kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
با حضور مقامات، علمای شیعه و سنی و مردم شهیدپرور صورت گرفت

وداع باشکوه مردم زاهدان با پیکر مطهر 5 شهید مرزبانی فراجا

پیکر مطهر پنج شهید مرزبانی دوشنبه با حضور جانشین فرمانده کل انتظامی، فرمانده مرزبانی، استاندار سیستان و بلوچستان و علمای شیعه و سنی بر دستان مردم شهیدپرور زاهدان تشییع شد.
 
 
 
 
به گزارش ایرنا، مراسم تشییع پیکر مطهر پنج شهید مرزبانی سراوان از محل ستاد مرزبانی سیستان و بلوچستان تا فرودگاه زاهدان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد. شامگاه سی‌ام اردیبهشت‌ماه،‌ اشرار و معاندان با استفاده از خاک پاکستان و نقض حریم مرزی جمهوری اسلامی ایران طی یک اقدام تروریستی و ناجوانمردانه اقدام به حمله به برجک مرزبانی «مزه‌سر» هنگ مرزی سراوان کردند که با مقاومت جانانه نیروهای دلاور مرزبانی مواجه و تروریست‌ها به عمق خاک پاکستان متواری شدند. در این درگیری پنج نفر از غیورمردان مرزبانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و دو نفر دیگر مجروح شدند. استوار دوم غنی باتدبیر، استوار دوم حسن بادامکی، سرباز وظیفه محمد جمالزاده، سرباز وظیفه یونس سیفی‌نژاد و سرباز وظیفه ناصر حیدری در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند. همچنین استوار یکم کیخواه جوان و استوار دوم رضا برجی نیز در این حادثه مجروح شدند.
فرمانده مرزبانی: صبر ما حدی دارد
به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرمانده مرزبانی فراجا با حضور در استان سیستان‌وبلوچستان و بررسی ابعاد شهادت پنج نفر از مرزبانان، گفت: تروریست‌ها با استفاده از خاک پاکستان به برجک مرزبانی «مزه‌سر» حمله کردند. در این درگیری که دو ساعت به طول انجامید پنج نفر از بهترین همکاران ما در مرزبانی به شهادت رسیدند. سردار احمدعلی گودرزی افزود: صبر ما تا حدودی است کشورهای همسایه باید مراقب خاک خود باشند و نباید اجازه بدهند از داخل کشورشان عملیات ضدامنیتی انجام شود.
پیکر 3 شهید حادثه تروریستی سراوان در مشهد تشییع می‌شود
معاون اجتماعی مرزبانی خراسان رضوی هم با بیان اینکه سرباز وظیفه ناصر حیدری دژ از مشهد، سرباز وظیفه محمد جمال‌زاده از چناران و سرباز وظیفه یونس سیفی‌نژاد از شهرستان سرخس سه شهید خراسانی حادثه تروریستی سراوان هستند گفت: مراسم تشییع سه شهید خراسانی مرزبانی روز سه‌شنبه در مشهد تشییع می‌شود و پس از طواف در حرم مطهر رضوی پیکر دو شهید خراسانی سرباز وظیفه محمد جمال‌زاده از چناران و سرباز وظیفه یونس سیفی‌نژاد از شهرستان سرخس به شهرهای چناران و سرخس منتقل می‌شود.