kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۳۶۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
گلایه وزیر ورزش از ریخت و پاش در فوتبال

سجادی: مدیران باشگاه‌ها باید هزینه‌ها را کم کنند

در جلسه مجمع عادی باشگاه استقلال قرار شد اعضای هیئت‌مدیره و سرپرست این باشگاه فعلا به فعالیت خود ادامه دهند.

 

سرویس ورزشی-

جلسه مجمع عمومی باشگاه استقلال صبح دیروز با حضور حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، معاونان او، حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال و 4 نفر از اعضای هیئت‌مدیره این باشگاه برگزار شد. در این جلسه، نفراتی مثل حجت کریمی، سرپرست و پرویز مظلومی، عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال در رابطه با وضعیت باشگاه صحبت کردند. پس از آن، گزارش‌ صورت‌های مالی باشگاه استقلال ارائه شد.
در ادامه، حمید سجادی، وزیر ورزش به صحبت در میان حاضران پرداخت. در این جلسه تغییراتی که گفته می‌شد در هیئت‌مدیره و مدیرعاملی باشگاه اتفاق می‌افتد، رخ نداد و طبق گفته وزیر ورزش اعضای هیئت‌مدیره و همچنین حجت کریمی به کارشان ادامه می‌دهند و اگر قرار باشد تغییراتی صورت بگیرد در جلسه مجمع بعدی باشگاه انجام خواهد شد.
حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در جلسه مجمع عمومی عادی شرکت فرهنگی ورزشی استقلال گفت: یکی از مشکلات پیش روی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شایعه‌‌سازی‌هایی است که صورت می‌گیرد و وظیفه مدیران باشگاه‌ها این است که درخصوص این شایعه‌‌سازی‌ها و حاشیه‌ها شفاف‌‌سازی کنند.
۷۰ پرس غذا برای ناهار یک تیم!
او ادامه داد: اینکه گفته می‌شود کارمند باشگاه راننده در اختیار داشته و یک تیم فوتبال برای یک وعده ناهار ۷۰ پرس غذا دریافت می‌کنند، اتفاق خوبی نیست. مدیران باید هزینه‌ها را کم کنند. برخی اوقات اسراف‌های صورت‌گرفته باعث می‌شود مشکلات و حاشیه‌ها ایجاد شود.
سجادی افزود: وقتی به سمت حرفه‌ای‌‌سازی می‌رویم باید در همه بخش‌ها از جمله خوراک و ایاب و ذهاب نیز حرفه‌ای عمل کنیم. باید این تفکر حاکم شود که ورزشکار از بدو ورود تا لحظه خداحافظی رفتار حرفه‌ای انجام دهد. از دو باشگاه سرخابی توقع زیادی داریم و اینکه همه رفتارها و کارهایی که مدیران انجام می‌دهند طبق اصول باشد.
وی افزود: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از تیم‌های پرطرفدار کشورمان هستند و همواره وظیفه ما در وزارت ورزش و جوانان این است که حامی این دو باشگاه بزرگ پرطرفدار و مردمی باشیم تا مشکلات‌شان مرتفع شود.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سطح بالای فوتبال ایران در آسیا به لحاظ فنی اظهار داشت: فوتبال ما آقای آسیا است و غیر از این نیست و این آقایی باید در عمل هم نشان داده شود، در نظم و انضباط همواره ژاپن نمره لازم را می‌گیرد و ایران هم از نظر فنی حرفی در آسیا دارد.
تعویض چمن ورزشگاه آزادی
وی در بخش دیگر سخنانش به تعمیر و تجهیز ورزشگاه آزادی اشاره کرد و افزود: ورزشگاه آزادی به سرعت در حال تعمیر است. در اولین قدم سکوها در حال آماده ‌سازی است تا در مرحله بعد چمن این ورزشگاه تعویض شود ولی همان‌طور که همه شما اهالی ورزش و فوتبال آگاه هستید ورزشگاه آزادی یک مجموعه دولتی است و تعمیر و تجهیز یک مجموعه دولتی با خصوصی بسیار متفاوت است و زمان بیشتری را می‌طلبد.
در ادامه پرویز مظلومی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در این نشست به بیان بخشی از مشکلات پیش روی باشگاه استقلال اشاره کرد و با توضیح اینکه مهم‌ترین چالش پیش رو، مسائل مالی است، تاکید کرد: هم‌اکنون این مجموعه شرایط خوبی ندارد و هم اکنون حساب باشگاه صفر است و تیم مدیریتی جدید باید بدهی‌ها و مشکلات مدیران گذشته را تسویه کند. وی همچنین درخصوص مبالغی که توسط بورس به باشگاه تخصیص داده شده توضیح داد: دو برابر این مبالغ بابت بدهی‌های گذشته، هزینه شده است با این وجود، تیم کنونی با جو‌سازی‌های صورت گرفته، به کم‌کاری متهم شده است.
پول بیت‌المال هدر رفته است
عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در توضیحاتی عنوان کرد که پول استراماچونی که این روزها درخصوص آن بسیار اظهار نظر می‌شود چنانچه به موقع پرداخت می‌شد باشگاه می‌بایست ۲۰ تا ۳۰ میلیارد پرداخت می‌کرد که با سهل‌انگاری این مبلغ به ۱۲۰ میلیارد رسیده است. استراماچونی تنها ۱۴ بازی هدایت تیم استقلال را عهده‌دار بود اما به دلیل عدم پرداخت به موقع پول دو فصل را از این مجموعه طلب کرده است که در واقع پول بیت‌المال هدر رفته است.
همچنین حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال تصریح کرد: ما وارث مشکلات مالی از گذشته هستیم، این مسائل باید حل می‌شد اما نشده و تاکنون ادامه یافته است. وی افزود: با حمایت‌های وزیر ورزش، بانک‌شهر به کمک باشگاه استقلال‌ آمد هرچند در این شرایط هم با مشکلاتی مواجه شدیم اما باز هم تاکید جنابعالی برای انجام این مهم، مسئولان بانک شهر در امور مربوطه سرعت بیشتر را در دستور کار قرار دادند.