kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323 - ۳۰۰۰۷۱۹۳۲
*یکی از شعارهای اصلی به اصطلاح جنبش زن زندگی آزادی‌، نفی عنصر غیرت نسبت به ناموس بود. اگر امروز این جسارت تعرض به نوامیس مردم را در اوباش می‌بینیم تحت تاثیر چنین توهمی است که تحرکات شیطانی پاییز گذشته به آن دامن زدند. اما شهید حمیدرضا الداغی نشان داد که غیرت بر ناموس حتی دیگران چیزی است که یک ایرانی واقعی حاضر است جانش را برایش بدهد.
حسینی
* با جدایی‌هایی که در جمع ضدانقلابیون خارج از کشور به وجود آمده و شاهدش هستیم می‌توان به صراحت گفت اپوزیسیون به وضعیت قبل از پاییز 1401 بازگشته است. اگرچه در پاییز و زمستان سال گذشته تلاش کردند با وحدت ساختگی و ظاهری از مبارزه با دشمن مشترک (یعنی اکثریت ملت ایران) سخن بگویند ولی اکنون دوباره به دشمن یکدیگر تبدیل شده‌اند و این تازه از نتایج سحر است و حکایت همچنان ادامه دارد.
قدیمی
* نفرین برهنجارهای کثیف‌ ولعنت بر قلم‌های مزدور که دائم به نفع جریان سلطه از هر حادثه‌ای برای تشویش اذهان عمومی و رسیدن به قدرت استفاده می‌کنند. وقتی مهسا امینی می‌میرد کشور را به آشوب می‌کشند ولی وقتی عزیزی که با عنوان داشتن نمایندگی رهبری با زندگی ساده و مردمی ناجوانمردانه به شهادت می‌رسد نه تنها عکس‌العملی نشان نمی‌دهند بلکه با دروغ پراکنی تلاش می‌کنند چهره‌ای مخدوش از او نشان دهند.
طباطبایی
* ترور شهید آیت‌الله سلیمانی بی‌تردید قتل عمد است و مجازاتی جز اعدام ندارد حال با هر انگیزه‌ای انجام شده باشد. دستگاه قضا باید بی‌درنگ بر مبنای قضای اسلامی وارد عمل و حکم الهی را که اعدام است اجرا نماید. ولی تجربه نشان داده که اجرای حکم مدت‌ها به طول می‌انجامد و اثر روانی و اجتماعی خود را از دست خواهد داد.
متبحری
* مواجهه بدون تعارف و رودربایستی با افراد پرمدعا و شبهه‌ساز از هر حزب و گروهی که با هر نیتی بدون اسناد و مدارک معتبر در سلامت انتخابات، سازوکار آن و نحوه اجرای آن خدشه کرده و از این رهگذر موجبات دلسردی مردم از صندوق‌های رأی و در نتیجه تضعیف انتخابات را فراهم می‌کنند، یکی از الزامات راهبرد مشارکت در انتخابات خواهد بود.
عمریه
* شاهد هستیم که وزارت دفاع کشورمان طی سال‌های اخیر با قابلیت‌ها و توانمندی‌های به دست آمده دچار تحول شگرف در بخش‌ فناوری و کیفیت محصولات دفاعی شده که باید گفت در این مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هستند و باید قدردان آنها بود.
سیفی
* هر فرد یا گروهی که به شکاف‌ها دامن بزند، و به‌جای دعوت به همبستگی اجتماعی و همدلی و اتحاد، ندای تفرقه و خشونت و نفرت جمعی سر دهد، در زمین دشمن بازی می‌کند و باید با او برخورد شود.
اقوامی
* همیشه از جنگ شناختی و از طرف دشمن صحبت می‌کنیم در حالی که از مانور رسانه‌ای رسانه‌های داخل صحبت نمی‌کنیم. برخی از تریبون در دست بازیگرانی است که اصلا دوست انقلاب نیستند. ما باید این رسانه‌ها را به دست بگیریم و علیه دشمنان به کار بگیریم.
پاک‌نژاد
*دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با اتحاد و وحدت ملت ایران مخالفند و مایلند که مردم به خاطر عقاید و سلایق مختلف با یکدیگر دعوا کنند. ولی همان‌گونه که طی این 44 سال با درماندگی راه به جایی نبردند باز هم در این توطئه ان‌شاءالله باشکست مواجه خواهند ‌شد.
