دبیرخانه بیستویکمین جشنواره ملی رسانههای ایران آغاز بهکار کرد (اخبار ادبی و هنری)
دبیر جشنواره ملی رسانههای ایران از آغاز بهکار دبیرخانه و برگزاری این رویداد رسانهای، پس از یک وقفه ۱۰ ساله، خبر داد.
مهدی عرفاتی دبیر جشنواره ملی رسانههای ایران، با اعلام خبر برگزاری جشنواره ملی رسانههای ایران، این رویداد را در راستای ارتقای فعالیت حرفهای رسانههای کشور و محملی برای قدردانی از تلاشها و مجاهدتهای طاقتفرسای اهالی قلم و هماندیشی و همدلی فعالان رسانهای کشور دانست و گفت: در این دوره، ساختار، فرآیندها و روندهای اجرایی و قالب جشنواره متناسب با تحولات عرصه رسانه متحول خواهد شد.
وی افزود: در این دوره سعی خواهد شد توأمان به فرم و قالب و محتوا توجه شود و موضوعات و مسئلههای مبتلا به جامعه ایران در قالب بخشهای ویژه در اولویت قرار گیرد. در بخش داوری اولیه از ظرفیت اساتید دانشگاه و پیشکسوتان عرصه خبر در همه استانها استفاده خواهد شد. آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، پس از مرحله اولیه داوری در سراسر کشور، در مرحله نهایی به داوری اساتید حوزه ارتباطات و روزنامهنگاری و پیشکسوتان عرصه رسانه گذاشته خواهد شد.
دبیر بیستویکمین جشنواره ملی رسانههای ایران در ادامه گفت: جشنواره ملی رسانههای ایران در ادامه بیست دوره گذشته جشنواره مطبوعات، پایهریزی شده و علاوهبر نشریات و خبرگزاریها، پایگاههای خبری و رسانههای اجتماعی نیز حضور خواهند داشت.
عرفاتی، توجه ویژه به بخش مجازی و انسان رسانهها، روایتهای نوین در گزارشهای خبری، جنبههای تحقیقاتی در تولیدات رسانهای، ظرفیتهای گزارشگری و تولیدات رسانههای نو از جمله؛ قالبهای چندرسانهای، پادکست، اینفوگرافی، عکسنوشت و... از ویژگیهای جشنواره امسال خواند. براساس برنامهریزیهای انجامشده، اختتامیه جشنواره همزمان با آئینهای گرامیداشت روز خبرنگار در هفدهم مردادماه برگزار خواهد شد و اطلاعیه فراخوان و فرآیند ارسال آثار تا هفته اول خرداد اطلاعرسانی میشود.