kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

زنان باید در مناصب باشند اما نه در دوره اصلاح‌طلبان!

 

سرویس سیاسی ـ
روزنامه اعتماد روز پنجشنبه در مطلبی به قلم یکی از فعالین زن منتسب به طیف مدعی اصلاحات نوشت: «حضور زنان در منصب‌هاي قدرت و حاكميتي، نسبت به چند دهه قبل بيشتر شده است، اما متاسفانه همچنان كم است و جاي تامل دارد... همان‌طور كه در مناصبي مانند وزير، استاندار و معاونت‌هاي مهم رياست‌جمهوري (غير از امور زنان و خانواده) زنان نه تنها كمترين بلكه هيچ حضوري ندارند، هيات رئيسه مجلس نيز از اين قاعده مستثني نيست.»
گفتنی است، اصلاح‌طلبان به بسیاری از قشرها به عنوان ابزار انتخاباتی و تبلیغاتی برای وجهه دادن به خود نگاه می‌کنند. اگر کمی به سطح شعارها و دغدغه‌هایی که این جریان سیاسی درباره اقشار و صنوف مختلف سر داده‌اند، توجه کنیم به خوبی جنس جعلی و انحرافی بودن این شعارها را درمی‌یابیم. این جریان سیاسی خصوصا در حوزه زنان به شکل کاملا ابزاری برای رای‌آوری و پر کردن سبد رای خود نگاه می‌کند. در همین باب حتی خود زنان اصلاح‌طلب که کنش‌های سیاسی تند و تیزی از خود در برخی از مواقع نشان می‌دهند هم معترف به استفاده ابزاری از رای 50 درصد جامعه شده‌اند.
این طیف وقتی خودشان در دولت و مجلس قدرت را در دست داشتند و می‌توانستند دست به انتخاب مدیر زن بزنند، از این موضوع اجتناب کردند. در واقع ما با مدل جديدي از تکريم زنان به سبک اصلاح‌طلبان مواجه هستيم که در شعارها زنان را عزيز مي‌دارند و هنگام عمل به يکديگر محول مي‌کنند و خود از دادن مسئوليت به زنان طفره مي‌روند.