kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۶۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در مناطق محروم کشور از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردارند

 
 
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: این سازمان یکی از دستگاه‌هایی است که عملکرد آن طی دو سال اخیر جزو عملکردهای برتر دولت سیزدهم به شمار می‌رود.
به گزارش ایرنا، مهدی ناصحی با بیان این‌که سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افراد مستحق در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور از خدمات رایگان این سازمان برخوردار شدند، افزود: در مجموع ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این مناطق به صورت رایگان زیرپوشش این بیمه قرار دارند.
ناصحی اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد بیمه‌شدگان این سازمان یا به‌ صورت رایگان و یا پرداخت حداقلی از خدمات درمانی این سازمان برخوردار هستند.
وی‌، اجرای نظام الکترونیک سلامت بعد از ۱۸ سال وقفه را از مهم‌ترین عملکردهای این سازمان طی 2 سال اخیر اعلام کرد و گفت: این طرح با همه مشقات و مشکلات و کمبود امکانات آغاز شده و ریل‌گذاری برای پرونده الکترونیک به شمار می‌رود. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این‌که از دیگر اقدامات این سازمان، راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج برای نخستین‌بار است، افزود: این طرح امسال گسترش و توسعه پیدا می‌کند و با برنامه‌ریزی دقیق این مهم را با کیفیت بیشتری اجرا می‌کنیم.
ناصحی مشارکت در اجرای پزشک‌خانواده را از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: امسال برنامه جدی در نظام تحول سلامت در حال شکل‌گیری است که تحت عنوان پزشکی خانواده است که بخشی از آن تدوین شده و در حال بازبینی برنامه هستیم و با نهایی شدن آن در خردادماه به استان‌ها ابلاغ می‌شود.