kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۵۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷

سلاح جدید حزب‌الله لبنان که خواب از سر صهیونیست‌ها ربوده است

 
 
سرویس خارجی-
رسانه‌های صهیونیستی از سلاحی می‌گویند که انتظار داشتند حزب‌الله لبنان در رزمایش اخیر خود آن را علنی کند؛ سلاحی که می‌گویند خواب را از چشمان نهاد‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی ربوده است.
اقدامات حزب‌الله لبنان در مجاورت مرزهای رژیم آپارتاید اسرائیل – البته مرزهای ‌اشغالی! – ضمن این‌که موقعیت این جنبش در این منطقه را تثبیت کرده و امتیازاتی به کشور لبنان داده، منجر به افزایش توان بازدارندگیِ کل جبهه مقاومت شده است. حمایت جمهوری اسلامی ایران از حزب‌الله لبنان در مواجهه با رژیم اسرائیل از یک سو موجب شکستِ بازدارندگی و کاهش امنیتِ اسرائیل شده و از سوی دیگر، به نظر می‌رسد، ضمن افزایش عمق استراتژیک جبهه مقاومت حتی، به کاهش رجزخوانی‌های هر چند پوچ آنها علیه جبهه مقاومت و ایران منجر شده است.
روز یکشنبه خبری بسیار سر و صدا به پا کرد: در آستانه سالروز آزاد‌سازی جنوب لبنان از ‌اشغال رژیم صهیونیستی در 
۲۵ مه سال ۲۰۰۰ (۵ خرداد ۱۳۷۹) که به «عید مقاومت» معروف شده است، جنوب لبنان روز یکشنبه، ۲۱ مه برابر با 31 اردیبهشت، شاهد برگزاری رزمایش نظامی با هدف نمایش آمادگی‌های مقاومت برای دفاع از خاک لبنان است. رزمایشی که افزون بر نمایش دادن توان دفاعی حزب‌الله، ورود به اسرائیل و تصرف شهرک‌های صهیونیستی در آن تمرین شد. گفتنی است، در تاریخ ۵ خرداد ۱۳۷۹، رژیم صهیونیستی شکست سختی از حزب‌الله لبنان متحمل شد و ناگزیر به عقب‌نشینی از جنوب لبنان شد. حالا رسانه‌های صهیونیستی در واکنش به این رزمایش اعلام کرده‌اند، سلاحی که در این رزمایش به نمایش گذاشته نشد، موشک‌های نقطه‌زن است که خواب را از چشم نهادهای امنیتی و نظامی گرفته است. خبرنگار شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در همین باره گزارش داد: «باید گفت سلاحی که در این رزمایش استثنایی به نمایش گذاشته نشد موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله است که تعداد زیادی از آنها را در اختیار دارد و این مشکلی است که خواب را از چشم دستگاه‌های امنیتی و نظامی ربوده است؛ اما این موضوع مانع تهدید استفاده از این موشک‌ها نمی‌شود.» 
خبرنگار امور عربی این شبکه اعلام کرد، حزب‌الله هم می‌خواهد تهدید کند و هم می‌خواهد یک پیام برساند. در این رزمایش بزرگ و استثنایی در جنوب لبنان، تیراندازی واقعی، سلاح‌های ضد زره، خودروهای زرهی و غیره و نیز انواع پهپادهای انتحاری حزب‌الله استفاده شد. حزب‌الله تهاجم به اراضی ‌اشغالی، ربودن سربازان و پاسخ به تهاجم رژیم صهیونیستی را شبیه‌سازی کرد که نوعی رویارویی گسترده یا جنگ تلقی می‌شود. آن‌طور که ایسنا نوشته است، وی افزود که این رزمایش در واقع پیامی به رژیم صهیونیستی است مبنی بر اینکه حزب‌الله عملاً یک ارتش سازمان‌یافته با نیروها و سلاح‌های ویژه است و علی‌رغم این موضوع، ارزیابی این است که دبیرکل آن علاقه‌ای به جنگ یا رویارویی گسترده با این رژیم در زمان کنونی ندارد.گفتنی است، حزب‌الله قصد ندارد سلاح‌های پیشرفته خود را در رزمایشی با حضور این حجم از رسانه‌ها فاش کند. حتی «هاشم صفی‌الدین»، رئیس ‌شورای اجرایی حزب‌الله لبنان اخیرا اعلام کرد که ضرورتی برای کشف موشک‌های پیشرفته حزب‌الله وجود ندارد. دشمن اگر مرتکب حماقتی شود نتیجه کار خود را می‌بیند.