kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ

یک‌ششم مردان و یک‌سوم زنان آمریکا به شدت افسرده‌اند

 

سرویس خارجی-
نتایج یک مطالعه آماری در آمریکا از سوی یک موسسه مطالعاتی معتبر این کشور نشان می‌دهد که نیمی از جوانان در آمریکا به نحوی با معضل افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند و از التهابات روانی رنج می‌برند.
گاهی بروز یک رخداد و حتی یک فاجعه را می‌توان حتی قبل از شناسایی دقیق آن از نتایجش فهمید و بررسی و تحلیل کرد. اگرچه تازه‌ترین مطالعات میدانی در آمریکا از آمار شوکه‌کننده و عجیب و غریب درخصوص نرخ افسردگی میان اهالی این کشور می‌گوید اما به نگاهی گذرا و مرور نرخ بالای خودکشی در آمریکا حتی بسیار قبل‌تر از این هم می‌شد وضعیت بغرنج روحی و روانی میان شهروندان آمریکایی را حدس زد.
تازه‌ترین مطالعات موسسه تحقیقاتی گالوپ می‌گوید: «از هر 6 آمریکایی یک نفر افسردگی شدید دارد. تعداد کسانی که به افسردگی شدید مبتلا شده‌اند به رکورد بی‌سابقه 29 درصد در آمریکا رسیده است. طبق مطالعات انجام گرفته افسردگی بالینی در آمریکا روند رشد ثابتی داشته ولی در سال‌های اخیر به‌طور چشمگیری افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است».
در ادامه گزارش به آمایش معضل افسردگی در میان شهروندان آمریکایی پرداخته و تاکید کرده که جوان آمریکایی بیشترین درصد افسردگی شدید نسبت به سایر طبقات مردم را دارند. در این گزارش قید شده است: «یک چهارم جوانان زیر 30 سال درگیر بیماری افسردگی شدید هستند. افسردگی زنان نسبت به مردان نیز بیشتر است به طوری که یک سوم خانم‌ها درگیر هستند در حالی که یک پنجم مردان آمریکایی دچار افسردگی هستند. با بالا رفتن آمار بیماران و کسانی که در معرض درگیری با افسردگی شدید هستند، آمریکا با چالش جدی جهت برقراری خدمات بیماری‌های روانی مواجه شده است».
موسسات زیادی از بخش خصوصی گرفته تا دولتی در روزهای اخیر برای جلوگیری از افسردگی شدید و بهبود سلامت روانی کارکنان ادارات اقدامات فراوانی انجام می‌دهند، چون که مطالعات زیادی نشان می‌دهد که فشارهای ناشی از محیط کار یکی از عوامل تشدید بیماری افسردگی است.
افزایش آمار خودکشی در آمریکا را البته نباید بی‌ارتباط با سبک زندگی غرب و مخصوصا دوران قرنطینه کرونایی بی‌ارتباط دانست. بی‌عدالتی گسترده و عمیق در ارائه خدمات اجتماعی در آمریکا هم شاید علت دیگر افسردگی جوانان آمریکایی باشد. افسردگی البته همان‌طور که‌اشاره شد، مدت‌هاست که خود را به رخ جامعه آمریکایی می‌کشاند. بر اساس آمار تایید شده از سوی «ای‌بی‌سی» آمریکا، در طول 4 ماه اخیر یعنی یک سوم ابتدایی سال 2023 میلادی، بیش از 5 هزار آمریکا در سایه استفاده از سلاح گرم مرتکب خودکشی شده‌اند. حالا با تشکیل یک موج جدیدی از افسردگی در آمریکا، سران این کشور هم باید منتظر تبعات خطرناک اجتماعی آن باشند و هم از چالش جدیدی در میان انبوه گرفتاری‌های سیاسی و اقتصادی میزبانی کنند.