زینتی ‌افخم
* باید اقدامات عملی‌،تاثیرگذارتر و گسترده‌تر برای علاج ناهنجاری‌ بی‌حجابی صورت ‌گیرد. باید با مروجین گسترش و تبلیغ بی‌حیایی و بی‌حجابی برخورد ‌شود.
جان نثاری
*با مشکلاتی که وجود دارد و جامعه را رنج می‌دهد چاره‌ای جز تحول در برخی از مدیریت‌ها و روش‌های مدیریتی نیست. با ضعف‌های مدیریتی باید برخورد شود و برخی از مدیران باید تغییر کنند.
صالح منش
*درخبرها آمده بود ده هزارمسکن مهر پردیس آماده تحویل شده است. این خبر خوشحال‌کننده می‌تواند در حد خود تا ‌‌اندازه‌ای از بحران مسکن را حل کند و موجب آرامش خاطر افراد ثبت‌نام کرده در طرح مسکن بشود.
خانیکی
* حق این مردم خوب کشورمان نیست که هر روز اخبار گرانی و افزایش قیمت‌ها را بشنوند و آزرده خاطر بشوند. دولتمردان باید کاری کنند که شهروندان به آینده امیدوار بشوند.
جمشیدی
* مسئولین امر آگهی‌های تکان دهنده قیمت‌های اجاره مسکن حتی در جنوب شهر تهران را نگاه کنند تا متوجه شوند قیمت مسکن به چه بحرانی تبدیل شده است و قشر فاقد مسکن در چه تنگنایی قرار گرفته‌اند.
امیری
*در برخی شهرها متمولان دارای مسکن به‌طور عمد از دادن منازل مازاد به مستاجرین خود‌داری می‌کنند تا به افزایش کاذب قیمت‌ها دامن بزنند چرا با این زالوصفتان که خون مردم را می‌مکند و هیچ رحم و عطوفتی در وجودشان نیست برخورد نمی‌شود؟
پیری- همدان
* گفته می‌شود برخی سوداگران مواد‌مخدر‌، تریاک را داخل محموله‌های خرما در سطح شهر جابه جا می‌کنند. نباید اجازه داد مواد‌مخدر به راحتی توسط سوداگران توزیع شده و تعداد زیادی از جوانان بیچاره شوند.
جهانگیری
*وقتی عربستان قرار است با یمنی‌ها صلح داشته باشد این یعنی اینکه معادلات منطقه نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده و این روند به نفع همه کشورهای منطقه خواهد بود.
مقصودی
* وزیر اقتصاد گفته صدای نارضایتی‌های مردم از افزایش قیمت‌ها وگرانی‌ها به گوش دولت رسیده بنابر این انتظار این است که اقدامات موثر و ملموسی برای کنترل بازار صورت ‌گیرد.
داورزنی
* شرکت‌های انحصاری تولیدکننده خودرو به 30 درصد افزایش قیمت جدید خودرو قانع نشده به افراد متقاضی ثبت‌نام کرده پیام فرستاده و اعلام کرده‌اند ماشین‌ها با قیمت روز محاسبه و تحویل خواهد شد. خدا را خوش نمی‌آید این همه به مردم زور بگویند.
اکرمی
* چندی است ماه مبارک رمضان تمام شده و‌لی دل‌مان برای برنامه تلویزیون جذاب محفل حسابی تنگ شده است. بعد از سریال موفق حضرت یوسف یک بار دیگر شاهد اثر‌بخشی یکی دیگر از هنرهای قرآنی در سیمای جمهوری اسلامی ایران بودیم.
جباری
*برنامه قرآنی محفل برنامه‌ای تلویزیونی بود که با محتوای جذاب و با نیت خالص و همچنین به کار بردن هنر اسلامی توانست از تمام اقشار و طیف‌ها مخاطب جذب نماید و در نوع خودش بی‌نظیر ظاهر بشود.
بانکی
* هر چقدر مسئولان درست عمل کنند و در جهت کسب رضایت مردم قدم بردارند در مقابل مردم نیز بیشتر به نظرات و صحبت‌های آنان اهمیت می‌دهند و همراهی می‌کنند. باید توجه داشت که این رابطه
دو طرفه است.
زمانپور