات بزرگی در ایجاد رابطه با جهان رقم خورد و مردم در آینده‌ای نه چندان دور برکاتش را لمس خواهند کرد. ننگ ابدی بر شما که فقط راه غارت و خیانت و‌ اشرافیت متعفن و مدیریت متفرعن را آموخته بودید و اجرا کردید.
نیک‌بین
*حسرت خوردن مدعیان اصلاح‌طلبان بر انتخابات ترکیه، دل هر آدم آزاده و منصفی را به هم می‌زند. این جماعت پرمدعا و ملعون دو انتخابات بی‌نظیر را در ایران و مشارکت ۸۵ درصدی در انتخابات سال88 را که می‌توانست به نماد بزرگ مردم‌سالاری در جهان تبدیل شود‌، برای منافع دسته و گروه خود به فتنه آلودند و باقی انتخابات سه دهه گذشته را نیز به بیراهه بردند. شگفتا که بر نمایش دموکراسی همسایگان آه حسرت می‌کشند!
اشراقی
* سایت ریاست جمهوری اعلام کرده آزمایش موتـور ایرانی هواپیما موفقیت‌آمیز بود. این خبر باعث خوشحالی است. امیدواریم روزی شاهد ساخت انبوه هواپیما در کشورمان توسط متخصصان ایرانی باشیم. با پیشرفت‌هایی که به وجود آمده آن روز دیر نیست.
عبداللهی
*اروپایی‌هـا و به طور کلی غربی‌هـا در مورد احتمال اسـتفاده از مکانیسـم ماشه علیه ایران لاف می‌زنند. آنها تاکنون هر دشمنی که خواسته‌اند در حق ما انجام داده‌اند و اگر کاری نکرده‌اند نتوانسته‌اند.
داوودی
* با تکمیل مسیر ریلی شمال- جنوب، موقعیت تاریخی ایران به‌عنوان گذرگاه تجاری آسیا احیا می‌شود. مسیر کوتاه‌تر و ارزان‌تر ترانزیتی برای فعالان اقتصادی آسیا و اروپا، ایران را به چهارراه تجارت منطقه تبدیل می‌کند و درآمدهای ثابت و سرشاری را برای کشورمان به همراه دارد. این دستاوردها را بگذارید کنار دستاوردهای برجام و 8 سال دولت کدخدا محور زبان دنیا بلد!
سنجرانی
* از اصلاح‌طلبان مدافع حقوق غرب برمی‌آید با توجه به اینکه شهروز سخنور معروف به الکس به جرم قاچاق دختران و زنان به قصد فحشا اعدام شد هشتگ حمایت از این جانی راه بیندازند و از او حمایت کنند!
مجیدی
* در برخی از مناطق تهران متاسفانه شاهد افزایش قیمت ۱۵0 درصدی اجاره خانه هستیم. در مناطق مرکزی و پایین شهر نیز قیمت‌ها عجیب و غریب است. بازار اجاره بها هیچ منطق مشخصی ندارد. این آشفتگی قیمت‌ها تا کی قرار است ادامه داشته باشد؟
محترمی
* کارگران قراردادی یا موقت نه امنیت شغلی دارند و نه از درآمد خوبی برخوردارند. این افراد در بدترین شرایط ممکن کار می‌کنند و در گذران امور زندگی خود بسیار به مشکل برخورده‌اند. واقعا ضعیف‌ترین قشر جامعه همین کارگران موقت هستند. فکری به حال این قشر شریف بکنید.
غلامرضایی
*شخصا بارها با این مسئله مواجه بوده‌ام که معماری بیمارستان‌ها و چینش تخت‌ها به شکلی بوده است که برای بیمار‌، خواندن نماز امکان‌پذیر نبوده و یا با مشقت و حتی آسیب همراه بوده است. باید وزارت بهداشت و درمان در قالب دستور العمل‌، بیمارستان‌ها را مکلف کند که تخت بیمارا‌ن را رو به قبله قرار دهند.
