kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
تمجید فرمانده نیروی دریایی روسیه از ناوگروه 86 ارتش:

قطعا ناوگروه یک کشور ابرقدرت می‌تواند دور کره زمین را طی کند

 
 
 
فرمانده نیروی دریایی روسیه با ‌اشاره به مأموریت ناوگروه ۸۶ و با تأکید بر اینکه ناوگروه یک کشور ابرقدرت می‌تواند به دور کره زمین سفر کند، گفت: مأموریت موفقیت‌آمیز ناوگروه ۸۶ نشان از آمادگی‌های فنی تجهیزات و آموزش و تجربه بالای کارکنان آن دارد.
دریاسالار «نیکولای یومنوف» فرمانده نیروی دریایی روسیه در حاشیه دیدار خود با دریادار شهرام ایرانی ضمن ‌اشاره به مأموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش و سفر این یگان به مأموریت دور کره زمین، گفت: قطعاً ناوگروه یک کشور ابرقدرت می‌تواند دور کره زمین را طی کند.
وی افزود: بسیار برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که چنین ناوگروهی دارد و می‌تواند به دور کره زمین سفر کند، خوشحالم.
فرمانده نیروی دریایی روسیه تصریح کرد: انجام موفقیت‌آمیز مأموریت ناوگروه 86 به دور کره زمین نشان از آمادگی‌های فنی، تجهیزات، آموزش و تجربه بالای کارکنان آن دارد.
 تلاش دشمن 
برای درگیرکردن مثلث ایران، چین و روسیه
دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار با همتای روس خود گفت: دشمن تلاش می‌کند مثلث ایران، چین و روسیه را درگیر کند که ما نتوانیم همکاری‌های لازم را داشته باشیم ولی به لطف خدا، همکاری‌ها و اقدامات خوبی داشته و داریم و لازم است این ارتباط و همکاری‌ها بیش از پیش تقویت شود.
دریادار ایرانی در ادامه با تأکید بر لزوم تشکیل کمیته مشترک بر تعامل بیشتر در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه آموزشی، فنی و... تاکید کرد.
 دریادار سیاری: 
ارتش ایران آماده همکاری‌های مشترک با روسیه است
دریاسالار «نیکولایی یومنوف» فرمانده نیروی دریایی روسیه با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
دریادار سیاری در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی و خیر مقدم تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده اجرای همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف از جمله بازدیدهای متقابل، ارتقای کیفیت مسابقات نظامی، گشت‌ها و رزمایش‌های مشترک دریایی، تأمین امنیت اقتصادی، اقدامات ضدتروریسم، امداد و نجات و آموزش‌های دریایی، کمک‌رسانی به ناوها و زیردریایی‌های آسیب‌دیده و... با کشور دوست و هم‌پیمان روسیه است.
در ادامه این دیدار، دریاسالار «نیکولای یومنوف» فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ستاد فرماندهی ارتش و دیدار با دریادار سیاری بر گسترش همکاری‌های مشترک بین نیروهای دریایی دو کشور تأکید کرد و گفت: ایران و روسیه دارای ریشه‌های قدیمی و تاریخی مشترک هستند و بخش مهمی از فرهنگ و تمدن امروز جهان متأثر از تاریخ و فرهنگ این دو کشور است و مایه افتخار است که امسال نیز ناوگروه‌های ایرانی در رژه دریایی ما در سن پترزبورگ شرکت کنند و در سایر زمینه‌ها نیز همکاری‌های مشترک و متقابل توسعه یابد.
گفتنی است؛ در پایان این دیدار، لوح یادبود (کرست) مابین معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی دریایی فدراسیون روسیه مبادله شد.