kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
معاون وزیر راه و شهر‌سازی خبر داد

آغاز ثبت رایگان قرارداد اجاره و کد رهگیری از امروز

 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهر‌سازی گفت: سامانه معاملات املاک از امروز سوم خردادماه به صورت 24 ساعته خدمات رایگان ثبت قرارداد اجاره در سراسر کشور را ارائه می‌دهد.
هادی عباسی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در تشریح اخذ کد رهگیری رایگان اظهار داشت: از امروز سوم خردادماه 1402 در سامانه املاک و اسکان به آدرس (amlak.mrud.ir) و (srem.ir) مستأجران و مؤجران می‌توانند به صورت رایگان نسبت به ثبت قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری اقدام کنند.
معاون وزیر راه و شهر‌سازی گفت: این سامانه به صورت 24‌ساعته و در تمامی ایام هفته به مؤجران و مستأجران خدمات رایگان ثبت قرارداد اجاره به همراه اخذ کد رهگیری در سراسر کشور ارائه می‌دهد. البته‌ اخذ کد رهگیری در بنگاه‌های دارای مجوز معاملات املاک نیز کماکان امکان‌پذیر است.
گفتنی است، پیش‌تر سامانه املاک و مستغلات خدمات ثبت قرارداد اجاره مسکن و کد رهگیری را به صورت آزمایشی ارائه می‌داد، اما از فردا سوم خردادماه ارائه این خدمات به صورت رسمی و رایگان صورت می‌پذیرد.
مراحل ثبت قرارداد اجاره در این سامانه بسیار ساده تعریف شده و در گام اول باید پس از تایید مدارک هویتی برای ورود به سامانه بر روی گزینه «ایجاد قرارداد» کلیک شود. پس از آن با ثبت اطلاعات موجر، اطلاعات ملک، مبلغ و تاریخ قرارداد، تعهدات طرفین، ثبت قبوض و در نهایت ثبت اطلاعات مستاجر، زمینه دریافت کد رهگیری مهیا خواهد شد.