kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۵۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱

دورگه صهیونیست، کابوس اسرائیل را نگرانی ایران جا زد!(خبر ویژه)

در حالی که آخرین رزمایش حزب‌الله لبنان، پشت صهیونیست‌ها را در فلسطین‌اشغالی به لرزه درآورد، یک فعال رسانه‌ای صهیونیست گفت: این رزمایش، گویای نگرانی جمهوری اسلامی از خطر حملۀ نظامی اسرائیل و آمریکا است!
 
مئیر جاودانفر به رادیو فرانسه گفت: مهم‌ترین علت برگزاری رزمایش اخیر حزب‌الله، نگرانی جمهوری اسلامی و خود حزب‌الله از همکاری‌های نظامی فزایندۀ اسرائیل و آمریکا است. از دسامبر گذشته تاکنون اسرائیل و آمریکا سه رزمایش مشترک برگزار کرده‌اند که مهم‌ترین محور آنها شبیه‌‌سازی حمله به تأسیسات اتمی ایران بوده است. در رزمایش ژانویه گذشته ١۴٠ هواپیمای جنگنده و ترابری نیروهای هوایی آمریکا و اسرائیل شرکت داشتند و حمله به تأسیسات اتمی جمهوری اسلامی ایران را شبیه‌‌سازی کردند. طبیعی است که افزایش رزمایش‌های مهم و مشترک آمریکا و اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله را سخت نگران کرده باشد به ویژه این که دیگر هیچ افقی برای احیای برجام باقی نمانده است. برجام مرده و همزمان تنش‌ها میان اسرائیل و ایران رو به افزایش است. رزمایش حزب‌الله در واقع رزمایش جمهوری اسلامی ایران بوده است. اگرچه رزمایش حزب‌الله کوچک بود، اما ما در اسرائیل آموخته‌ایم که دشمن و هیچ چیز کوچکی را دست کم نگیریم.
تحلیل تبلیغاتی تحلیلگر صهیونیست در حالی است که رسانه‌های اصلی رژیم صهیونیستی، با پوشش اخبار رزمایش حزب‌الله، تاکید کردند موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله خواب را از چشمان تل‌آویو ربوده است.
حزب‌الله لبنان در سالگرد شکست صهیونیست‌ها و فرار خفت‌بارشان از جنوب لبنان، رزمایشی را برگزار کرد که ماموریت آن، شبیه‌‌سازی نحوه ‌اشغال برخی مناطق و شهرهای رژیم صهیونیستی بود. برخی از تجهیزات مدرن حزب‌الله در این رزمایش استفاده شد.
پس از برگزاری این رزمایش، رسانه‌های صهیونیست با ‌اشاره به موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله تاکید کردند: این نگرانی، خواب را از چشمان نهاد امنیتی و نظامی اسرائیل پرانده است.
مفهوم دیگر این ارزیابی، اذعان به ناتوانی گنبد آهنین و فلاخن داود در برابر موشک‌های فوق مدرن حزب‌الله از انواع مختلف است. محافل صهیونیستی شما موشک‌های حزب‌الله را 150 هزار فروند تخمین می‌زنند.
کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی در‌باره رزمایش اخیر گفت: حزب‌الله در مرزهای شمالی اسرائیل، رزمایشی نظامی برگزار و تهدیدهایی علیه اسرائیل مطرح کرد. بنابراین، این سؤال به وجود می‌آید که حزب‌الله چه می‌خواهد؟
به گفته «هزی سمنتوف» خبرنگار امور عربی کانال ۱۳: «حزب‌الله رزمایش بزرگ و استثنایی نظامی خود، شلیک گلوله‌های جنگی، استفاده از سلاح‌های ضد زره، خودرو‌های نظامی، زره پوش‌ها و نیز انواع پهپادهای انتحاری را به نمایش گذاشت و همچنین ضمن شبیه‌‌سازی به عمق اسرائیل، اقدام به ربودن سربازان کرد که به منزله نوعی رویارویی گسترده یا جنگ بود.»
به گفته سمنتوف، رزمایش در واقع حاوی این پیام برای اسرائیل بود که حزب‌الله یک ارتش سازمان‌یافته با نیروها و سلاح‌های ویژه است. در حالی که این‌چنین ارزیابی می‌شد که دبیرکل حزب‌الله در حال حاضر تمایلی به جنگ یا رویارویی گسترده با اسرائیل ندارد.
این تحلیلگر صهیونیست گفت: سلاحی که در این رزمایش استثنایی به نمایش گذاشته نشد، موشک‌های دقیق حزب‌الله است؛ در حالی که شمار زیادی از این موشک‌ها را در اختیار دارد. امری که خواب را از چشم نهادهای امنیتی و نظامی دور می‌کند.
کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد: نام‌گذاری این رزمایش به نام «ما عبور خواهیم کرد»، بیانگر همه‌چیز است. برای تجسم این موضوع، مانور با شبیه‌‌سازی شکستن حصار مرزی فرضی بین اسرائیل و لبنان آغاز شد.
یادآورمی‌شود مئیر جاودانفر از فعالان ضدایرانی و صهیونیست در حوزه رسانه‌ای است. وی یهودی متولد ایران است اما یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی (سال ۱۹۸۷) ایران را ترک کرد و در فلسطین ‌اشغالی ساکن شد. او مدتی در بی‌بی‌سی فارسی به کار مشغول بوده‌ و در عملیات روانی صهیونیست‌ها در کنار کسانی مانند یوسی میلمان فعالیت می‌کند. وی همچنین مدرس «سیاست معاصر ایران» در مرکز بین‌رشته‌ای-هرتزلیا است.