kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

اخبار کوتاه از فوتبال

 

افتخارآفرینی جدید طارمی در فوتبال اروپا
ستاره تیم ملی کشورمان در تیم منتخب فصل 2022-2023 لیگ برتر پرتغال قرار گرفت.
سایت «گل پوینت» پرتغال یک بازی مانده به پایان فصل 2022-2023 لیگ کشورش به معرفی بهترین‌های فصل در قالب تیم منتخب فصل پرداخت. مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه پورتو با به ثمر رساندن 21 گل بهترین گلزن لیگ به شمار می‌آید و در یک‌قدمی کسب این جایزه بزرگ است.
این رسانه پرتغالی نام مهدی طارمی را با 6.68 امتیاز در تیم منتخب فصل لیگ پرتغال قرار داد. ستاره ایرانی در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته ولی بنفیکا‌ شانس اول قهرمانی است و پورتو در رده دوم قرار دارد. طارمی از 3 سال گذشته درخشش بی‌نظیری برای پورتو داشته و هر سال با گل‌های فراوانش در جمع 3 گلزن برتر لیگ قرار داشت ولی برای اولین بار است که می‌خواهد جایزه آقای گلی را کسب کند.
مدافع ملی‌پوش ایرانی در پرافتخارترین باشگاه قطر
محمدامین حزباوی، مدافع ملی‌پوش ایرانی، با عقد قراردادی پنج ساله به السد پیوست.
با اعلام رسمی باشگاه السد، محمد امین حزباوی مدافع فصل گذشته فولاد، با عقد قراردادی پنج ساله به این تیم پیوست تا جدیدترین ایرانی لیگ ستارگان قطر لقب بگیرد.
ستاره جوان فولاد که از ابتدای لیگ بیست و دوم به مرور در ترکیب قرمزهای اهواز جا افتاد و در مقطع حضور این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به بهترین فرم ممکن رسید، پس از تداوم نمایش‌های درخشان، مورد توجه تیم‌های متعددی قرار گرفت و همان‌طور که علیرضا منصوریان، سرمربی فولاد نیز ‌اشاره کرده بود، به دلیل شرایط سنی ایده‌آل، قابل پیش‌بینی بود که به زودی لژیونر شود.
حزباوی جوان در حالی فوتبال خود را در قطر دنبال خواهد کرد که شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان نیز به عنوان دو مدافع وسط در کنار مهرداد محمدی، ایرانی‌های لیگ ستارگان را تشکیل می‌دهند و حالا او با حضور در قهرمان دو دوره آسیا، تجربه بازی در پرافتخارترین باشگاه فوتبال قطر را با پیراهن شماره 55 به دست خواهد آورد.
گفتنی است حزباوی پس از امیر قلعه‌نویی، ابراهیم قاسمپور، مجید نامجو مطلق، حمید درخشان، علی دایی، افشین پیروانی، کریم باقری، حسین کعبی و مرتضی پورعلی‌گنجی، دهمین بازیکن ایرانی تاریخ باشگاه السد خواهد بود.
ملی‌پوش تازه‌وارد السد بعد از پائولو اوتاویو برزیلی، دومین خرید بزرگ غول فوتبال قطر برای فصل آینده خواهد بود.
۲ مربی بومی گزینه‌های هدایت ذوب‌آهن
فرآیند انتخاب سرمربی ذوب‌آهن برای فصل بیست و سوم لیگ برتر به مراحل پایانی خود رسیده است.
تیم فوتبال ذوب‌آهن با مهدی تارتار در لیگ بیست و دوم فصل پُرنوسانی را تجربه کرد و در مقاطعی از فصل حتی پروژه برکناری تارتار کلید خورد. با این حال پس از اتمام لیگ برتر و حضور ذوب آهن در جایگاه نهم جدول رده‌بندی شرایط برای انتخاب بدون دغدغه سرمربی سبزپوشان فراهم شده است. آن‌طور که شنیده می‌شود در حال حاضر 3 گزینه روی میز مدیران ذوب‌آهن قرار دارد. در کنار تارتار که‌ شانس بسیار کمی دارد دو مربی بومی در این لیست حضور دارند که در این بین قاسم حدادی‌فر دستیار تارتار از‌ شانس بالایی برای هدایت گاندوها برخوردار است. در واقع حدادی‌فر در کنار یک مربی دیگر بومی گزینه‌های هدایت سبزپوشان هستند که البته حدادی‌فر ‌شانس بیشتری دارد.
اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، طی روزهای آینده تکلیف معرفی سرمربی ذوب‌آهن در فصل آتی روشن خواهد شد.