kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
ژاپن

یک کشور در شوک تیراندازی مرگبار



پسر یکی از مقام‌های محلی ژاپن پس از این‌که در یکی از شهرهای این کشور اقدام به تیراندازی و استفاده از چاقو کرد، اکنون در بازداشت پلیس است و این رویداد در کشوری با قوانین سختگیرانه حمل و مالکیت اسلحه و نرخ پایین قتل، مردم را در شوک عمیقی فرو برده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، «ماسانوری آئوکی»، کشاورز ۳۱ ساله، به اتهام قتل یک افسر پلیس ۶۱ ساله در شهر «ناگانو» واقع در استان «ناگانو» دستگیر شده است.
در جریان این تیراندازی و استفاده از چاقو دو تن دیگر شامل یک زن ۴۰ ساله و یک افسر پلیس دیگر کشته شدند. دیروز (جمعه) نیز جسد یک زن ۷۰ ساله در بیرون از منزلی که این مرد جوان در آن سنگر گرفته بود، کشف شد. رئیس‌پلیس منطقه گفت:حدود ۱۰۰ بازرس در حال بررسی این رویداد وحشتناک هستند که چهار کشته برجای گذاشته و سراسر ژاپن را بهت فروبرده است. وی همچنین گفت، این رویداد باعث خشم زیادی در ژاپن شده که خشونت با سلاح گرم به شدت نادر و بی‌سابقه است و به دلیل محدودیت‌های جدی و قوانین سختگیرانه مربوط به سلاح، پایین‌ترین میزان جرایم مرتبط با سلاح را دارد.
مالکیت سلاح در ژاپن محدود است چون قوانین سختگیرانه در این کشور مالکیت آن را تقریبا غیرممکن می‌کند.
البته شبکه خبری ان.اچ.کی ژاپن گزارش کرد که این مرد جوان از سال ۲۰۱۵ مجوز مالکیت سلاح را برای چهار اسلحه شکاری داشته است.
با این حال، سال گذشته میلادی هم ژاپن با وقوع یک تیراندازی مرگبار که باعث کشته شدن «شینزو آبه»، نخست‌وزیر فقید این کشور شد، در شوک فرو رفت.