رائینی
* متأسفانه چند وقتی است مساجد در عوارضی پرند و دیگر نمازخانه‌های بین‌راهی در اتوبان تهران- ساوه تعطیل شده و یا وضعیت نامناسبی دارند. به نظر می‌رسد به بهانه وجود مراکز خدمات رفاهی بین راهی و برای جذب مشتری بیشتر و منفعت اقتصادی، این مراکز تعطیل شده و نابسامانی صورت گرفته است. در صورتی که گاهی به دلیل کمبود وقت و عدم نیاز به حضور در این مراکز، مسافران می‌خواهند در مساجد و نمازخانه‌های مستقر در عوارضی‌ها نماز خود را اقامه نمایند. مسئولین امر پیگیری کنند که مسجد عوارضی پرند که محلی پرتردد بوده و از پارکینگ مناسبی برخوردار است بازگشایی شود.
دوست‌محمدی
* قبـلا وزارت بهداشـت از عدم کمبـود دارو و عدم گرانی آن سـخن گفته بود. اما اکنون برعکس شـده برخی داروها هم کمیاب شـدند هم گران. وزارت بهداشت توضیح دهد که چه اتفاقی افتاده است.
ذوالفقاری
*چرا ورودی ضلع جنوبی پارک قیطریه فاقد حفاظ است؟ در تاریخ 30 اردیبهشت ساعت حدود 13 تا 13 و 30 دقیقه فردی با شلوارک به همراه سگ خود بدون قلاده وارد پارک شد و خانم کشف حجاب کرده نیز با یک سگ قوی هیکل که گویا سگ شکاری است در جلوی درب اصلی (ورودی فرهنگسرا‌) نشسته بود که با واق واق کردن آن سگ بچه‌ها هراسان جیغ و فریاد می‌زدند. با پلیس 110 تماس گرفتم که نتیجه‌ای نداشت. از مسئولین درخواست رسیدگی عاجل دارم. لطفا پارک‌ها را برای کودکانمان محیط امن قرار دهید.
قطبی
* در خاطرات شهید رجایی آمده وقتی به او پیشنهاد شد دفتر کارش در نخست‌وزیری را رنگ کنند نپذیرفت‌، ولی اطرافیان او از فرصت تعطیلی دو روزه‌، دفترکارش را رنگ کردند وقتی با عمل انجام شده مواجه شد دستور داد هزینه رنگ کاری را از خود افراد بگیرند نه از بودجه دولت.
متبحری
*رئیس‌مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفته: استعمال دخانیات، ۴ هزار ماده شیمیایی و ۴۰۰ ماده سرطان‌زا را وارد بدن می‌کند و همچنین بیش از ۶۰هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های بهداشتی و درمانی ناشی از مصرف دخانیات می‌شود. پس ضرورت دارد قوانین را به سمتی ببریم که در کاهش دسترسی فیزیکی افراد به سیگار موثرتر واقع شود.
حسن‌نیا
* برخی از دکه‌های مطبوعاتی برای جلب مشتری به ترویج سیگار و تصاویرنامطلوب اقدام می‌کنند. لازم است به سادگی از کنار این تبلیغات مسموم در پوشش کسب و کار عبور نکنند.
عرفانی دبیر بازنشسته
* به منظور حمایت از سفرهای زیارتی عتبات عالیات، طبق مصوبه شورای عالی حج، به هر کدام از مسافران 500 دلار ارز مسافرتی تعلق می‌گیرد و می‌توانند از این طریق ارز مورد نیاز سفر را تامین کنند. اما متاسفانه در تبعیضی آشکار این امکان فقط برای کسانی وجود دارد که از طریق پرواز هواپیما به زیارت می‌روند! اگر تخصیص این ارز برای هزینه‌های داخل کشور عراق از قبیل هزینه هتل و خوراک و جابه‌جایی بوده این هزینه‌ها برای زائرانی که از مسیر زمینی به عتبات مشرف می‌شوند نیز وجود دارد. خرید بلیط رفت و برگشت هواپیما هم با پرداخت ریالی انجام می‌شود و ارتباطی به این ارز ندارد. کسانی که مجبور به مسافرت زمینی هستند‌، چرا باید با این تبعیض آشکار مواجه شوند و از این ارز مسافرتی محروم باشند؟ لطفا مسئولین امر اقدامات برای رفع این تبعیض را پیگیری
‌نمایید.
واضحی فرد