kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۳۳۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
شروط سرمربی تیم ملی هندبال برای دعوت از  لژیونرها

مربی عاقل قول مدال طلا  نمی‌دهد! شاید فدراسیون از نتایج راضی باشد ولی من راضی نیستم

سرمربی تیم ملی هندبال ایران در حاشیه اولین اردوی تیم در سال جدید و پیش‌بینی‌اش از کسب نتیجه در بازی‌های آسیایی گفت مربی عاقل قول مدال طلا نمی‌دهد.
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
نخستین اردوی تیم ملی هندبال ایران در سال ۱۴۰۲ برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو در تهران در حال برگزاری است.
ووسلین وویویچ سرمربی تیم ملی در پنجمین روز این اردو در جمع خبرنگاران حاضر و به سؤالات آنها پاسخ داد که گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:
* در دور جدید اردوی تیم ملی در تهران بازیکنان جوان‌تر در کمپ آمدند و آن هم به این دلیل بوده که بازیکنان بزرگسال درگیر لیگ بودند. اما نکته‌ای که تلاش شد اجرا شود این بود که اردوی شادابی داشته باشیم که بازیکنان با هم کار کنند.
* در مورد حضور همزمان در تیم هندبال سپاهان و تیم ملی و اینکه این دو مسئولیت با هم تداخل ندارد باید بگویم که پشت این تصمیم دو دلیل مهم است. ابتدا کمک به سپاهان و تیم‌های باشگاهی ایران. هدفم کمک به تیم و نماینده ایران در رقابت‌های باشگاه‌های آسیاست. از آن سو من در دل لیگ هستم تا بازیکنان لیگ را بشناسم و بتوانم در آینده با آنها کار کنم. کار در این دو تیم تداخلی ندارد و تجربه مشابهی است که در کشورهای دیگر هم داشتم. ضمن اینکه ما دو تا مربی خوب داریم که از قبل هم با من کار کرده‌اند و با اختلاف اول هستند و آنها تمرینات را رصد می‌کنند.
* درخصوص پیش‌بینی‌ام در مورد نتایج تیم ملی باید به این نکته اشاره کنم که اگر بخواهم خواسته قلبی‌ام را بگویم مدال طلا است اما یک مربی حرفه‌ای و عاقل قول مدال طلا نمی‌دهد. ما دیروز جلسه‌ای در کمیته المپیک داشتیم و در مورد امکانات صحبت شد که چه تسهیلاتی برای ما فراهم کنند. قطعاً بعد از اردوها برگزاری اردو و بازی تدارکاتی است و اینکه حتماً با تیم‌های اروپایی بازی و اردو برگزار کنیم و اگر شرایط مهیا شود برای مدال بجنگیم.
* در مورد غیبت لژیونرها در بازی‌های آسیایی فعلا در حال رایزنی هستیم. فدراسیون دنبال توافقی با باشگاه‌ها در اروپا است و تلاش می‌کنیم تا زمینه حضور آنها را فراهم کنیم. برای ما حضور لژیونرها در تیم تفاوت نمی‌کند و با همه نفرات خود می‌رویم که ۶۰ دقیقه بجنگیم و با قلبمان بازی می‌کنیم. اعتقادم این است لژیونری که آماده‌ باشد و اگر قلبش با تیم باشد از حضورش استقبال می‌کنم اما به خاطر تداخل تقویم بوده که نمی‌توانستند بیایند اما در تیم ملی به روی آنها باز است.
* هندبال ایران مشتمل بر سرعت و ریتم است. اگر سه رده و سطح برای هندبالیست‌ها در نظر بگیریم سطح هندبال ایران در ریتم دو هست و اگر سرعت و ریتم به درجه سه برسند که هندبال روز دنیا در این گروه است عالی است.
* اینکه مکان اردوها و بازی‌های تدارکاتی خارجی ما کجا خواهد بود فعلاً همه چیز شفاهی مذاکره شده است. یک تورنمنت در بوسنی به نام قهرمانان با حضور تیم‌های رده بالا هست که تلاش می‌کنیم در این رویداد شرکت کنیم.
* صادقانه بگویم اگر می‌توانستم در رقابت‌های جهانی جوانان بیشتری را می‌بردم اما اعزام نکردم چون شما از من نتیجه می‌خواستید و در این صورت فشار زیادی به بازیکنان جوان و کم‌تجربه می‌آورد اما قطعاً در آینده جوانان بیشتری را در تیم داشته و به مسابقات می‌برم.
* سرمربی خارجی تیم هندبال مردان در پاسخ به این پرسش که به عملکرد تیم چه نمره‌ای می‌دهید بیان کرد: واقعاً در مورد نمره بازی‌ها عملکرد خوب و قابل قبولی داشتیم اما اگر بخواهم نمره دهم ۵ و نیم تا ۶ از ده است. شاید الان فدراسیون از نتایج خوشحال باشد اما من راضی نیستم و می‌خواهم بهتر از قبل باشد.